Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 745
Har tenkt å skaffe meg en god stasjonær pc for gaming. Har bare hatt laptop og ps4 før. Har vurdert å bygge selv, men har aldri gjort det før. Derfor lurte jeg på å skaffe meg en ferdigbygd pc. Trenger en pc som yter godt på de fleste spill. Vurderer også å teste oculus rift etterhvert. Noen som har noen å anbefale? Hvile forhandlere, og hva slags hardware jeg bør ha? Som sagt så har jeg ikke hatt en skikkelig pc før, så er litt ukjent med dette.

Takker for alle svar!
Er i samme båt som deg. diskusjon.no har en fast tråd som oppdateres måndelig etter bygg som er optimalisert, og får mye ytelse for pengene. Er forskjellige bygg etter behov. Ligger også video der med steg for steg, for å bygge inn dele. Jeg tenker å prøve selv.
Hei, jeg vil fraråde deg i å kjøpe en ferdigbygd PC. Du kan plukke ut egne deler og bestemme hvordan den ser ut for en mye billigere penge.
Å bygge PC er morsomt. Du får forhåpentligvis lært masse om data og elektronikk i tillegg! Du får også din egen tilknyttning til PCen ved å bygge selv etter min mening.

Jeg kunne foreslått komponenter for deg, men det dreper litt av moroa.
For eksempel er det utrolig gode skjermkort som synker i pris nå fortiden, så vær oppdatert! Jeg har personlig ingen erfaring med bestilling fra utlandet, men det skader ikke å sjekke prisjakt. Sett opp et budsjett for hvor mye du vil bruke. Lykke til