Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1938
Hei!
Fikk feilmelding "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device". Etter litt etterforskning konkluderte vi med at SSD'en var død (ikke sikkert, men bios fant den ikke). Er dette garantisak eller vil det koste meg penger å prøve på det?
Både ganti og reklamasjon (ikke det samme) kommer helt ann på hvor gammel disken er (når den ble kjøpt).. Og når du ikke opplyser om det, eller hvilken type SSD det er (garanti er noe produsenten gir, ikke noe loven gir deg slik som reklamasjon) så kan vi umulig svare på det du spør om.
SSD kan fikses ved en slik feilmelding. Husker dog ikke hele rekka, men ved å gå inn via f.eks Ubuntu Live så kan det hende den kan formateres og resettes derfra. Ville prøvd det først.

Har klart å "bricke" to av mine egne selv. Løste det på samme måten og tror jeg hadde ca lik feilmelding som du hadde.
Sist endret av Source; 15. juli 2014 kl. 22:43.
Kappa
Trådstarter
Disken er kjøpt for ca ett år siden, hos komplett, og er av typen Corsair Force 120 GB.

EDIT: takk for tips, men vil helst ikke tukle med den om jeg får garanti/reklamasjon
Sist endret av kjerstin; 16. juli 2014 kl. 00:16.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kontakt komplett.

Dei har utmerka support.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Det får du lett fiksa hos Komplett.

Dustin sendte meg en ny SSD mens jeg var på telefonen med dem ang. min SSD som tok kvelden etter 2 år. Det komiske var at plutselig valgte den å fungere igjen... Jaja... 2 disker er jo ikke dårlig.