Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2211
"makeshift" utrykningskjøretøy"

Politiet står her frem og viser hvordan de, sikkert ettter nøye budsjettvurderinger, holder bilene sine gående. Skiftet nettopp et parklys og en hovedpære på bilen. Ikke bare for at andre bilister skal se meg, men også fordi jeg vet av erfaring at det ofte blir grisedyrt å bli hanket inn, uten at alt er 100%. Tviler sterkt på at jeg kunne skyldt på et noe stramt månedsbudsjett om jeg hadde blitt stoppa med mangler..

Er det greit at utrykningskjøretøy er i slik stand? Er det ok at jeg får en bot på noen gode tusinger for å bli stoppa uten ett parklys, mens de som stopper meg har teipet sammen bilene sine?
Sist endret av pidget; 24. januar 2015 kl. 06:56.
Hvilke lover er det du mener de har rabatt på? De må sikkert ha godkjent EU-kontroll annenhvert år som alle andre biler på veiene.
riksdollar
pidget's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hvilke lover er det du mener de har rabatt på? De må sikkert ha godkjent EU-kontroll annenhvert år som alle andre biler på veiene.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet ville jeg tro at de fleste skjønte at det var snakk om vegtrafikk-lovgivningen. Men dette er uansett bare et generelt utgangspunkt for en (eventuelt) bredere debatt.-
Du kommer med anklagelser, men er utrolig lite spesifikk. Vanskelig å holde en debatt da. Fint om du forklarer spesifikt hvor politiet bryter loven.
riksdollar
pidget's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Du kommer med anklagelser, men er utrolig lite spesifikk. Vanskelig å holde en debatt da. Fint om du forklarer spesifikt hvor politiet bryter loven.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg prøve å være litt mer detaljert. Mulig jeg er dum her. Men prøv å kjør med sammenteipa lys på bilen din. Vet av erfaring at det ikke blir veldig satt pris på av lovens voktere. Trodde faktisk ikke at trådstart var så vanskelig å forstå, men mulig jeg er litt trofeldig på morrakvisten.-

Poenget mitt er at om man skal ut i samfunnet, og gå forran med et godt eksempel, bøtelegge folk for minimale mangler... Så bør polititet stille med bedre eksemplar av utrykningsflåten. For all del, dette er ikke noen kritikk til den enkelte tjenestemann, eller distriktet forøvrig. Jeg mener nå bare at om du skal stille kritikk for tilsølte klær, så kommer du ikke med sennepsflekk på skjorta.. [eksempel]
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, politibiler må EU-godkjennes som vanlige personbiler, og det har skjedd at politibiler har blitt avskiltet på stedet av Statens vegvesen etter kontroll.

Det er nok imidlertid svært sannsynlig at politiet selv ser gjennom fingrene på slike mangler. Jeg kan tenke meg at de må klare seg med det de har, lovbrudd eller ei. Hva skal de ellers gjøre?
Sist endret av Tias; 24. januar 2015 kl. 07:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Eneste lyset jeg kan lese er teipet er blålysene, som ikke er obligatorisk lys på biler. Om disse da er teipet så godt at de ikke faller av og er til fare for andre i trafikken ser jeg ikke hvordan det bryter loven.
Sist endret av etse; 24. januar 2015 kl. 07:47.
riksdollar
pidget's Avatar
Trådstarter
Ser utifra artikkellen at politiet selv omtaler slikt som "svært pinlig" Uansett om du har originalt, eller ettermontert lys (utstyr) på kjerra, så kreves det faktisk at dette skal være i 100% stand. Dvs, slik er det ihvertfall for meningmann (meg)

Diskusjonen bør egentlig gå om budsjettbruken er riktig, ift å ha utrykningskjøretøy i korrekt stand (?)

Jeg hadde virkelig vært flau, om jeg skulle bøtelegge en bilist, for manglende lys, mens mine var teipa ihop.-)
Sitat av pidget Vis innlegg
Men prøv å kjør med sammenteipa lys på bilen din. Vet av erfaring at det ikke blir veldig satt pris på av lovens voktere.
Vis hele sitatet...
Har du blålys på bilen din?

Poenget mitt er at om man skal ut i samfunnet, og gå forran med et godt eksempel, bøtelegge folk for minimale mangler... Så bør polititet stille med bedre eksemplar av utrykningsflåten.
Vis hele sitatet...
Hvilke minimale mangler bøtelegges folk for?