Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 10077
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei 😊dette er mitt første innlegg her, men skal være kort. Fikk denne medisinen for 14 år siden og bruker 150 mg 1gang i døgnet.noen ganger tar jeg en halv ekstra og knuser hvis smertene er for gale. Bruker den for sterke ryggsmerter og utslitte hofter, knær og skuldre. Jeg er nå ufør, kroppen er ødelagt av tungt fysisk arbeid siden jeg var 15 år. Er nå 52.

Jeg har nå bestemt meg for å slutte m denne pillen, selv om legen har sagt at jeg aldri kan slutte.😱
D går en liten fanden i meg når noen sier d er noe jeg ikke kan gjøre😊 har bestemt meg for å slutte cold turkey hvis det er anbefalt etter så mange år ?

Har noen neurontin, sarotex, og 10 pinex forte liggende . Dette er medisiner som har lagt i skapet noen år, men fult brukandes. Er dette noe å ta hvis abstinensene blir for gale ?
Noen som har noen tips?
Takk for svar😊
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har nå bestemt meg for å slutte m denne pillen, selv om legen har sagt at jeg aldri kan slutte.��
D går en liten fanden i meg når noen sier d er noe jeg ikke kan gjøre

har bestemt meg for å slutte cold turkey hvis det er anbefalt etter så mange år ?
Vis hele sitatet...
Prøv en uke uten så får vi se hvor mye av denne fanden som vil du skal klare cold turkey som er igjen.

14 år er jævlig lenge. Høres ut som om du bør trappe ned i samråd med fastlegen din over ganske lang tid.
Cold turkey er vel på ingen måte anbefalt?
Sist endret av krystallkongen; 8. februar 2022 kl. 15:15.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar krystallkongen, men jeg vil gjerne prøve. Har du noen gode tips til meg��
Jeg har ingen gode tips til deg. Mistenker at du kanskje undervurderer hvor vanskelig dette kommer til å bli, men det er også mulig jeg tar feil. Du har hvert fall den rette innstillingen, det er det ikke alle som har.

Det hadde vært interessant om du oppdaterer oss om hvordan dette går!
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Prøv en uke uten så får vi se hvor mye av denne fanden som vil du skal klare cold turkey som er igjen.

14 år er jævlig lenge. Høres ut som om du bør trappe ned i samråd med fastlegen din over ganske lang tid.
Cold turkey er vel på ingen måte anbefalt?
Vis hele sitatet...
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Jeg har ingen gode tips til deg. Mistenker at du kanskje undervurderer hvor vanskelig dette kommer til å bli, men det er også mulig jeg tar feil. Du har hvert fall den rette innstillingen, det er det ikke alle som har.

Det hadde vært interessant om du oppdaterer oss om hvordan dette går!
Vis hele sitatet...
Takk for svar, ja jeg er sta som et esel men samtidig redd for abstinensene. Er det noen av de medisinene i hi som kan lindre?
Drit i medisiner som lindrer hvis du skal kjøre cold turkey og være så beinhard.

Pinex forte inneholder Kodein som er et Opiat så ja det vil selvsagt lindre i riktige doser.
Neurontin vil nok også lindre, men ikke i like stor grad. Men Lyrica lindrer Opiatabstinenser, og Neurontin er ikke så ulikt.

Hvis du er så sta som du sier så utfordrer jeg deg - kjør 21 dager uten NOEN medisiner i Opiat-familien.

Du har stått på greit store doser langtidsvirkende Opiater i 14 år, cold turkey klarer du ikke uten å sette livet ditt på pause. Ingen jobb. Familie vil ikke synes det er behagelig å være rundt deg og du vil strengt tatt definitivt være alene i lidelsen din.

Mulig jeg overdriver litt. 150-200mg Tramagetic er ikke enorme doser. Men store nok til at det vil ta tid og bli tøft. Uten tvil.

Alle her med erfaring når det kommer til avhengighet og abstinenser vil anbefale én ting: NEDTRAPPING.
Sist endret av krystallkongen; 8. februar 2022 kl. 16:05.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Drit i medisiner som lindrer hvis du skal kjøre cold turkey og være så beinhard.

