Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4285
Jeg vil slette all aktivitetshistorikk fra en spesiell dato. Jeg kjører Windows 7 på en HP, men har ingen anelse om hvordan man kan gjøre det. Ser for meg å slette loggen på en internett browser, bare jeg vil slette all logg på hele systemet på en måte. Alle endringer og slikt.

Er det noen mulighet for å gjøre dette?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Du vil slette bevisene for at du jukset på tentamen?
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Du vil slette bevisene for at du jukset på tentamen?
Vis hele sitatet...
Kanskje

Du har peiling på sånt, ikkesant? Kan du ikke hjelpe meg litt her

Jeg vil gjøre det sånn at jeg kan levere inn pc'en min som bevis på at jeg ikke har jukset
Sist endret av iosdev; 5. desember 2013 kl. 19:38.
Shit, du er fucked TS. Husker jeg jukset på tentamen, ble faktisk utvist! Både venner og familie ville ikke ha noe kontakt med meg etter det :-( !
for og slette all aktivitet må du formatere hele harddisken din og reinstallere windows 7 igjen da sletter du allt.
Eller så kan du gjenoprette gamle systemversjoner fra mapper og sånt.

Skyt meg hvis jeg tar feil
Kan vel bruke Windows gjennopprettning til slikt? Bare gjennopprett til et tidligere tidspunkt før eksamen.
ELLER! til nå har jeg slettet chrome loggen, nedlastningene. Jeg sletten dokumentene jeg lastet ned fra hardisken, slettet de fra papirkurven. Kan man forsatt finne ut noe? Har dere noen tips til hva mer jeg kan gjøre for å skule, slette bevis.

Kan ikke formatere hardisken, eller reinstallere windows eller noe sånt ass..
Sist endret av iosdev; 5. desember 2013 kl. 19:42.
Sitat av iosdev Vis innlegg
ELLER! til nå har jeg slettet chrome loggen, nedlastningene. Jeg sletten dokumentene jeg lastet ned fra hardisken, slettet de fra papirkurven. Kan man forsatt finne ut noe? Har dere noen tips til hva mer jeg kan gjøre for å skule, slette bevis.

Kan ikke formatere hardisken, eller reinstallere windows eller noe sånt ass..
Vis hele sitatet...
ja man kan finne noe men det er noe du kan gjøre. Du kan laste masse random shit og da hvil du fjerne filene siden du har lastet ned ting som tar opp plassen dems
Har du HDD eller SSD? Hvis du har SSD vil ikke filene bli slettet etter tid (?) Men hvis du har HDD anbefaler jeg og å formatere den og bruke Gutmann metoden og installere Windows på nytt.
Men hvorfor brukte du ikke bare en live USB disk med noe linux greier med VirtualBox. Istedet for å bruke disken på pcen?
Sitat av iosdev Vis innlegg
ELLER! til nå har jeg slettet chrome loggen, nedlastningene. Jeg sletten dokumentene jeg lastet ned fra hardisken, slettet de fra papirkurven. Kan man forsatt finne ut noe? Har dere noen tips til hva mer jeg kan gjøre for å skule, slette bevis.

Kan ikke formatere hardisken, eller reinstallere windows eller noe sånt ass..
Vis hele sitatet...
Gidder neppe hjelpe juksemakere, men du ruller deg jo bare mer inn i det. Trur du ikke det er hakket mistenksomt med logger som bare mangler ?:P
Sitat av jonjon Vis innlegg
Gidder neppe hjelpe juksemakere, men du ruller deg jo bare mer inn i det. Trur du ikke det er hakket mistenksomt med logger som bare mangler ?:P
Vis hele sitatet...
Vet nå ikke om du er kvalifisert til å hjelpe meg uansett så.. Greit for meg kompis!
Bruk CCleaner og funksjonen "Wipe free space".
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av iosdev Vis innlegg
Vet nå ikke om du er kvalifisert til å hjelpe meg uansett så.. Greit for meg kompis!
Vis hele sitatet...
Det er jo sant det han sier da, vist det er helt tomt på tentamen dagen blir det jo mistenkelig. De vet jo at du har brukt pcen.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Det er jo sant det han sier da, vist det er helt tomt på tentamen dagen blir det jo mistenkelig. De vet jo at du har brukt pcen.
Vis hele sitatet...
Han er bare hårsår fordi jeg sier til han at juksing er noe drit.
Hva tror du at du skal oppnå med dette?

Det er det irrelevant hva du gjorde (eller ikke gjorde) på nettet. Så lenge du var på nett har du brutt reglene for prøven.
Okei, la meg spørre en annen vei.

De vet jeg hadde tilgang til nett, de vet ikke om jeg var tilkoblet eller om jeg brukte nettet. Jeg har slettet loggen for tentamen, slettet nedlastningene, slettet dokumenter fra PC'n, slettet det igjen fra papirkurven. Hva mer kan jeg gjøre?

Det jeg har gjort nå vil ikke gi mistanke om at jeg skuler noe, så lenge de ikke har noe mer avansert utstyr, spionprogrammer som har logget aktiviteten min.

Vil tro det første de gjør er å sjekke loggen, der vil de ikke finne noe. Men kan de etter det sjekke ting på en annen måte, som er for avansert for meg?

Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Bruk CCleaner og funksjonen "Wipe free space".
Vis hele sitatet...
Har funnet fram, men hva vil dette gjøre?

(1 Pass) eller 35 Passes

Vil ikke risikere å gjøre noe dumt..
Sist endret av iosdev; 5. desember 2013 kl. 20:14.
Om de sjekker system loggen ser de at du har vært på nett...
Trenger ikke sjekke loggen på PCen din når alt ligger på serverne.
Hvis du ikke får dem mistenksomme så sjekker de vel ikke loggene dine uansett?
Sist endret av Xernox; 5. desember 2013 kl. 21:44.
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
Om de sjekker system loggen ser de at du har vært på nett...
Vis hele sitatet...
Dette jeg prøver å finne ut om jeg kan slette, hadde det vært like enkelt som å slette nett loggen hadde jeg gjort det. Men så tenker jeg jo om de har systemloggen min lagret på serverne deres.. Noe som jeg er usikker på.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Trenger ikke sjekke loggen på PCen din når alt ligger på serverne.
Hvis du ikke får dem mistenksomme så sjekker de vel ikke loggene dine uansett?
Vis hele sitatet...
Dette har jeg også tenkt på, om jeg bare visste hvilken informasjon de har hadde dette vært enkelt. Men om de for eksempel har system loggen min lagret på serverne, må jeg kjøre en annen strategi enn hvis jeg skal renvaske meg selv fullstendig.
Dersom en lærer har gitt deg hint om at du er mistenkt for juksing, så hadde jeg lagt meg flat, dersom du gjør alt mulig for å unngå å bli tatt men likevel blir det, da risikerer du utvisning x antall dager, nedsatt atferd og mest sannsynlig en heftig strekk i karakteren for det faget, men om du bare innrømmer juks og er ydmyk, da vil det være naturlig at de vil oppfatte deg som en som tar ansvar for det du har gjort og kanskje du får tatt prøven på nytt med ekstra oppsyn Men du er uansett ikke den eneste som misbruker dette...
Dersom det er snakk om skolenett så ligger dette på serverene til skolen. Null problem for dem å finne ut når du har vært logget på og hvilke sider du har vært på.
Nei, dette kan du ikke slette.
Sist endret av henrikxt; 5. desember 2013 kl. 22:47.
Vil anta at dersom dem har logget deg har dem nok MAC adressen til det trådløse nettverkskortet ditt...