Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 14112
Sommeren ligger enda bekymringsløst langt fram i tid, men tenkte jeg skulle nevne en av mine favorittfestivaler som virkelig avsluttet sommeren på fantastisk vis for meg i fjor. Forankret mellom vakre enger, skoger og innsjøer i Floriade Terreng i Haarlemmermeer finner du den fantastiske og helt magiske elektronikafestivalen Mysteryland!

Hva: Elektronika festival (Techno, Hardstyle, Trap, Deep House, Minimal etc.)
Når: 26. og 27. August (lørdag 11.00 - 23.00, søndag 12.00 - 23.00)
Hvor: Haarlemmermeer ligger bare 25 km sør-vest for Amsterdam og 5 km fra Schiphol lufthavn.
Hvordan komme seg dit: Taxi, uber og offentlig transport tar deg fra Amsterdam, eller Schiphol direkte til festivalområdet eller camping. Fredag og mandag kjøres det shuttlebuse fra og til Hoofddorp togstasjon hele dagen lang.
Camping: 25. - 28. August (Dørene åpner klokken 14.00 fredag, og stenger mandag formiddag klokken 12.00)
Normalpriser: Helgepass: €99,- Camping: €149,- Lørdag: €69,- Søndag: €59,-
Aldersgrense: 18 år (husk ID, pass er eneste gyldige legetimasjon evnt. muligens førerkort, men ville ikke satset på det da jeg selv har blitt nektet det som gyldig ID ettersom det ikke er EU-førerkort. Norske bankkort er ikke gyldig legetimasjon i utlandet)
Betaling: Tokens som kjøpes inne på festivalområdet
Dresskode: Kom som deg selv, men det er lov å gå litt crazy! Folk kler seg gjerne litt opp i ulike kostymer eller antrekk. Festivalen ønsker at man viser respekt for andres meninger og holdinger og ber om at man levner provoserende sports relaterte flagg og tskjorter hjemme.

Mysteryland er en elektronikafestival som arrangeres av den nederlandske arrangøren ID & T (står også bak Sensation og Trance Energy), og var den første i sitt slag i Nederland da den først ble arrangert i 1993, og blir betegnet som den eldste elektronikafestivalen i Nederland. De siste årene har festivalen blitt arrangert i nydelig natur ved Haarlemmermeerse Bos i Haarlemmermeer, midt mellom Haarlem og Amsterdam. Tradisjonelt blir festivalen arrangert den siste helgen i august, og i 2017 vil festivalen finne sted den 26. og 27. august, med camping åpen fra fredag 25. til mandag 28. august. Mer enn 300 DJs er ventet å ta deg på en musikalsk reise på tvers av musikkgenrene EDM, House, Techno, Hardstyle , Trap, Trance, Deep-House, Minimal, Drum & Bass , Hip Hop, Hardcore og Disco. Festivalen er kjent for å være vert for verdens mest anerkjente musikere og kunstnere. Hver festival skal være en unik opplevelse, og satser på å kombinere en lineup i verdensklasse, med magisk dekorasjon og psychedeliske elementer. Festivalen består av en rekke forskjellige scener som alle fokuserer på å holde seg mer eller mindre til en type genre. De største scenene er Mainstage, Q-Dance og Elrow, men du finner en rekke mindre festivalscener og musikk innslag over hele festivalområdet. Du kan plutselig gå forbi en improvisert forestilling midt inni skogen.



I 2011 ble også en internasjonal utgave av Mysteryland holdt i Chile, og var den første til å bli arrangert utenfor Nederland. Under Memorial Day helgen i mai 2014 ble den første USA-utgaven av Mysteryland holdt på Bethel Woods Center of the Arts, hvor den historierike Woodstock-festivalen ble arrangert i 1969. Headlinere da inkluderte Kaskade, Moby, Steve Aoki, Dillon Francis og Floostradamus.

