Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1174
Hei folkens!

Trenger tips til kule konsertlokaler i Oslo med kapasitet på omtrent 100 publikummere. Noen som har erfaring, enten du har vært der som artist eller i publikum?

Edit; stående publikum, ikke sittende.
Sist endret av TheGoodestBoy; 6. september 2022 kl. 11:52. Grunn: Mer informasjon
Rene konsertlokaler? Eneste jeg kommer på da er John Dee. Litt usikker på kapasiteten, men kan vel romme rundt 100.
Sitat av raze Vis innlegg
Rene konsertlokaler? Eneste jeg kommer på da er John Dee. Litt usikker på kapasiteten, men kan vel romme rundt 100.
Vis hele sitatet...
Det trenger definitivt ikke være rene konsertlokaler, men lavere kapasitet antar jeg også betyr lavere leiepris som artist. John Dee rommer 350+, men man krysser jo fingrene for at det er et reelt alternativ om ikke så alt for lenge også!

Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Krøsset er et bra tips, takk for det!
Det finnes masse slike scener i Oslo. Hot tip er å sjekke hvilke steder festivalene samarbeider med på kveldstid.

https://www.revolveroslo.no
https://www.rockin.no/
https://www.vaterlandoslo.no
Kan jo være en ide å nevne litt mer om formålet. Jazz, rølp eller r&r?

Last Train er en legendarisk rockebule.
Herr Nilsen er en klassiker.
Krøsset nevnt er kult.
Osv.
Sitat av Dough Vis innlegg
Last Train er en legendarisk rockebule.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så ofte konserter der.

Sikkert noen steder TS m/band slipper til, men jeg tror ikke han bør forvente noe særlig honorar. Litt av pengene
fra døra kanskje (hvis det koster noe å komme inn) eller , men ellers er det vel
sånn mange band gjør gratis for å skape seg et navn.
Sitat av Dough Vis innlegg
Kan jo være en ide å nevne litt mer om formålet. Jazz, rølp eller r&r?

Last Train er en legendarisk rockebule.
Herr Nilsen er en klassiker.
Krøsset nevnt er kult.
Osv.
Vis hele sitatet...
Har spilt på Last Train, veldig kult sted og billig leie som gjorde at vi gikk godt i overskudd på billettsalget! Stedet har dog en veldig trang scene og ingen backstage, oppholdsrom for instrumenter når man ikke er på scenen osv. Men definitivt et godt tips!

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er ikke så ofte konserter der.

Sikkert noen steder TS m/band slipper til, men jeg tror ikke han bør forvente noe særlig honorar. Litt av pengene
fra døra kanskje (hvis det koster noe å komme inn) eller , men ellers er det vel
sånn mange band gjør gratis for å skape seg et navn.
Vis hele sitatet...
Spiller for døra! Fra erfaring drar vi ca. 100 publikummere når vi spiller i Oslo, så er bare nysgjerrig på hvilke steder som finnes med omtrent denne kapasiteten. Takk for svar!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Blå
[quote=voktern;3788134] Hot tip er å sjekke hvilke steder festivalene samarbeider med på kveldstid.


By:Larm Ingen annen helg med så mange mindre scener i Oslo.


MIR/GRÜNERLØKKA LUFTHAVN
Hausmania

Hva skjer med lokalene til Mono?

CAFE SØR
Sist endret av Dough; 7. november 2022 kl. 08:14.