Pinex forte inneholder Kodein som er et Opiat så ja det vil selvsagt lindre i riktige doser.
Neurontin vil nok også lindre, men ikke i like stor grad. Men Lyrica lindrer Opiatabstinenser, og Neurontin er ikke så ulikt.

Hvis du er så sta som du sier så utfordrer jeg deg - kjør 21 dager uten NOEN medisiner i Opiat-familien.

Du har stått på greit store doser langtidsvirkende Opiater i 14 år, cold turkey klarer du ikke uten å sette livet ditt på pause. Ingen jobb. Familie vil ikke synes det er behagelig å være rundt deg og du vil strengt tatt definitivt være alene i lidelsen din.

Mulig jeg overdriver litt. 150-200mg Tramagetic er ikke enorme doser. Men store nok til at det vil ta tid og bli tøft. Uten tvil.

Alle her med erfaring når det kommer til avhengighet og abstinenser vil anbefale én ting: NEDTRAPPING.
Vis hele sitatet...
Setter stor pris på svar igjen krystallkongen😊
Jeg vil ikke si jeg er beinhard, men jeg er så jævlig lei av å måtte ta de jævla tablettene hver forbanna dag at jeg spyr. Problemet mitt er også at jeg er hjertepasient , derfor tør jeg ikke hvis jeg ikke har noen form for lindring , skjønner nå at det var feil å kalle d cold turkey hvis jeg må anvende noen av de medisinene jeg har tilgjengelig. Har du peiling på hva jeg kan forvente meg av ‘lidelser’ når jeg nå har startet dette?
Jeg er ikke helsevesen. Men vist du finner ut at det ikke er farlig og gjøre det. Så kjør på. Jeg har troa på at du er beinhard og klarer dette. Men sikkert noen her inne som har noen bra tips til hva du bør kjøpe inn på forhånd. Som kan lindre gjennom abstinensene. Isteden for bare si at dette klarer du ikke. Lykke til og oppdater oss her inne.
Jeg vil anbefale at du bestiller tid hos legen din og sier det som det er, så kan dere lage en uttrapningsplan sammen. Det er fint å gjøre dette sammen med legen, og de vil både være glade og vise forståelse for situasjonen du er i.

Det viktigste er at du selv ønsker det. Jeg vil anbefale å ta deg god tid (gjerne måneder) og ikke full cold-turkey. For noen funker det, men da du allerede har gått på det så lenge ville jeg heller forsøkt å trappe rolig ut. Det er mere behagelig for kroppen og du har høyere sannsynlighet for å lykkes hvis dette gjøres i samvær med lege. For smertene ville jeg primært forsøkt paracetamol og ibuprofen hvis nyrefunksjonen tillater det, men som sagt, gjør det sammen med legen din, så kan han/hun finne en løsning på smertene for deg.
Husk å oppdatere tråden TS
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Jeg er ikke helsevesen. Men vist du finner ut at det ikke er farlig og gjøre det. Så kjør på. Jeg har troa på at du er beinhard og klarer dette. Men sikkert noen her inne som har noen bra tips til hva du bør kjøpe inn på forhånd. Som kan lindre gjennom abstinensene. Isteden for bare si at dette klarer du ikke. Lykke til og oppdater oss her inne.
Vis hele sitatet...
Tusen takk og takk for svar😊 skal oppdatere hvordan det går👍

Sitat av bendiks Vis innlegg
Jeg vil anbefale at du bestiller tid hos legen din og sier det som det er, så kan dere lage en uttrapningsplan sammen. Det er fint å gjøre dette sammen med legen, og de vil både være glade og vise forståelse for situasjonen du er i.

