Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1093
Jeg skal kjøpe meg en ny pc, brukes primært kun til gaming,problemet er at jeg kan fint lite om data, maskinvare osv... så om noen av dere kunnskapsrike mennesker kunne hjulpet meg hadde det vært supert =)

Haken er at det må være en laptop.... og ja jeg vet at stasjonær er bedre og billigere, men har ikke plass.

Prisklassen er ikke så altfor viktig, men helst ikke en altfor dyr (alienware)

Takk på forhånd <3 =)
Xishan laptoppene fra multicom.no har fått mye skryt i tester og de har god innmat i forhol til pris imo.
En kompis av meg har en, godt fornøyd. Tenker på å skaffe meg en selv.
De kommer i forskjellige prisklasser i forhold til skjermstørrelse og diskplass.
Om du velger en med bare vanlig HDD disk, ville jeg også kjøpt en liten SSD disk til operativsystemet.
60 GB SSD + 1TB HDD funker fint.
Multicom gaming laptops
Hvis det er plass som er problemet så kan vi fint sette sammen en liten stasjonær PC. Hvis du skal ha bærbar for å kunne flytte rundt på den, vil du da ha 13, 15 eller 17 tommer? Eller har det ingen betydning for deg?
Trådstarter
11 0
siden det er gaming pc tenker jeg det er greit å ha en med grei str på skjermen, så 17 tommer er vel kansje best =)
Hadde gått for denne 17 tommern om jeg var deg, den har 240 GB SSD, så dersom du trenger mer plass kan du stappe en HDD i en av de 2 ledige stasjonene for hardisker.

Multicom Xishan W370S 17.3" Full-HD

Terningskast 5 i HjemmePC + dagbladet.
Trådstarter
11 0
ssd... er det en ekstern hardisk?

ikke le, jeg prøver å lære
Sitat av Mooze Vis innlegg
ssd... er det en ekstern hardisk?

ikke le, jeg prøver å lære
Vis hele sitatet...
SSD er en type harddisk som ikke har en plate som snurrer rundt inni.

Du kan sammenligne det med lagringen som brukes i usb-minnepenner, eller iphones osv.

SSD er mye raskere enn vanlige harddisker, fordi det ikke er noen bevegelige deler inni som må snurre rundt til riktig posisjon.

Dessuten er det ingen fare med å flytte rundt på en maskin med ssd mens den er igang, igjen, på grunn av mangelen på beveglige deler.
Trådstarter
11 0
ok =)

den pcen vil kunne kjøre nye spill relativt greit? =)

og spiller det noen rolle hvilket operativ system jeg bruker?

ok =)

den pcen vil kunne kjøre nye spill relativt greit? =)

og spiller det noen rolle hvilket operativ system jeg bruker?
Sist endret av Mooze; 6. desember 2014 kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mooze Vis innlegg
ok =)

den pcen vil kunne kjøre nye spill relativt greit? =)

og spiller det noen rolle hvilket operativ system jeg bruker?

ok =)

den pcen vil kunne kjøre nye spill relativt greit? =)

og spiller det noen rolle hvilket operativ system jeg bruker?
Vis hele sitatet...
Du burde bruke windows 7 eller windows 8, 64 bit ikke 32 bit siden den har 8 GB RAM.

Skjermkortet til denne maskinen drar f.eks. disse spillene på følgende fps (frames per second) under følgende oppløsning:



Kilde: notebookcheck.net - NVIDIA GeForce GTX 860M
Jeg kjøpte nettopp multicom xishan w355s 15.6 med en ekstra 8g ram brikke. Skal også kjøpe en ssd 240 g. Er veldig fornøyd med den, spiller coh2, the forest og war thunder. Den ser også veldig bra ut å. Ikke stygg som en alienware.