Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1460
Hei, jeg har et par høytalere og ei basskasse jeg gjerne kunne tenkt meg å få mer utbytte av. Jeg kan kun justere bassen så mye, og det plager meg på visse sanger. Jeg har tenkt at det må finnes noe som gjør at bassen blir boosta? Evt bare justere all lyd uten bassen ned, så skru opp volumet til passelig nivå. Noen som kan hjelpe meg?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva slags oppsett er dette? Hva spiller du av med? er det mulighet for EQ eller presets fra kilden?
Du vil få et høyttalerelement (i dette tilfellet et basselement) til å spille noe den ikke er laget for å spille?


Enkleste og beste vil være å bytte sub, til en som er laget for å yte litt mer. Da beholder du kvaliteten på lyden og får det trykket du er ute etter.
Trådstarter
37 5
Nei, ikke presse den lengre en den klarer. Jeg kan høre på en skikkelig bass sang på høyt volum og få resultat, men jeg vil kunne få mer resultat av andre sanger. Om det finnes et system som gjør at jeg kan velge hvor mye bass kontra lyd jeg skal ha. Slik vil jeg kunne yte bedre bass.
Du kan sikkert kjøre en type 10bands equalizer og få resultatet du er ute etter.
Skaff deg programmet Breakaway. Det vil løse dine problemer. Men vær forsiktig og ikke drep høytaleren.
Skru ned treble og mid frekvenser på den EQ'en du har nå, er dette i bil eller i hus?

Om du er i hus vil jeg anbefale deg å prøve å flytte på "Basskassa" di rundt om i rommet og høre hvordan bassen forplanter seg ettersom hvor den er plassert, det er ikke alltid en god idè å ha den liggende rett atmed seg selv.
Videre kan det hende at bassen din ikke yter like kraftig ved forskjellige frekvenser, noen sub'er f.eks har meget kraftig smell på 50-60hz men så faller lydnivået kraftig etter hvert som frekvensene.

Hvilket program du spiller av musikken din med har jo og litt å si, noen har innebygde equalizere som lar deg justere frekvensene slik du vil ha de, selv bruker jeg Foobar 2000 og det funker flott til det.