Det viktigste er at du selv ønsker det. Jeg vil anbefale å ta deg god tid (gjerne måneder) og ikke full cold-turkey. For noen funker det, men da du allerede har gått på det så lenge ville jeg heller forsøkt å trappe rolig ut. Det er mere behagelig for kroppen og du har høyere sannsynlighet for å lykkes hvis dette gjøres i samvær med lege. For smertene ville jeg primært forsøkt paracetamol og ibuprofen hvis nyrefunksjonen tillater det, men som sagt, gjør det sammen med legen din, så kan han/hun finne en løsning på smertene for deg.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for gode råd😊

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Husk å oppdatere tråden TS
Vis hele sitatet...
Det skal jeg😊
Sist endret av Lizzy52; 8. februar 2022 kl. 17:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg støtter deg fullt ut og har et familiemedlem som har klart lignende bragd etter 40 år. Hen trappet dog ned i samråd med lege og delvis på egenhånd

De andre medisinene du har liggende kan dempe smertene litt men tror ikke de vil hjelpe på abstinenser
Hold ut og stå på!
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått på Tramadol i forskjellige former, i mer en 16 år. I snitt 600mg dagen. Sist jeg slutta brått, gikk det 13 dager, før jeg begynte å føle meg bedre. Å nesten helt umulig å få sove den første uken. Men er du sterk, går det. Lykke til
Det som er helt klart er at du kommer til å erfare kraftige abstinenssymptomer ved å bråslutte på Tramagetic OD. 150 mg er ikke en veldig stor dose, men absolutt nok til at du bør vurdere tankene dine om cold turkey. Hva som blir abstinenser finner du ved å søke opp Tramagetic i felleskatalogen.no. Siden du har hjertefeil, regner jeg med du bør være ekstra forsiktig, siden du vil oppleve å få en del høyere, og muligens uregelmessig hjertetakt.

Neurontin hjelper noe på abstinenser, men du må ha mye tilgjengelig. Minst 1500 mg daglig opp i mot 10 dager, for de fysiske abstinensene. Etter de fysiske abstinensene klinger av, så fortsetter de psykiske med stor styrke. Du blir også søvnløs i en måned eller to. Du kan fortsette med Neurontin da også. Når du da skal slutte med Neurontin, så vil du antakelig få en ubehagelig overraskelse. Abstinensene der er svært ubehagelige.

Hva er det som gjør at du vil slutte? Smertene dine vil jo fortsatt være der, i tillegg til at du vil få nye ubehageligheter som muskelsmerter, RLS, sterk uro og angst.

Hvis det er vanskelig for deg å daglig ta piller, så kanskje du kan snakke med legen om å bytte til Norspan. Det er et plaster som sitter på huden, og avgir virkestoff. Skiftes hver 7. dag.

Jeg ønsker deg lykke til, men anser det som svært vanskelig for deg å slutte cold turkey. Hør heller med legen om laaaang nedtrapping, om du fortsatt vil slutte.
Anonym bruker
"Umulig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres totalt absurd ut at grunnen til at du vil kutte de ut er at du er lei av å ta pillene hver dag?Hva er det jeg overser her?Er det en stor fysisk anstrengelse å ta ut en pille fra ett pillebrett å skylle ned med noe vann eller hva er problemet..du har vell noen mer seriøse grunner enn det til å være så innstilt på å slutte med noe du tar mot smerter?
Så du har alstå ett helt legitimt bruk av tablettene,men ønsker å slutte fordi det er så hardt å måtte ta en tablett hver dag,men smertene du antaglig kommer til å måtte leve med uten tablettene vil gå helt fint fordi du slipper ihvertfall den krevende oppgaven med å måtte ta en tablett?Du er en gåte for meg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres totalt absurd ut at grunnen til at du vil kutte de ut er at du er lei av å ta pillene hver dag?Hva er det jeg overser her?Er det en stor fysisk anstrengelse å ta ut en pille fra ett pillebrett å skylle ned med noe vann eller hva er problemet..du har vell noen mer seriøse grunner enn det til å være så innstilt på å slutte med noe du tar mot smerter?
Så du har alstå ett helt legitimt bruk av tablettene,men ønsker å slutte fordi det er så hardt å måtte ta en tablett hver dag,men smertene du antaglig kommer til å måtte leve med uten tablettene vil gå helt fint fordi du slipper ihvertfall den krevende oppgaven med å måtte ta en tablett?Du er en gåte for meg
Vis hele sitatet...
Det er ikke kult å vite at du MÅ ta *insert medisin her* hver dag og at det vil være jævlig om man ikke gjør det. Det er et slags fengsel.

