Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1361
Kan noen fortelle meg når jeg trenger et lydkort i pcen? Jeg tenker på å kjøpe den nye razer lydplanken, og lurer på om det er nødvendig med ett lydkort i pcen min? Også om jeg trenger ett for en Razer kraken? Har virkelig ikke peiling på lydkort, og lyd...
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Når trenger mann et lydkort i pcen?
Vis hele sitatet...
Når man vil ha lyd ut av den... Ofte i dag følger deg med lydkort i HK. Så om du trenger et ekstra lydkort kommer jo ann på hvilke utganger du har i pcen fra før av.
Praktisk talt alle vanlige hovedkort har i dag innebygd lydkort, skal du ha en annen utgang enn 3.5mm jack må du fort over til et dedikert lydkort, selv om mange hovedkort i dag har S/PDIF innebygd i tillegg til 3.5mm.
Ok, ser at innlegget mitt ble slettet, så prøver igjen.

Jeg skrev opprinnelig "Når man er lydnerd." Med det mente jeg at hvis man er spesielt kresen hva lyd angår, så finnes det dedikerte lydkort som gir en bedre lydgjengivelse enn det som det integrerte lydkortet på hovedkortet kan. For den vanlige mann i gata (meg) så spiller det ingen rolle, men for folk som har et eksepsjonelt godt øre, så har det (ifølge dem) alt å si.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Kan noen fortelle meg når jeg trenger et lydkort i pcen? Jeg tenker på å kjøpe den nye razer lydplanken, og lurer på om det er nødvendig med ett lydkort i pcen min? Også om jeg trenger ett for en Razer kraken? Har virkelig ikke peiling på lydkort, og lyd...
Vis hele sitatet...
Har PCen din allerede lyd? Er du fornøyd med lydkvaliteten på denne? Gjør den allerede jobben sin?

Om svaret på de spørsmålene er JA, så trenger du ikke ett lydkort.
Har hørt mye om at det er nødvendig for å bruke visse høytallere, men jeg har jo vanlig Audio jack so da trenger jeg ikke det. Er ikke helt fornøyd med den nåværende lyden, så det er derfor keg ser etter nye høytallere.
Tusen takk for hjelpen