Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 805
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei vil skrive denne tråden til alle dere som sliter med å bli fri fra tvang i psykisk helsevern. Det gjelder visst ikke for dem som er farlig for seg selv eller andre som har selvmordsplaner for eksempel.


Samtykkekompetanseloven som blei innført september 2017 er en lov som dere kan bruke til deres fordel for å bli kvitt tvang.
Dette innebærer egentlig ganske enkelt at man forklarer at man fårrstår at man har sykdom X og at om behandling og eller medisinering stopper så har man nok innsikt i sykdommen(Intellektuellt vite hva som kan skje) til å si at X Y Z kan skje om man stopper behandling.

Dette var min utvei fra et system som var bastant på å holde meg medisinert (Jeg ble sykere av å gå av å på medisiner)
Det skal sies at noen av medisinene har bivirkninger som for eksempel hallisunasjoner, psykose og tankeforstyrrelser.
I forsjellig grad på de forsjellige stoffene. (Som sett på felleskatalogen.no)
Jeg skiftet behandler og spurte etter en samtykkekompetanse undersøkelse eller va enn man vil kalle det.
Og etter 6 år med psykisk å kjemisk terror fra helsesystemet så var jeg plutselig endelig fri.

Nå har jeg vært medisinfri i 8mnd (Ble diagnosert paranoid schizofreni) og alle runt meg sier de opplever meg som helt frisk.
Jeg har ment siden start av at jeg er feildiagnosert og at jeg ikke trenger medisiner. og det ble bare ansett som et symptom på sykdommen.

Så for alle dere som sliter, å kanskje ikke har blitt informert om denne loven, eller i sjul har blitt fratatt samtykkekompetanse slik som jeg ble. her er et hjelpemiddel i kampen mot kjemisk lobotomi.
Å husk å lese journalen deres!

De fleste av disse såkalte ekspertene vet ikke hva dem driver med, går sjeldent grundig tilverks og er overarbeidet. Å trynefaktoren er enorm. Ofte poserer de som experter i andre yrker for selv å fastslå hva som kan ansees som en tankeforstyrrelse.

Jeg håper denne tråden får være i fred selv om den kanskje ikke er på rett forum, ønsker å være anonym men kan visst ikke velge det over alt på freak, noe som forhåpentligvis kan forbedres i fremtiden