Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1482
Heisann, lurte på angående støtte for oss som er 18(19) som f.eks bostøtte og diverse.

Vi er to stk, kjærestepar/samboere og vi lurte på hva vi kan søke på. Jeg går på nav, og kjæresten er student.

edit; Per dags dato har jeg bare livsopphold på 60,- dagen, kjæresten har ingenting utenom stipend.
Sist endret av ezyy; 17. januar 2015 kl. 20:54.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg vet ikke noe om hvilken støtte du kan få, men du kan jo alltids melde deg opp til et studie og få studielån. Gunstigste lånet som finnes! Hvis du melder deg opp til et enkelt fag så kan du jo bestå eksamen og få et gratis stipend.
Såvidt meg bekjent får dere ikke bostøtte så lenge kjæresten din mottar stipend/studielån
Sist endret av danielsk; 17. januar 2015 kl. 22:36.
Trådstarter
Alle over 18 år kan søke bostøtte, unntatt studenter og personer i førstegangstjeneste
Vis hele sitatet...
Er klar over att kjæresten ikke kan søke, men vil dette påvirke meg selv om hun er student, isåfall, hvordan?

Om det er andre ting å søke på så setter jeg pris på at dere sier ifra!
Sist endret av ezyy; 17. januar 2015 kl. 23:06. Grunn: Gikk i surr
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hva mener du med at du "går på nav"? Arbeidsledighetstrygd? Skaff deg en jobb.
Sist endret av Olympic; 17. januar 2015 kl. 23:30.
60kr dagen er uansett LANGT unna det du bør/skal ha å leve for. Om dette er abeidsledighetstrygd gå da og søk om supplerende sosialstøtte. Mulig dere får noe mindre som registrerte samboere, men "minstemål" er 4500-6000 litt avhengig av kommunen du bor i. Gå og søk, gi samtidig inntrykk av at du er villig til å ta nesten hva som helst av jobb eller kurs. Dette er viktig, ikke bare pga den økonomiske biten, men dess lenger du går ledig, dess verre er det både for cv'en din og psyken.-

Lykke til, det er mangel på både helsepersonell og andre viktige yrker.-)
Sitat av ezyy Vis innlegg
Er klar over att kjæresten ikke kan søke, men vil dette påvirke meg selv om hun er student, isåfall, hvordan?

Om det er andre ting å søke på så setter jeg pris på at dere sier ifra!
Vis hele sitatet...
Så lenge dere bor sammen, så påvirker det deg.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2012-08-24-64

Dei som bur saman med ein person som ikkje har rett til bustøtte etter første og andre ledd, har ikkje rett til bustøtte.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Er der flere alternativer utenom bostøtte?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Du kan skaffe deg en jobb ? (:
Eller du kan leve på damen sitt borteboerstipend fra lånekassen om hun bor langt nok unna foresatte.