Camping
Campingen er lokalisert like ved festivalområdet og du kan enten booke Bungalow, telt-pakke, hotellpakke eller slå opp ditt eget telt! Camping på festivalen kan består av å sette opp telt, utforske dine omgivelser, kjøle seg ned med en deilig cocktail, dansing til langt utpå natt med et heftig pre-party på fredag, spise nattmat og snacks fra en lastebil, før du hiver deg på nachspiel i teltet med dine nye venner fra andre siden av verden. På campen finner du også et supermarked som er åpent 24 timer i døgnet, foodcourt, gratis vann, spillhjørne, telefonladere og stasjoner, chillout områder, merchandise butikk o.l. Du kan delta på morgenyoga, få engelsk frokost på senga, få ny hårfrisyre, eller tattovering, massasje, delta på ulike festival etapper og andre morsomme eventer. Du kan danse som en gal til drum & bass i en buker eller på toppen av den mektige pyramiden i senter av festivalområdet og bli forelsket i en helt magisk opplevelse, sprekket med kjærlighet, fantastisk musikk og en haug med åpensinnede festivalgjengere. For de som deltar på camping er det lukket nachpiel på festivalområedet til langt utpå morgenkvistene. Campingen er en magisk liten landsby fullt utstyrt av det du måtte trenge og klar til å bringe deg den vakreste og mest intense festivalopplevelse noensinne!

Mat og drikke
Uansett om du er kjøttis eller veggis er det lett å finne seg en matbit som passer dine preferanser. Mer enn 50 foodtrucks er lokalisert på området, og serverer fersk og appetittvekkende delikatesser fra alle verdens hjørner. Du finner både ovnsbakt pizza, grillmat, meksikansk, indisk, thai, kinesisk og vietnamesisk mat, pannekaker, smoothies og iskrem, samt en stort utvalg av vegetariansk, vegansk og glutenfrie matretter.

Et begrenset opplag av early-bird tickets går av salg 28. Februar klokken 12.00! De tilbyr også ulike hotellpakker, teltpakker osv. Det som måtte passe deg best! Ettersom Amsterdam ikke er langt unna er det også fint mulig å bo i Amsterdam under oppholdet dersom man ønsker det.

Vil oppdatere tråden så snart lineup er tilgjengelig!
Fjoråret bestod av blant annet Joris Voorn, Dominik Eulberg & Gabriel Ananda, Dillon Francis, Ettikette, Knife Party, Steve Angello, Martin Garrix, Jeff Mills og en rekke andre legendariske og talenftulle musikere og DJs. Jeg tror vi kan vente oss et fantasisk program i år også! ^^

Dersom du har lyst å oppleve en unik festival, med masse kjærlighet er dette definitivt en å ta turen til! Dersom dere har noen spørsmål ang. festivalen, rusmiddelpolitikk, musikk eller oppleveler, eller noe annet dere lurer på er det bare å fyre løs! Tenkte vi kunne holde denne tråden oppdatert for de av oss som har interesse av å ta turen. Kanskje man kunne samlet seg på camping, fått til carpooling, sofasurfing, og kanskje til og med fått laget til et lite Freaktreff!

Offisiell Aftermovie 2016:
https://www.youtube.com/embed/O8nT5CI_GWM

Offisiell hjemmeside - Facebook - Facebook-event - Billettsalg - Residentadvisor - Spotify - Yotube - Snapchat - Instagram
Jeg og fruen har bestemt oss for å endten avslutte eller starte sommerferien på mysteryland i år

Er jo forøvrig aldri feil å møte litt freaks for en enhet alkohol/poison of choice og litt tullprat
dette så fett ut! vurderer å dra til tomorrowland, men må si at når mysteryland ligger nært amster får meg til å revurdere litt noen som har vært på begge og kan sammenligne? er 25år hvis det skulle spille noen rolle.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
...vurderer å dra til tomorrowland, men må si at når mysteryland ligger nært amster får meg til å revurdere litt noen som har vært på begge og kan sammenligne?
Vis hele sitatet...
Tomorrowland ble laget i Mysterylands ånd, da de beligiske arrangørene ønsket å lage en festival som lignet og var nærmere hjemme. Mysteryland var festivalen som startet med å bruke fantastiske kreasjoner til sine scener og virkelig lage omgivelser som er helt magiske.

"Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery" er slogan til ML. Er vel ikke så vanskelig å se hvor TML fikk inspirasjonen sin fra

Vil du på den originale "Tomorrowland" bør du virkelig ta turen til Mysteryland. Mysteryland beskrives ofte som en miniversjon av TML, som er veldig mye mer rimelig, og sikkert helt like fantastisk (har ikke selv vært på Tomorrowland). De to største scenene på ML er Qdance som stort sett fokuserer på Hardstyle, og Mainstage som stort sett fokuserer på EDM. Bortsett fra det har du 13 andre unike scener som fokuserer på alt fra Disco til Techno, Minimal til Hardcore, Deep house til Hip Hop.

Fant en liten review av Mysteryland fra DJMag om du har lyst å lese mer!
Sist endret av kn^tte; 8. februar 2017 kl. 13:32.
Takk for info blir nok ML om det passer med ferie
▼ ... over en uke senere ... ▼
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Ut fra videoen å dømme ser Mysteryland passe fantastisk ut. Har vært i Amsterdam med kn^tte et par ganger, hun pleier å finne de beste arrangementene og artistene. Det er en stor sannsynlighet for at jeg tar turen nedover med teltet.

Skal forresten på Kingsday i år, møter gjerne andre freaks der.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cappy Vis innlegg
.... Har vært i Amsterdam med kn^tte et par ganger, hun pleier å finne de beste arrangementene og artistene.
Vis hele sitatet...
Haha, takk for komplement!
Sant skal sies at jeg ikke var på den beste partybåten i fjor under Kingsday. Regnet som faen, vi hadde ikke tak, musikken gikk til helvete, vi gikk tom for drikke, hadde ikke dass, var kald som fy. Men i år blir det bedre Cappy! Uansett blir det en opplevelse Om andre freaks er i byen den helga hadde det vært kult å møtes på!

Tilbake til Mysteryland slippes for øvrig early-bird billettene i morgen klokken 12.00 for de som er interesserte i å spare et par hundre kroner!
Sist endret av kn^tte; 17. februar 2017 kl. 17:43.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Tilbake til Mysteryland slippes for øvrig early-bird billettene i morgen klokken 12.00 for de som er interesserte i å spare et par hundre kroner!
Vis hele sitatet...
Du er nok litt på forskudd, early bird slippes 28 feb, ikke 18
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Du er nok litt på forskudd, early bird slippes 28 feb, ikke 18
Vis hele sitatet...
Wopz. My mistake. Takk for korrekturen. Tenker du ta turen eller?
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Wopz. My mistake. Takk for korrekturen. Tenker du ta turen eller?
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg og fruen tar nok turen nedover i år, gleder oss

Er du på irc? eller lignende? hadde vært fint å hatt noen å mase på når man lurer på noe om ML
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jepp, jeg og fruen tar nok turen nedover i år, gleder oss

Er du på irc? eller lignende? hadde vært fint å hatt noen å mase på når man lurer på noe om ML
Vis hele sitatet...
Kult! Det blir en opplevelse dere sent vil glemme!

Har ikke brukt irc på lenge dessverre. Dere får sende en PM om det skulle være noe spesielt, eller bare spørre i tråden her, så hjelper det kanskje andre også som måtte lure på det samme! ^^
Sist endret av kn^tte; 19. februar 2017 kl. 19:36.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Kjapp oppdatering; begrenset opplag early-bird billetter ble sluppet i dag.
Fruen har søkt seg inn på skole med oppstart i starten av august så da røyk Mysteryland planene, ser ut som det blir Airbeat-One i tyskland istedenfor. lager egen tråd om det.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Mysteryland er en lørdag og søndag, det er absolutt ikke nødvendig å campe der for å ha en fantastisk opplevelse, og det er heller ikke nødvendig å dra begge dagene. Var kun på lørdagen selv i fjor, og har ikke campet der tidligere selv.

