Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 905
Så etter et kjøp av midikontrollør samt en tung studering av elektronisk musikk de siste 5-6 månedene pluss råd fra dexter her om hvilken retning jeg burde gå, har jeg nå begynt å prøve å lage minimalistisk tekno.

Hadde vært fint med tilbakemeldinger om hva som burde gjøres/ikke gjøres. Vurderer å sette meg inn i sampling (da spesielt QUOTES, ikke instrumentdeler) for å piffe det litt opp... Dessuten så er jeg i stand til å skrive lysere melodier også men følte at det ikke var noe for denne sangen i det hele tatt.

Konstruktiv kritikk vil bli meget verdsatt!! På forhånd takk!!

Tittelen er forresten XP-LOL (takk til dexter).


LINK: http://motdidr.com/music/XP-LOL.mp3

(Forøvrig vet jeg at den er meget repeterende, men dette var faktisk for engangs skyld med vilje!! Har hørt en del på forskjellig minimalistisk tekno og skjønner at noe av greia er at man må ta seg god tid til det man vil gjøre.)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ikke verst, men ble litt sliten etter ca 2 min.. og da var det godt over 5 min igjen- den kunne godt vært noe kortere. Et lite snev av melodi hadde heller ikke gjort noe, men det var mye fin triksing med rytmer her.
Keep it up.
Hehe, skjønner at du ikke orker hele, men vil anbefalle å sjekke slutten; selv om det ikke kommer inn noe melodi er det virkelig mye triksing som skjer der, som jeg er mer eller mindre stolt av (uff)!

Men tusen takk!!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Dropp kickdrummen _helt_ minst det første halve minuttet, gjerne også som brekk lenger ute i låten også.
Kickdrummen ble for mye standardsample for min del, hørt den før og alt det der. Dropp helst tempoendringen, flytt gjerne den røffe leaden fra 5 minutter lenger frem. Mer beatshuffling som du driver på med rett før 6 minutter. Og prøv deg med en synth, det trenger ikke bli trance av den grunn

Kjekt å høre noe annet enn eurosøppel her på forumet
Den røffe leaden fra 5 minutter er den samme som kommer inn i starten. Forskjellen ligger i et mye dypere perkusjonistisk lag, mens det i starten er heller ganske blekt på den siden. Mener ikke noe disrespect, ble selv overrasket over hvor mye heavy bassen ble når jeg la på flere lag med perkusjon (da spesielt mye bakvendte crasher og slike ting med ganske tung reverb og delay).

Basstrommen er jeg mer eller mindre enig i, og var faktisk en av de første tingene jeg tenkte når jeg begynte å mekke låten. Men har egentlig få andre basstrommesamples som er heavy nok, har mange men de mangler selve kicken. Kan kanskje lære meg soundengineering og finne ut åssen jeg kan pumpe de opp uten å ødelegge peakene (har det problemet vanligvis, at når jeg pumper opp en kick så blir den dypere, men peaken øker drastisk mye mer enn hørbart volum noe som gjør at de blir redusert når jeg compresser).

Synth kan jeg kanskje prøve meg på! Kan vel fikle litt med det. Men tusen takk! Supert med konstruktiv kritikk! Håper jeg får flere poster som den.

edit: ops, glemte et par punkter.

Tempoendringene må bli, sorry, og skal faktisk gjøre den trege mer ekstrem (stoppe den helt opp).

Skal gjøre som du sier med å legge til glitching før slutten, jeg liker glitching veldig mye men det kan bli litt forvirrende til tider. Så det er ikke for min egen del at jeg bare hadde det mot slutten, prøver å lage en "lett tilgjengelig" sang (alt er relativt).

Så til slutt, utdyp det med å droppe kickdrummen. Mener du bare ha den perkusjonsbassen som er i starten? Eller legge på noe mer der? Er redd det kan bli litt bart og kjedelig i starten uten NOE til å holde rytmen :/

Og forslag til synth? Har bestemt meg for å prøve... Men har egentlig bare trance-aktig synther, dog noen av de er sykt heavy så kan kanskje slenge på de.

Skal dessuten legge til et parti mot slutten (der hvor den stopper, fortsetter, stopper, fortsetter) der HELE GREIA går baklengs en liten stund...

Men igjen takk for super post!
Sist endret av larsdood; 26. september 2007 kl. 22:19.
Hurray for ketamin-musikk! Gleder meg til å teste musikken sammen med 150 mg ket. :>

Edit: Shit heller, legg til MER tempoendring, og få til noe baklengs-yo! Gjerne baklengs og forlengs på en gang!
Sist endret av dexter; 26. september 2007 kl. 22:18.