Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1255
Hei, fikk i dag mitt Gainward GTX 970 4gb (wihuu)

Men, lastet ned de siste driverne via GeForce Experience og testet med wow.

Satte alt til Max settings, og Anti-Aliasing FXAA High. Det var når jeg satte på FXAA at problemene kom, da gikk det fra 70 fps (noe jeg også mener må være lavt, for et sånt spill) ned til 20....

Noen som vet hva som kan være galt?

Prøvde og skru av Anti-Aliasing helt nå, men fps gikk ikke opp som jeg trodde, den ble på 20-25..
Sist endret av PopeSweetJesus; 7. januar 2015 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruk GeForce Experience til å sette optimale settings.
Experience finner jo ikke de spilla jeg har? Eneste av de 5 jeg har installert nå som dukker opp er Smite..

En annen ting, vifta lager en fryktelig irriterende lyd, men jeg tror ikke den er ødelagt. Ligger jo på 50c mens jeg spiller....
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Experience finner jo ikke de spilla jeg har? Eneste av de 5 jeg har installert nå som dukker opp er Smite..

En annen ting, vifta lager en fryktelig irriterende lyd, men jeg tror ikke den er ødelagt. Ligger jo på 50c mens jeg spiller....
Vis hele sitatet...
Stock kjølern bråker nok en del ja. Koblet du alt riktig, samt strømledningene riktig?
Hvis skjermkortet får for lite strøm(psu ikke sterk nok) eller den blir for varm
så klokker skjermkortet seg selv ned.
Sett på et program som kan logge litt hva som skjer mens du spiller, fks MSI Afterburner eller noe lignende.
Geforce experience finner bare spill den støtter for optimalisering.

Er CPU'en god nok da? Du kan prøve med en litt eldre driver til skjermkortet og se om det løser noe. Det er ikke alltid at den nyeste driveren er den beste.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Har du tidligere hatt AMD-kort?
PSU'en min er kraftig nok (800w), så det er ok ikke problemet.

Har kun hatt Nvidia skjermkort, aldri noe AMD.

Lyden har blitt litt bedre, men fortsatt irriterende. Må vel bare leve med det.
Sist endret av PopeSweetJesus; 8. januar 2015 kl. 18:08.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Som andre har nevnt, installer msi afterburner, da ser du hva som skjer, fks om skjermkortet throttler ned.

Du må velge hvor geforce experience skal søke etter spill, den finner iallefall 90% av alle spillene mine.
Sist endret av Fleff; 8. januar 2015 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Som andre har nevnt, installer msi afterburner, da ser du hva som skjer, fks om skjermkortet throttler ned.

Du må velge hvor geforce experience skal søke etter spill, den finner iallefall 90% av alle spillene mine.
Vis hele sitatet...
Har lastet ned Afterburner og bruker det nå. Merker jo at med en gang jeg tabber ut av spill, til f.eks chrome så throttler den ned en god del av og til. Men så fort jeg tabber tilbake til spillet øker den igjen.

Fant alle spillene mine i Experience, bare jeg som hadde glemt at jeg lagrer alle spillene i en egen mappe på en annen hdd en den søkte på.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tror du missforstod meg litt, det jeg mente ved å throttle ned, var å se om klokken til skjermkortet skrudde seg ned mens du spilte, og evt hvorfor. Du kan se i Afterburner om hvorfor den er nedklokket, volt limit, temp limit osv.