Kanskje derfor? Aner ikke. For min del var det noe dritt å legge opp hverdagen og ferier, hytteturer osv utifra om jeg har tilgang på medisinen jeg brukte.
Anonym bruker
"Umulig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det er ikke kult å vite at du MÅ ta *insert medisin her* hver dag og at det vil være jævlig om man ikke gjør det. Det er et slags fengsel.

Kanskje derfor? Aner ikke. For min del var det noe dritt å legge opp hverdagen og ferier, hytteturer osv utifra om jeg har tilgang på medisinen jeg brukte.
Vis hele sitatet...
Misunner dere som har så lite problemer i livet at sånne trivielle ting kan ansees som en stor plage.
Men i trådstarters tilfelle så vil det jo muligens bli jævlig når han ikke tar det(smerter),som antagelig vil oppleves langt verre enn "ulempen" med å måtte ta en pille eller to om dagen.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neurontin kan ha til dels kraftige bivirkninger, og virker vel i hovedsak på nervesmerter. Slik jeg forstod deg så har du vel primært ikke slike smerter, så jeg ville kanskje droppet Neurontin i det minste hvis du først skal selvmedisinere deg. Kjenner ikke til resten av medikamentene du listet opp.

Forstår veldig godt at du har lyst til å gå cold turkey, men jeg vil anbefale deg å tenke deg litt ekstra om. Hvorfor ikke inkludere fastlegen? Vedkommende vil sikkert være behjelpelig og kan hjelpe deg med en nedtrapping. Da det virker som du uansett vil ta noen substitutt til medisinen du tar nå, så kan du jo hende at legen har noen forslag til medikamenter som kan virke bedre enn det du tilfeldigvis har liggende i skapet ditt nå.

Hva er egentlig argumentene mot å inkludere fastlegen din?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg støtter deg fullt ut og har et familiemedlem som har klart lignende bragd etter 40 år. Hen trappet dog ned i samråd med lege og delvis på egenhånd

De andre medisinene du har liggende kan dempe smertene litt men tror ikke de vil hjelpe på abstinenser
Hold ut og stå på!
Vis hele sitatet...
Tusen takk, skal gjøre mitt beste😊

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har gått på Tramadol i forskjellige former, i mer en 16 år. I snitt 600mg dagen. Sist jeg slutta brått, gikk det 13 dager, før jeg begynte å føle meg bedre. Å nesten helt umulig å få sove den første uken. Men er du sterk, går det. Lykke til
Vis hele sitatet...
Tusen takk😊

Sitat av revemikkel Vis innlegg
Det som er helt klart er at du kommer til å erfare kraftige abstinenssymptomer ved å bråslutte på Tramagetic OD. 150 mg er ikke en veldig stor dose, men absolutt nok til at du bør vurdere tankene dine om cold turkey. Hva som blir abstinenser finner du ved å søke opp Tramagetic i felleskatalogen.no. Siden du har hjertefeil, regner jeg med du bør være ekstra forsiktig, siden du vil oppleve å få en del høyere, og muligens uregelmessig hjertetakt.

Neurontin hjelper noe på abstinenser, men du må ha mye tilgjengelig. Minst 1500 mg daglig opp i mot 10 dager, for de fysiske abstinensene. Etter de fysiske abstinensene klinger av, så fortsetter de psykiske med stor styrke. Du blir også søvnløs i en måned eller to. Du kan fortsette med Neurontin da også. Når du da skal slutte med Neurontin, så vil du antakelig få en ubehagelig overraskelse. Abstinensene der er svært ubehagelige.

Hva er det som gjør at du vil slutte? Smertene dine vil jo fortsatt være der, i tillegg til at du vil få nye ubehageligheter som muskelsmerter, RLS, sterk uro og angst.

Hvis det er vanskelig for deg å daglig ta piller, så kanskje du kan snakke med legen om å bytte til Norspan. Det er et plaster som sitter på huden, og avgir virkestoff. Skiftes hver 7. dag.

