Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2298
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet at dette beror i utgangspunktet på det drikkemønsteret som hefter til den enkelte individ.

Kort om meg: Jeg har til tider hatt noen tunge drikkeperioder hvorav jeg drikker sammenhengende i noen dager. Dette kan vare alt fra 2-3 dager til maks 10 dager. Jeg har særlig de to siste dagene merket at jeg er veldig ør i hodet, med hukommelse besvær, samt problemer med å konsentrere meg. Noe mild depresjon og eskalering av angst.

Jeg har imidlertid ikke rørt alkohol på over tre uker. Er det normalt at alkoholen vil ha en såpass stor ringvirkning på hjernen at den vil kunne vare i flere uker.

Jeg er i hovedsakelig ute etter å høre om det er noen andre som har erfaring rundt det forannevnte problemstillingen.

Takker for alle som kommer med noen personlig erfart betrakninger rundt dette!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet at dette beror i utgangspunktet på det drikkemønsteret som hefter til den enkelte individ.

Kort om meg: Jeg har til tider hatt noen tunge drikkeperioder hvorav jeg drikker sammenhengende i noen dager. Dette kan vare alt fra 2-3 dager til maks 10 dager. Jeg har særlig de to siste dagene merket at jeg er veldig ør i hodet, med hukommelse besvær, samt problemer med å konsentrere meg. Noe mild depresjon og eskalering av angst.

Jeg har imidlertid ikke rørt alkohol på over tre uker. Er det normalt at alkoholen vil ha en såpass stor ringvirkning på hjernen at den vil kunne vare i flere uker.

Jeg er i hovedsakelig ute etter å høre om det er noen andre som har erfaring rundt det forannevnte problemstillingen.

Takker for alle som kommer med noen personlig erfart betrakninger rundt dette!
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på med denne drikkingen og jeg vil nødig virke hysterisk, men dette kan i verste fall være et tidlig stadium av Wernickes encefalopati, som jeg forøvrig har fulgt utviklingen av på kloss hold i løpet av de siste årene.
Da begynte sykdomsforløpet på samme måte.

Jeg ville gått til legen for en utredning så fort som mulig.
Sitat av Knask Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på med denne drikkingen og jeg vil nødig virke hysterisk, men dette kan i verste fall være et tidlig stadium av Wernickes encefalopati, som jeg forøvrig har fulgt utviklingen av på kloss hold i løpet av de siste årene.
Da begynte sykdomsforløpet på samme måte.

Jeg ville gått til legen for en utredning så fort som mulig.
Vis hele sitatet...
Når man først advarer om Wernickes encefalopati så kan man også legge til at dette kommer av for lave B-vitamin nivåer. Gå til legen og ta en sjekk i morgen for vitaminer og slikt og kjøp deg et b-kompleks ifra apoteket og følg vanlig dosering til svaret kommer tilbake.

Du burde dra til legen om du føler deg ordentlig syk, uansett årsak. Ingen sanksjoner er verdt å miste livet for (ihvertfall innenfor norsk rettsvesen )

Du kan også prøve å ta deg en øl eller to om du vet innerst inne at du er sterk nok til å holde deg til det. Da oppdager man jo om problemene er knyttet til alkoholen.

Uten at jeg er noen ekspert, så har jeg mye erfaring med alkohol og jeg har også lest en del, og ut ifra mitt uprofessionelle synspunkt så virker det bare som om kroppen din er litt kjip fordi du har drukket hardt så lenge og nå er i en pause. Abstinenser, psykiske plage - hvem vet?

Masse lykke til! Dette går over, dette er nesten garantert ingenting å bekymre seg over.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har ingen vesentlig mangel på b-vitaminer. Tvertimot hadde jeg for mye b-vitaminer, jf. blodprøver tatt tidligere i år. Det er ingen fare for at jeg i start fasen av den overnevnte sykdommen.
Jeg la flaska på hylla etter flere år med problematisk drikking. Min erfaring var at et helt sjikt av angst og indre uro forsvant fra livet mitt, så jeg tror at episodisk drikking over tid kan gi en vedvarende angst og depresjon i alle fall.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Greater_Apeness Vis innlegg
Jeg la flaska på hylla etter flere år med problematisk drikking. Min erfaring var at et helt sjikt av angst og indre uro forsvant fra livet mitt, så jeg tror at episodisk drikking over tid kan gi en vedvarende angst og depresjon i alle fall.
Vis hele sitatet...
Halla, vi er flere her inne som prøver å slutte. Har du lyst til å svare og dele din prosess i en av trådene her inne om alkohol så ville det vært nyttig og motiverende Grattis for å klare å legge flaska på hylla!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Halla, vi er flere her inne som prøver å slutte. Har du lyst til å svare og dele din prosess i en av trådene her inne om alkohol så ville det vært nyttig og motiverende Grattis for å klare å legge flaska på hylla!
Vis hele sitatet...
Takk for det. Ingen dum idé, jeg skal prøve å lage en post om det om litt.
Anonym bruker
"Underernært Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://gittarkarlsen.wordpress.com/...ssyndrom-paws/

Dette er ikke så kjent, men de fleste problemdrikkere som kutter alkohol vil i bølgedaler oppleve symptomene du beskriver etter den akutte abstinensfasen. Kalles postakutt abstinenssyndrom, og kan vare en stund.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Alkoholisme, null kortidshukommelse, etterhvert grensende mot alzheimer og demens. Du blir han fyren som forteller regla si for 700. gang til en eller annen uvitende random i baren.