Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2450
Hei.

Tar benzoer nå og da. Familien min bruker ikke å merke det så mye på min oppførsel, men de sier jeg ser sløv ut og blir blå under øynene og ser veldig trøtt ut. Dessuten får jeg tørr munn, men har kjøpt medisiner mot munntørrhet.

Hvilke tiltak finnes det som jeg kanskje ikke har tenkt på?
Dette gjør jeg:
Fysisk aktivitet (går litt hver dag)
Multivitaminer
Ansiktskrem
Dusjer og prøver å se litt fresh ut.
Sover godt

Likevel blir jeg busta. Er det noe jeg kan gjøre?

Jeg postet dette i undergrunn fordi dette ikke er en rusdebatt. Hvis det ble feil, flytt i stedet for slett vær så snill?

Mvh
Man ser ikke herja ut om man bruker benzoer "nå og da". Om man gjør det ofte og i store doser, ser man derimot raskt ganske herja ut.

Det finnes nok bare en løsning for å ikke se sånn ut, og det er å slutte.
De ville ikke merket det om du tok det nå og da. Du sier selv at du dusjer, sover, tar vitaminer og regner også med at du spiser greit.

Om du fortsatt ser herja ut da så er det rett og slett bare fordi du ikke har kontrol på forbruket ditt, eller ikke klarer og begrense deg til når du er alene. Alle tror de er normale på bensoer, når man i virkeligheten synlig beruset. Spesielt ovenfor folk som kjenner deg godt.
Rene streite klær, frisør hver tredje uke, og barbering hver morgen?
Du kan jo prøve å være litt mer utadvendt når du er sammen med familien din, smile og le litt, og engasjere deg i det de driver med. Tenk på det som jobbintervju, og prøv å ta litt mindre benzo.
Generelt for å se bedre ut i tillegg til det du gjør:

Dyp pusting. Pust ned i magen, slapp av på utpust, gjør dette for eksempel 25 ganger til å begynne med,
det har overraskende effekt. Tips til pusting: Elliott Hulse, Deep breathing på Youtube.

Tøy kroppen, pust og kom deg inn i avspenningstilstander, gjerne med musikk.

Disse to enkle tingene har utrolig effekt hvis man praktiserer det, ikke bare på hvordan du ser ut, men også på tanker og følelser.
Takk for tips.

Dere har nok helt rett i at det er forbruket og mengden som er hovedproblemet her.

Jeg har vært benzoavhengig før med gikk cold turkey ved innleggelse for et halvårsiden. Siste mnd har jeg anskaffet eg masse etizolam og xanor og får også benzo fra legen.

Tenkte å sjekke om jeg får noen abstinenssymptomer, og i så fall PRØVE å ta en pause. Selv om det trolig blir vanskelig når man har tabletter tilgjengelig. Gidder bare ikke benzoabstinenser igjen...

Så tilbake til tråden, så dette ikke utvikler seg til dagbok: Jeg er av typen som er ute etter å bli mest mulig på trynet når jeg tar benzo. Når jeg laget tråden hadde jeg bare ikke selvinnsikt til å se det selv, fordi jeg var ganske geeked up.

Skal oppdatere med hvordan dagen utvikler seg, om jeg holder meg 1 dag uten benzo eller om jeg hiver i meg.

Mvh

Greide meg i ca 30 minutter.

HOLD DERE UNNA BENZO FOLKENS.