Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 922
Jeg driver for det meste og ser etter ultrabooks, men har også snust noe på Surface Pro 3.

Av ultrabooks har jeg vel sett spesielt på Yoga Pro 2 (3 kom nettopp men den har betraktelig dårligere CPU) og Asus Zenbook UX301/302/303.

Budsjettet er ~10k, og den skal primært brukes når jeg er ute på reise. Utvikling, surfing, etc.


Har noen enten noe kjennskap til de overnevnte, eller kanskje andre tips?
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Jeg driver for det meste og ser etter ultrabooks, men har også snust noe på Surface Pro 3.

Av ultrabooks har jeg vel sett spesielt på Yoga Pro 2 (3 kom nettopp men den har betraktelig dårligere CPU) og Asus Zenbook UX301/302/303.

Budsjettet er ~10k, og den skal primært brukes når jeg er ute på reise. Utvikling, surfing, etc.


Har noen enten noe kjennskap til de overnevnte, eller kanskje andre tips?
Vis hele sitatet...
Surface pro 3 er overaskende god, jeg har ikke brukt den i mer enn 30 minutter til surfing, netflix, youtube og office programmer, men den yter som en vanlig pc. I tillegg så får du jo også kjøpt dock til den, så det er jo bare enda et pluss. Jeg anbefaler den ut i fra den halvtimen jeg fikk til å teste.
Kjøp brukt ThinkPad X1 Carbon på ebay. Ny koster den 18k og brukt kanskje 8-6k. Nytt tastatur (norsk) er rundt 500 lappen.
Kan også ambefale T og resten av X serien til Lenovo.
Thinkpads har en helt syk byggekvalitet og er windows verden sin mac i form av byggekvalitet.
Asus er også et genialt valg.

Du kan også se på ThinkPad yoga som er en ThinkPad versjon av yoga. Ganske kraftig og likner på en tynn T serie thinkpad. Hvis du kjøper den med full hd skjerm kommer det med en wacom pen som kan brukes til tegning eller notater.
Ser helst at det er nytt, så brukt thinkpad x1 carbon (selvom den ser relativt digg ut) er ikke noe option per akkurat nu.

Det jeg er noe skeptisk til med Surface'n er hvordan den vil være å ha på fanget - så om noen har erfaringer med dette hadde det vært topp!
Jeg jobber torsdager og fredager på en videregående skole på IKT-avdelinga. Alle lærerene her har Yoga Pro 2, så og si hver dag, kommer lærere inn med ett eller annet form for problem med disse. Og når jeg feilsøker, ser jeg på forum osv, at desse problemene er en gjenganger for flere. Så siste jeg ville kjøpt ville vært en av disse haha, men skal nevnes at alle disse er domene pc-er. Med andre ord, da vil enkelte ting alltid være vanskeligere en nødvendig
Ja, har lest at Yoga Pro 2 har endel problemer, spesielt dette med gulfarger - noe som er hovedgrunnen til at jeg ikke har gått til innkjøp av det enda. Har du sett noe til det problemet, eller?
Min broren har Surface 2 ikke PRO, men det har samme kabinnett, og det er veldig bra i kvalitet. Men nå hvis jeg skal kjøpe bærbar jeg tenker macbook air 13. Surface 3 er for dyr i min mening, andre ultrabooks også.