Jeg ønsker deg lykke til, men anser det som svært vanskelig for deg å slutte cold turkey. Hør heller med legen om laaaang nedtrapping, om du fortsatt vil slutte.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for utfyllende svar😊
Jeg vil slutte for jeg rett og slett føler meg som en narkoman, har dårlig selvtillit pga at jeg må gå på medisiner, jeg kjenner ingen som bruker noe som helst av medisiner ol. Er lei av at når jeg havner på sykehus så må jeg krangle for å få nok smertelindring pga tramagetic som jeg har i kroppen - dette er hovedgrunnen til at jeg vil slutte. Har tenkt å fortelle til fastlegen hvis d går til helvette om dette jeg skriver her nå. Man blir rett og slett sett ned på av helsepersonell og leger hvis man havner på sykehus Dette er mine opplevelser bare til info.
Blir smertene mine helt uutholdelige så får jeg rett og slett bite i d sure eplet og bruke tablettene igjen, og prøve lavere dose😊 Igjen tusen takk for hyggelig og gode svar😊
Sist endret av Lizzy52; 8. februar 2022 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Misunner dere som har så lite problemer i livet at sånne trivielle ting kan ansees som en stor plage.
Men i trådstarters tilfelle så vil det jo muligens bli jævlig når han ikke tar det(smerter),som antagelig vil oppleves langt verre enn "ulempen" med å måtte ta en pille eller to om dagen.
Vis hele sitatet...
Ignorant utsagn - har du noen gang vært hekta på sterke rusgivende medisiner?
Opiater f.eks som i TS tilfelle.
Har du hørt om abstinenser?
Høres abstinenser deilig eller trivielt ut?

Da er det plutselig ikke trivielt om du har tilgang eller ikke.
Men nå får TS på resept så opplegget blir litt enklere.

Uansett - lykke til med hva enn du gjør TS
Sist endret av krystallkongen; 8. februar 2022 kl. 21:09.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres totalt absurd ut at grunnen til at du vil kutte de ut er at du er lei av å ta pillene hver dag?Hva er det jeg overser her?Er det en stor fysisk anstrengelse å ta ut en pille fra ett pillebrett å skylle ned med noe vann eller hva er problemet..du har vell noen mer seriøse grunner enn det til å være så innstilt på å slutte med noe du tar mot smerter?
Så du har alstå ett helt legitimt bruk av tablettene,men ønsker å slutte fordi det er så hardt å måtte ta en tablett hver dag,men smertene du antaglig kommer til å måtte leve med uten tablettene vil gå helt fint fordi du slipper ihvertfall den krevende oppgaven med å måtte ta en tablett?Du er en gåte for meg
Vis hele sitatet...
Takk for svar, hvis du vil så har jeg svart litt på d du spør om til revemikkel. 😊

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ignorant utsagn - har du noen gang vært hekta på sterke rusgivende medisiner?

Da er det ikke trivielt om du har tilgang eller ikke.
Men nå får TS på resept så opplegget blir litt enklere.

Uansett - lykke til med hva enn du gjør TS
Vis hele sitatet...
Føler du stiller opp for meg her krystallkongen😊tusen takk for det😊 jeg forklarte litt for revemikkel lenger opp hvis du vil lese om hvorfor jeg vil ut av dette.
Det kan godt hende det er helt latterlig for mange av dere men for meg er det tøft, jeg skal liksom være en god mor, bestemor og en bidragsyter til nærmiljøet og så er jeg avhengig av sterke medisiner🤮
Sist endret av Lizzy52; 8. februar 2022 kl. 21:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lizzy52 Vis innlegg
Takk for svar, hvis du vil så har jeg svart litt på d du spør om til revemikkel. ��



Føler du stiller opp for meg her krystallkongen��tusen takk for det�� jeg forklarte litt for revemikkel lenger opp hvis du vil lese om hvorfor jeg vil ut av dette.
Det kan godt hende det er helt latterlig for mange av dere men for meg er det tøft, jeg skal liksom være en god mor, bestemor og en bidragsyter til nærmiljøet og så er jeg avhengig av sterke medisiner��
Vis hele sitatet...
Jeg forstår 100% skylden og skammen over å fysisk være ha et stoff man er nødt til å for å fungere. Man må ha det tilgjengelig. Man kan ikke gjøre noe uten at det først er på plass. Det kommer først av alt. Og du avhengig av og samtidig ha ansvar for diverse. Det føles ikke riktig å ha det sånn og samtidig ha ansvar.

