Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1368
Heisann jeg har skaffet meg en ny 3 veis høyttaler med phono innganger.. Det er innebygget forsterker, så jeg har prøvd å spille fra pc/telefon, og da får jeg noe lyd, men jeg mistenker at den ikke får tilstrekkelig med strøm... Det er to phono innganger på baksiden hvor det er " in & out". Jeg har også en forsterker jeg kan koble til men da vet jeg ikke hvordan jeg skal få strøm og lyd samtidig?

Noen som kan forklare meg hva som skal gjøres her?


Høytalere:http://www.artmatthewsonlinepianoles...eakers-380-se/
Sist endret av hrc; 13. juli 2015 kl. 22:54.
De der er ikke aktive i det heletatt. Men det kan kansje være mulig å få svak lyd omtrent som om det var ett headset som spiller musikk.
Btw det er 3.5mm jack
hrc
Trådstarter
73 0
Vet du hva jeg skal gjøre??

Og nei, btw det er 6.35 mm...(nederste Bildet)

Sitat av TheMoen Vis innlegg
De der er ikke aktive i det heletatt. Men det kan kansje være mulig å få svak lyd omtrent som om det var ett headset som spiller musikk.
Btw det er 3.5mm jack
Vis hele sitatet...
Ok.. Så vet du hva som skal gjøres??

Og btw nei det er 6.35... (nederste Bildet)
Sist endret av hrc; 13. juli 2015 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må ha forsterker. Usikker på hvor kraftig, men du må ha det.
Woops bomma litt med 3.5
Sist endret av TheMoen; 13. juli 2015 kl. 23:33.
hrc
Trådstarter
73 0
Sitat av TheMoen Vis innlegg
Du må ha forsterker. Usikker på hvor kraftig, men du må ha det.
Woops bomma litt med 3.5
Vis hele sitatet...
Det tenkte jeg også, men har vanskelig for å forstå hvordan jeg skal koble slik at jeg får steøm pg lyd samtidig..

Hehe ja
Ble virkelig ikke klok på dette, phono til stereo forsterker? Eller må du gjennom en mixepult først?

Gjorde du ikke research før du kjøpte de, spiller sikkert heftig men koblinga var sær
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hrc Vis innlegg
Det tenkte jeg også, men har vanskelig for å forstå hvordan jeg skal koble slik at jeg får steøm pg lyd samtidig..
Vis hele sitatet...
Har høgtalaren leidning med stikkontakt på? I så fall, plugg i den, så får den straum til forsterkaren. Har den ikkje det er det ikkje aktiv høgtaler, og den får nødvendig effekt tilført frå forsterkaren.

Høgtalarane du lenka til er ikkje aktive, og får all effekt tilført gjennom signalet frå forsterkar.
hrc
Trådstarter
73 0
Sitat av Carlozero Vis innlegg
Ble virkelig ikke klok på dette, phono til stereo forsterker? Eller må du gjennom en mixepult først?

Gjorde du ikke research før du kjøpte de, spiller sikkert heftig men koblinga var sær
Vis hele sitatet...
Ja det erbdet jeg lurer på..

Dessverrr, men det var min tanke også
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Carlozero Vis innlegg
Ble virkelig ikke klok på dette, phono til stereo forsterker? Eller må du gjennom en mixepult først?

Gjorde du ikke research før du kjøpte de, spiller sikkert heftig men koblinga var sær
Vis hele sitatet...
Det er ikkje merkelig i heile teke.

Ein høgtalar er mono. Kva plugg som er på høgtalaren er jo hoggande likegyldig, så lenge den tåler effekten. 6.35mm jack tåler rimeleg store effekter utan problem. Kva er problemet med å kople det? Du kopler det til forsterker, og antakeleg ring på pluggen til jord på forsterker, og tip til aktiv.

Gjenta etter meg: signal != plugg. Phono er phonograph, altså eit rimeleg spesielt lydsignal med forsterka diskant og dempa bass. Samme type plugg kan hantere mange ulike signaltyper, m.a. forsterka signal eller eit CD-signal (som ikkje har demping i bassen og forsterking på diskant-området).
http://m.ebay.com/itm/231507155778

Eneste løsningen jeg fant

Hvis det ikke er noen kontakter du kan skru ut
Sist endret av Carlozero; 14. juli 2015 kl. 00:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Carlozero Vis innlegg
http://m.ebay.com/itm/231507155778

Eneste løsningen jeg fant
Vis hele sitatet...
http://www.clasohlson.com/no/Plugg,-6,3-mm/Pr224610000
I tillegg har mange PA-forsterke jack-utgang for høgtalere. Å få kobla det er absolutt eit trivielt problem. I verste fall kan ein på relativt få minutter bytte ut jack-kontakten med ei vanleg terminalblokk, som du får på clasern for et par tiere.