Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3751
Hei
Jeg trenger å få sprengt bilen min i fillebiter. Film av bilen som sprenges skal være lokkemiddel for folk til å stemme opp bilen i en konkurranse om å vinne en ny bil!

Hvem kontakter jeg? Forsvaret? Politi/bombegruppe? Fjellsprengere?

Håper på gode svar! Takk på forhånd!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Irrelevante innlegg slettes uten advarsel. Ingen på pyroforumet kommer til å sprenge bilen til noen.


Til TS: Kontakt politiet.
Å få noe sprengt i fillebiter tar seg egentlig ganske dårlig ut på film (går alt for fort) ville heller gått for en hollywood eksplosjon med masse flammer og lite destruksjon.. så får du heller kappe bilen i småbiter for et nærbilde etterpå
Dansken og Fingen sprengte en 600kgs safe på tv igårkveld. De brukte en tidligere kriminell, en sprengningsbas og et grustak. Jeg tror ikke helt på at dette er noe politiet vil ha noe av eller stille seg bak, så jeg hadde holdt de utenfor. Prøv å finn tak i en halvgærn bas og et avsidesliggende grustak. Som han over hinter til så gjør det seg med noe bensin e.l. i smellet for effekter. GLHF
Kan jeg få administrators godkjennelse til å poste linken til avstemningen? Er sikker på at mange her vil se bilen min sprenge!
Dere er SÅ KLART med på å bestemme hvordan den skal sprenges og f.eks filmvinkler/triks for å få en så heftig video som mulig (vet det finnes videoer av eksplosjoner fra før).
Hva med heksemel?(Lycopodium), relativt harmløst men ser heftig ut!
http://www.youtube.com/watch?v=V0rwRjAZFqk
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Kan jeg få administrators godkjennelse til å poste linken til avstemningen? Er sikker på at mange her vil se bilen min sprenge!
Dere er SÅ KLART med på å bestemme hvordan den skal sprenges og f.eks filmvinkler/triks for å få en så heftig video som mulig (vet det finnes videoer av eksplosjoner fra før).
Vis hele sitatet...
Det bryter nok regel 1. Sorry, bro. Post linken når du har film av en eksploderende bil.
PS: Er ikke meninga å være en kuk mot deg, bare mot resten som maser om link til filmen og oppfordrer til at folka på forumet skal rigge eksplosjonen (og dermed oppfordrer til brudd på norsk lov).
Som jeg sa først, henvend deg til politiet og spør hvordan du bør gå fram, hvilke tillatelser du trenger osv.



Revbatim: Lykopodium er så usaklig dyrt at du må nok vinne i lotto hvis du skal fylle en hel bil med det.
Sist endret av BomberMan; 13. april 2011 kl. 00:23.
Jeg forstår veldig godt avgjørelsen! btw, ingen her som skal rigge noen eksplosjon, no way. Hadde ikke turt å gjøre det ulovlig om jeg kunne en gang
Tannerite?
da får du jo fin effekt
Sist endret av Zitto; 16. april 2011 kl. 09:46. Grunn: skriveleif
Legg poser med bensin i bilen og under bilen. Lag et enkelt avfyringsmekanisme og vips! Du har en hollywood eksplosjon!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Diesel og HE gir fin effekt, men for guds skyld, uansett hva du foretar deg, vær forsiktig
Hva med å ta kontakt med Arendal filmindustrier? De har jo god erfaring med slikt.

Her er en film hvor de sprenger forskjellige biler.
Car explotion
Tusen takk for tips folkens, håper dette blir en virkelighet (det betyr at jeg har vunnet ny bil, i så tilfelle)
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Tusen takk for tips folkens, håper dette blir en virkelighet (det betyr at jeg har vunnet ny bil, i så tilfelle)
Vis hele sitatet...
Sorry hvis det blir offtopic, men jeg lurer fært på hva du gjør hvis du ikke vinner den bilen?
Termitt kan være et alternativ? Da sprenger riktignok ikke bilen i fillebiter, men den smelter/brenner. Eventuelt ville jeg vurdert flere små eksplosjoner, da en stor ikke vil være bra visuelt.

Et annet alternativ er kanskje å få den skutt i småbiter?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Sorry hvis det blir offtopic, men jeg lurer fært på hva du gjør hvis du ikke vinner den bilen?
Vis hele sitatet...
Selv tenkt tanken! Er det verdt det å sprenge bilen sin for å kanskje vinne en ny bil?
Den planen kan slå noe j*vlig akterut!
Hehe, ser ut som om jeg har gjort meg selv misforstått!
Saken er nemlig at jeg lokker med å sprenge bilen HVIS jeg vinner Og jeg er nære, ligger på tredje plass og stiger, har annonser ute på flere blogger og bruker facebook og twitter AKTIVT for å vinne! Må innrømme at en del stakkars studenter ved skolen min har fått en spam-mail eller to, men stemmene stiger jevnt og trutt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Å få noe sprengt i fillebiter tar seg egentlig ganske dårlig ut på film (går alt for fort) ville heller gått for en hollywood eksplosjon med masse flammer og lite destruksjon.. så får du heller kappe bilen i småbiter for et nærbilde etterpå
Vis hele sitatet...
På mythbusters har de sprengt ganske heftige saker, men der bruker de ultragode kameraer som filmer med sinnsyk fps slik at de kan spille av i slow motion.

Jeg tror det kunne vært kult med en del røykbomber og noe magnesium slik at det blir lys og røyk inni bilen
Er jo garantert ulovlig å gjøre dette, men HVIS det er lovlig ville jeg brukt AN/avis røykbomber ^^
Kontakt Fiksern (www.fiksern.no)

Har vært med på et pyroteknikkkurs der for noen år siden i regi av NISS.
De vil gjerne ha biler til å sprenge på disse kursene
Sist endret av unknown14725; 1. mai 2011 kl. 23:53.
Takk for linken!