Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 739
heisan. er på utkikk etter en laptop men budsjettet er ganske stramt. maks 5k
pc'n skal bli brukt til enkle ting som streaming og nett surfing, men en stor fordel om den takler enkle spill også.

Komplett har denne på tilbud i dag: https://www.komplett.no/acer-aspire-...-156-hd/817388 er det et godt kjøp?

Takker for svar
Hei, gå heller for denne: https://www.komplett.no/lenovo-z50-7...082#!tab:extra

Har mye bedre erfaring med lenovo enn acer + at du får en fullHD skjerm istedet for 1366*768. Den kommer nok til å takle greit med spill, ikke forvent mer enn medium på det beste, og antageligvis low på nyere spill. LoL f.eks skal kjøre fint.
Ville nok som cheese, heller gått for lenovo'n. Begge hadde nok fint klart det du nemner og enkle spill, men fullHD er prikken over I'en i dette tilfelle litt synd det er hybrid-lagringsmedium, ville nok heller foretrukket en liten og kraftig SSD for windows programfiler og eventuelt ett spill eller to du spiller mye, der raskere loading er relevant. Så musikk, filmer, bilder osv på en HDD. Men en SSHD går fint
Har du sjekket om du finner noe tilsvarende på salg idag? Kan jo være at du finner tilsvarende eller bedre specs til en ennå lavere pris.

Black friday og salg "all over" idag.
Sist endret av frtoretang; 28. november 2014 kl. 14:50.
Takker for svar. pc'n er til min søster. er ikke stort hu spiller, men tenker jeg kan gi henne noen greie spill på steam innimellom så trenger ikke kunne kjøpre på noe serlig grafikk. hadde litt dårlig tid i sta så bestilte den jeg linket til, men skal kikke litt på dendu linka over her så er det vel ikke noe problem å få endret på orderen.

takker for svar
Sist endret av anmarix; 28. november 2014 kl. 15:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Edit: Burde naturligvis også nemnt at de fleste pc-er ikke har plass til både SSD og HDD, derfor SSHD blir alternativet uansett. Så ble litt rart av meg å legge vekt på det med lagringsmedium