Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1250
Tiden er moden for en ny spill-pc, men jeg har ikke greie på hardware til pc.
Så i sammenheng med at det er black friday salg på komplett, så har jeg funnet ut at jeg skal starte og kjøpe komponenter.

Er r9 i crossfire ett røverkjøp til 6k? Overkill?

Det er 2 forskjellige ram til salgs, Denne og denne. Er dette noe som er verdt å kjøpe?

Link til alle black friday tilbudene innenfor kategorien spill og tilbehør
For å være ærlig så hadde jeg heller kjøpt en GTX 980 istedenfor 2xR9.

Ikke bare er Nvidia skjermkort overlegne i forhold til Radeon (derfor Radeon er så billige), men du får mye mindre problemer med ett skjermkort enn to i crossfire.

Til RAM så hadde jeg vurdert disse: https://www.komplett.no/hyperx-savag...hz-16gb/824670

Jeg vet ikke om CL9 med 1600MHz er bedre enn CL11 med 2400MHz, det får noen eksperter forklare.

Bare så du vet det, den RAMen du linket til (den siste) er ganske stor så om du har custom kjøling til CPU er det ikke sikkert den passer.
Sist endret av Xernox; 28. november 2014 kl. 15:13.
For gaming hadde jeg heller tatt 2400MHz CL11 enn 1600MHz CL9.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg vet ikke om CL9 med 1600MHz er bedre enn CL11 med 2400MHz, det får noen eksperter forklare..
Vis hele sitatet...
Vell, hva hastighet du har på minne, er hovudsakleg avhengig av CPU. Kan bare si med en gang at, det ikke er allverdens med CPU-er som støtter/utnytter 2400MHz og de er rimelig dyre for en som ikke har tenkt å legge mye penger i en ny PC Kan vell nemne til slutt at jeg også heller vil anbefale Nvidia kort !
Sist endret av mo66y; 28. november 2014 kl. 15:37.
Sitat av mo66y Vis innlegg
Vell, hva hastighet du har på minne, er hovudsakleg avhengig av CPU. Kan bare si med en gang at, det ikke er allverdens med CPU-er som støtter/utnytter 2400MHz og de er rimelig dyre for en som ikke har tenkt å legge mye penger i en ny PC Kan vell nemne til slutt at jeg også heller vil anbefale Nvidia kort !
Vis hele sitatet...
Ja jeg googlet litt nå og etter slik jeg har skjønt det burde man finne en fin balanse mellom CL og MHz. Rundt 1600MHz og CL8/9 er der man burde ligge for best pris/ytelse.
Trådstarter
Jeg skal bygge en helt ny pc, så tanken var det å få rasket til seg noe nå som det uansett er tilbud.
Det er en god del 980 kort på tilbud ser jeg, kunne noen tenkt seg og tatt en titt på hvem som er å foretrekke?

Har 12k jeg kan bruke på pc, men har det noen hensikt? Har lyst på pen grafikk i bf4, samt spille det nyeste far cry. Det er desverre ikke noe jeg oppnår med min mac...
Forresten har noen funnet noen billige bærbare pcer til tilbud?
Er ute etter en "spillmaskin" som kan brukes til evt Minecraft, LoL og diverse.
Budsjett: 5 000 - 10 000, helst under 10k.
Jeg fikk meg et lite tilbud i dag og kjøpte dette

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...8-E542836A71B4

+

https://www.komplett.no/fractal-desi...k-pearl/757466 kosta 899,-

Duger til BF4 håper jeg, betalte ikke den prisen som er oppført btw