Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 873
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått et lite problem nå. Har brukt Zopiclone 7,5mg daglig i 8 måneder mot søvnvansker etter å ha testet ut det meste av c-preparater.
Bruker altså ikke dette for rus (føler heller ingen rus, annet enn at jeg blir litt sløv).

Mandag sendte jeg melding til fastlegen gjennom helsenorge som jeg pleier å gjøre å spørte om fornyelse av resept. Ja greit, resept er sendt var svaret. Men resept kom ikke. Ikke dagen etter heller. Sender ny melding og får samme svar, resept er sendt. Så blir det torsdag og fortsatt ingen resept. Jeg ringer nå legen som forteller at han ikke kommer til å skrive ut mer Zopiclone, får ikke vite hvorfor. Jeg spør om det er forsvarlig å bråslutte uten nedtrapping, "jaja" svarer han.

Jeg har nå 3stk 7,5mg piller igjen. Hvordan kommer dette til å gå? Z-hypnotika er jo benzolignende medikament, er det faktisk mulig å daue av abstinensene av Zopiclone som man kan av benzo?
Er jo i 100% jobb som jeg ikke kan være borte fra nå heller, så kan ikke ta egenmelding.
Del de i 2, tipper det skal gå bra så tar du bare halv tablett. Blir kanskje noe dårligere søvn men.