Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 595
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring med Prozac? Jeg er ganske depppresiv om dagen, jeg har aldri ville tatt anti depp, men har fylt kroppen med benzo i flere år, ferdig med dette nå, men jeg har null livsgnist.

Klarer såvidt stå opp fra senga, alt er «slit», klarer ikke trene, lage mat, ingenting. Føler meg helt for jævlig da dette ikke er meg.

Må få kommet meg igjen og det fort, er anti depp ille å bruke for å komme meg på bena i 2-4 mnd?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt Cipralex i over 1 år nå og er ganske fornøyd. Det gir meg det lille ekstra pushet som gjør at jeg kan få til ting i hverdagen og ikke ligge slått ut av depresjon i senga. Antidepressive tar tid for å fungere ordentlig though, og tilvennings- og avvenningssymptomene kan være ganske brutale. Så, ja antidepressive fungerer men jeg hadde nok ikke brukt de som en quick fix.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Klarte meg gjennom en hard benzo avhengighet, det var ikke moro, så hva mener du når du sier ganske brutale? Noe må «kickstarte» meg igang føler jeg, så må nesten bare prøve.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Klarte meg gjennom en hard benzo avhengighet, det var ikke moro, så hva mener du når du sier ganske brutale?
Vis hele sitatet...
Tipper det er ganske barnemat iforhold til en benzo withdrawal, så der er du nok good. Jeg må også nevne at det er forskjell på antidepressiva og ikke alle er garantert til å fungere for deg da, så du må potentsielt prøve ut forskjellige typer.
Jeg bruker Effexor og den tok depresonen min i hvert fall.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har både dårlig og veldig god erfaring med antidepressiva. I begynnelsen var det litt kjipe bivirkninger, mareritt og litt zombie i huet men så tok det seg opp og over tid ble jeg normal og kom meg ut av depresjonen og ble et nytt menneske!
Den ene gangen med dårlig erfaring da fikk jeg mye hukommelsestap, klarte ikke få frem ord og setninger og slet med å huske ting som hadde blitt sagt av beskjeder og ting. Slutta på den etter fire mnd og orka ikke mere.

Det sies at man skal gi det tre mnd for å komme forbi bivirkningene men du skal ikke være redd for å be legen om å bytte preparat om du kjenner at det gir deg mer negativt enn positivt. Det er gjerne sånn at man kan få godt utbytte av et annet antidepressiva preparat selvom man får dårlig bivirkning av en annen. Fins mange forskjellige typer
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har testa venlafaxin, sarotex, remeron, cipralex og alle de funka mot mye men ikke mot angst og depresjon som jeg fikk det for. Ble bare jævlig impulsiv rusa meg mere og ga generelt faen i livet. Mulig jeg har prøvd et par stykker til husker ikke, vært igjennom et lass med C-prep av den typen og jeg tåler det rett og slett ikke tror jeg. Vanvittige sinneutbrudd.