Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 649
2pac alive in serbia
Hei! Etter å ha lest reglene her så er jeg jaggu meg usikker:
https://www.forbrukertilsynet.no/lov...everingsavtale

Spesielt under § 6 for Endring av vilkår. Her virker til at det skrives at strømleverandøren kan "ved behov" endre avtalen.

Definisjonen av fastpris: Avtaler med fastpris kjennetegnes ved at en fast pris er avtalt for levering av kraft i en angitt tidsperiode, jf, § 5-1, i standard kraftleveringsavtale. Garantien om en fast pris omfatter ikke endringer i pris som skyldes endringer i offentlige avgifter."

Grunnen til jeg spør er fordi jeg har en notorisk strømleverandør (se: Agva kraft), og bandt meg for halvannet årsiden til en god peng. Nå virker det til at de prøver å lure meg til gå bort fra fastprisavtalen.....

Har strømleverandør lov til å gjøre dette? Kan strømleverandører prøve å vri seg unna hvis de mener at man "bruker for mye" strøm?

Dette gjelder privat, altså.
Hvordan henvender de seg til deg? "Ved behov" er jo en paraply som kan dekke flere ting, men hvor mye strøm bruker du i snitt da? Kjører du full mining rigg eller har du er helt ordinært husforbruk?