Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1810
.. VG Nett

Som vi vet er dette gammelt nytt, men jeg sliter med å finne noe håndfast på hvilke provinser detta gjelder.

Amsterdam? Jeg og noen kompiser skal ned dit om en ukes tid, blir vi skuffet?

Forøvrig kan jo denne tråden også omhandle forbudet. Kanskje det oppheves om et par år pga. drastisk minking av turisme? Jeg håper det
http://www.independent.co.uk/news/wo...s-7703462.html

Står her at forbudet ikke tar effekt i Amsterdam før til neste år.
Den konservative regjeringen ønsker at kafeene få tilbake sin opprinnelige funksjon, nemlig å fungere som lokale utsalgssteder for lokalbefolkningen.
Vis hele sitatet...
Den nederlandske regjeringen kollapset denne uken og det vil bli holdt nytt valg i september. Det er uvisst om den nye administrasjonen vil ønske å opprettholde de nye reguleringene.
Vis hele sitatet...
Kan nok hende vi slipper med skrekken, og den nye regjeringen snur tvert i denne saken. Det er i hvertfall ingen tvil om at turismen vil synke merkbart, og lokalmiljøet går glipp av store inntekter dersom lovforslaget faktisk gjennomførest som planlagt.

Grunnen til denne loven er vell ikke bare "hasj-turisme", men også det faktum at mange reiser rett over grensen til Nederland for å skaffe cannabis som de tar med til sitt land for å selge. Et slags registreringssystem som begrenser hvor mye en person kan kjøpe pr dag hadde nok vært en like god løsning.

Kilde: http://www.dagbladet.no/2012/04/28/n...riks/21352667/
IRC entusiast
dach's Avatar
Hvis de er lure slår de om rett før, dette er jo rå reklame!
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Kan nok hende vi slipper med skrekken, og den nye regjeringen snur tvert i denne saken. Det er i hvertfall ingen tvil om at turismen vil synke merkbart, og lokalmiljøet går glipp av store inntekter dersom lovforslaget faktisk gjennomførest som planlagt.

Grunnen til denne loven er vell ikke bare "hasj-turisme", men også det faktum at mange reiser rett over grensen til Nederland for å skaffe cannabis som de tar med til sitt land for å selge. Et slags registreringssystem som begrenser hvor mye en person kan kjøpe pr dag hadde nok vært en like god løsning.

Kilde: http://www.dagbladet.no/2012/04/28/n...riks/21352667/
Vis hele sitatet...
De har jo det?
max 5g?
Har noen kompisen som netopp var i Amster, og de kjøpte MYE mer en 5g om dagen
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
De har jo det?
max 5g?
Vis hele sitatet...
Siden de er plaget med folk som kommer over grensen og kjøper, for så å ta med hjem til Tyskland/Belgia, så tror jeg ikke dette systemet fungerer. Nekter å tro at de bare kjøper 5g.
Kanskje er det 5g pr dag pr coffeshop, men det er i så tilfelle ikke noe hinder fra å gå fra sjappe til sjappe og kjøpe. Ett registreringskort som du må dra når du handler, som er koblet opp mot en nasjonal database var mer i de gater jeg tenkte. Dette hadde nok satt en stopp for mye av smuglingen.
Du kan kjøpe heroin på gata i Oslo også, men det betyr ikke at det er lov for det.