Så ztaale, kjipt at dere ikke tar turen, men ikke bruk skole som unnskyldning da:P Er vel ingen som har undervisning i helgene, og i oppstarten er alt ganske chill på skolebenken uansett (snakker av erfaring som evig student).
Sist endret av kn^tte; 11. mars 2017 kl. 15:28.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Så ztaale, kjipt at dere ikke tar turen, men ikke bruk skole som unnskyldning da:P Er vel ingen som har undervisning i helgene, og i oppstarten er alt ganske chill på skolebenken uansett (snakker av erfaring som evig student).
Vis hele sitatet...
Neei, det er nå sant men når det er snakk om å flytte fra finnmark til bartebyen/oslo f.eks så ramler det en del økonomi innom i regnestykket som plutselig ikke går opp
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dette så helvetes kult ut! Veldig mulig at jeg tar med meg noen kompiser og stikker nedover i sommer hvis økonomien og alt det logiske sier at jeg får lov.
Nerd på deltid
Endte opp med å dra på ML i fjor. Fant den helt tilfeldig på sensommeren og fikk en av mitt livs beste festivalopplevelser. Jeg vil anbefale alle som har mulighet til å dra dit.!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Noen som har noe erfaring rundt sikkerheten på ML-festivalen ved og ta meg seg f.eks MDMA?

Det er jo lett å skjule, så spørsmålet er da ang. politihunder.
På nettsiden dems står det nulltoleranse for både soft-drugs og hard-drugs på alle festivaler i Nederland.

Når jeg var på Tomorrowland i 2015 så var det en politihund som gikk rundt å snufset på så mange så mulig, rett etter security check point.
Flere ble sendt bak en vegg for ransakelse.

Det var en del selgere med extacy, han vi kjøpte av hadde null funk.
Det er vel lov til å ta med testkit inn på en festival?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
I sikkerhetssjekken blir du klappet på og de vil be deg tømme lommene dine, samt ønsker de å se igjennom vesker og bagger. Paraply og drikke er ikke lov, ta gjerne med tom vannflaske da det er vannstasjoner rundt omkring på området.

Hva angår dop hadde jeg med meg en del greier i fjor, det handler bare om å være strategisk i hvor du plasserer det, samt viser respekt for de som jobber i sikkerheten og ikke er dum nok til å ha det åpenlyst flagrende i vesken din eller ligger løst i lommene dine. Ikke vær dum, gjøm det i sokken din som de fleste andre, eller på innersida av bh om du er jente. Har heller aldri sett at de har åpnet lommebok for å sjekke hva som er der. Har du løs weed på opptil 5 gram er du good to go, men pre-rolled kan de dessverre ta fra deg da de ikke vet hva de inneholder og ikke gidder ta seg bryet med å teste of course. Alt av ekstra utstyr som testkit, papir, grinder osv tar de selvfølgelig ikke fra deg.

PS. Nei, det er ikke hunder på området.
Sist endret av kn^tte; 20. juni 2017 kl. 16:26.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det noen freaks som skal dit i år å vil møtes?

Jeg og en kompis har bestilt, gleder oss meget for å si det sånn
Jeg tenker å stikke dit en tur om jeg får fri fra jobb! Ser helt konge ut, prøver å få med meg noen kamerater, men mulig jeg reiser alene om ingen kan bli med. Sier i fra om det blir-da er jeg lett med på å ta en pils eller annet!
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Jeg tenker å stikke dit en tur om jeg får fri fra jobb! Ser helt konge ut, prøver å få med meg noen kamerater, men mulig jeg reiser alene om ingen kan bli med. Sier i fra om det blir-da er jeg lett med på å ta en pils eller annet!
Vis hele sitatet...
Det blir bra, om det blir så må du sende meg en pm. Vi begge er gira på å få med flere folk, men det er jo det med å få fri og greier som ikke er så enkelt for alle, og er veldig sosial type selv så jo flere på fest jo bedre
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg og en kompis skal! Vi kommer på fredagen og skal være på campen. ��
Så bra! Vi har bestilt vanlig weekend ticket og har planer om å bo på hotell, men er jo fullt mulig å treffes inne på festivalen �� så bra at flere freaks skal ��������
Ikke umulig. Rammstein i Oslo 18.Aug. Fort gjort å havne i Myste-det-land helga etter Var i fjor.

Blitt totalt re-hekta på festmusikk. Dog - ønsket var Defqon1
▼ ... noen uker senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Da braker det løs i morgen for oss campere og på lørdag for de andre. Gleder meg sykt!