Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1480
Da har altså Russland og Kina lagt ned veto mot en FN-resolusjon som ønsker å fordømme regimet i Syria.

At slike stormakter nekter å fordømme et regime som etter min mening driver med ren og skjær folkemord, synes jeg er direkte forkastelig. Her blir barn helt ned i 13-års alderen tortuert og likvidert, men slikt er vel ikke noe å ta seg bryet med å forandre i følge Russland og Kina.

Ja, Russland har økonomiske og politiske interesser av et samarbeid med Syria, mens Kina vil ikke ha et "tvunget regimeskifte".
Personlig tror jeg de er redde for at de vestlige maktene skal få et "overtak" i midtøsten - noe som meget trolig ikke er hensikten til resten av FN's sikkerhetsråd.



Hva mener du om saken?
Det viser vel bare at de to landa liker tortur og folkemord, og det blir en tredje verdenskrig før eller siden. Får bare håper det skjer siden, helst etter jeg er død.
Hvis FN-resolusjonen hadde gått gjennom, hva hadde de praktiske konsekvensene vært da?
Har det egentlig noe praktisk betydning at noen land fordømmer angrep fra andre land?
Tenker på da Norge fordømte angrepene israel gjorde mot Palestinerne for noen år siden? Virket jo ikke som om det skjedde så mye..
Welcome to the reality...

Syke mennesker finnes over alt i denne verdenen, men syke mennesker som styrer hele land er det værste...
Blir jo spennende å se hva NATO foretar seg nå med tanke på at de brøt seg inn i Libya, og det som skjer i Syria er vel verre? Kan bli spennende hvios NATO skal holde styr på hele midtøsten..la egne regimer bestemme over seg selv mener nå jeg!