Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1818
Kann en 780 MW grønn laser kjøpt fra ebay skade synet til piloter og bilførere på ca 300 meters avstand.

Det er en industrial laser type no filters?
Mener du mW (milliWatt)? 780 MW er en ganske god del...
780MW kan definitivt skade ja, til og med brenne opp og ødelegge!

780mW derimot skader som regel bare

no filters betyr at du ikke har ir-filter, og det vil si at laseren er kraftigere enn det synlige lyset.
Sist endret av VivaLatrina; 9. november 2008 kl. 00:42. Grunn: missed one
Både 780 MW og 780 mW kan lett skade synet på 300 meters avstand
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
Både 780 MW og 780 mW kan lett skade synet på 300 meters avstand
Vis hele sitatet...
poenget mitt var at med 780 megawatt (780 millioner watt) er det ikke bare synet som brenner bort, men alt bak øyet og alt som måtte komme i veien også
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
poenget mitt var at med 780 megawatt (780 millioner watt) er det ikke bare synet som brenner bort, men alt bak øyet og alt som måtte komme i veien også
Vis hele sitatet...
Det var det jeg fryktet, takk for svar
Sitat av 02last4ever Vis innlegg
Det var det jeg fryktet, takk for svar
Vis hele sitatet...
du trenger ikke frykte det jeg beskriver, det gjelder bare megwattklassen, det du mente var 780 milliwatt. da kan man sprekke ballonger, tenne på fyrstikker, kutte teip, og ødelegge øyne
Du får ikke kjøpt en 780 MW laser på ebay, eller noe annet sted for den saks skyld
Og en 780MW laser ville nok tappe det aller meste av strøm fra din regions strømnett... Med tanke på at våpengrads lasere som f.eks. Boeing driver utvikling av er på ~150kW, så ville 780MW brenne hull i... alt?

02last4ever: er nok mW du mener, og ja, det vil helt klart skade synet til noen som får det rett i øyet.
780mW er en klasse 4 laser som du trenger tillatelse fra statens strålevern for å kunne bruke i Norge. Jeg ville generelt vært skeptisk til alt av lasere du finner på ebay og andre auksjon/rubrikksider. 99% av alt er bare dritt.
Sitat av campod Vis innlegg
780mW er en klasse 4 laser som du trenger tillatelse fra statens strålevern for å kunne bruke i Norge. Jeg ville generelt vært skeptisk til alt av lasere du finner på ebay og andre auksjon/rubrikksider. 99% av alt er bare dritt.
Vis hele sitatet...
gjelder bare og se forskje. på < og >
med andre ord, er det max eller minimums mW som er oppgitt.

Men dealextreme er tingen for bra billige lasere.