Du, hør her. La oss ta en mellomting. Kjør en uke med halvert dose og se hvordan det går. Om du klarer deg dropper du ned til f.eks halvparten igjen eller 0.
Sist endret av krystallkongen; 8. februar 2022 kl. 22:04.
Du har ingen som helst grunn til å føle deg som narkoman. Du får tildelt smertelindrende preparater på resept, av lege, som nøye har vurdert behovet. Rundt om kring deg finnes det ganske sikkert mange som bruker vanedannende preparater, av forskjellige grunner. Hva som foregår innenfor veggene i de tusen hjem er det vanskelig å vite.

Når det er sagt, så kan jeg forstå hva du mener. Jeg tar meg selv i å tenke at alle rundt meg har det perfekt, er smerte- og medikamentfri, men jeg øver meg stadig på å tenke at det ikke er slik.

Det med at du blir sett ned på av helsepersonell finner jeg merkelig. Er det noen spesifikk grunn til det?

Du er en like god person selv om du er avhengig av medikamenter. Jeg har følt akkuratt det samme som deg, og gjør det nok desverre av og til enda. Som tidligere skrevet, så bruker du Tramagetic fordi du trenger smertelindring. Det er det ingen skam i. Det er klart du er avhengig, men det må man bare akseptere. Det er forskjell på å være avhengig og misbruker.

I stedet for å tenke på bråslutt, så vil jeg tro det kan være mer fornuftig å avtale noen timer med en psykolog. Kanskje det kan være nok til å få tankene dine på rett kjøl?

Lykke til med hva enn du velger.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Neurontin kan ha til dels kraftige bivirkninger, og virker vel i hovedsak på nervesmerter. Slik jeg forstod deg så har du vel primært ikke slike smerter, så jeg ville kanskje droppet Neurontin i det minste hvis du først skal selvmedisinere deg. Kjenner ikke til resten av medikamentene du listet opp.
Vis hele sitatet...
Litt på sidelinjen dette, men det er riktig som du skriver at Neurontin har mye og kraftige bivirkninger. Neurontin er hovedsaklig epilepsimedisin, men fungerer også på nervesmerter. Neurontin blir mye brukt som avgiftning etter opioidbruk. Jeg har selv erfart at det demper abstinenssymptomene betraktelig.
Sist endret av revemikkel; 8. februar 2022 kl. 22:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ønsker deg lykke til, men vil på det sterkeste anbefale deg å trappe ned over litt tid. Har vært sinnsykt avhengig av opiater selv, og det er ikke før du har sluttet du virkelig kjenner hvor avhengig du er.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En ting som er greit å være oppmerksom på er at abstinensene ikke begrenser seg til fysisk ubehag, de påvirker deg også utrolig sterkt mentalt. Det er en individuell faktor når det kommer til hvordan abstinensene utspiller seg, men av egen erfaring så var det mentale aspektet den største utfordringen. Jeg mistet evnen til å føle et fnugg av håp eller glede på over en uke, og dette mentale aspektet gjorde også at de fysiske abstinensene opplevdes veldig mye værre. For meg så varte også det mentale aspektet veldig mye lenger enn de fysiske abstinensene, det tok mange måneder før jeg følte meg "normal" mentalt.

Jeg anbefaler deg definitivt å trappe ned. Hva er vel noen uker til eller fra når du har gått på disse så lenge? Eventuelt så ville jeg ha tatt rådet til krystallkongen om å prøve å halvere dosen over en uke og ta neste steg derifra.

Dersom du allikevel bestemmer deg for å gjøre dette cold turkey, så må du ikke la deg demoralisere dersom du ikke klarer det. Det er absolutt ingen skam i å gjøre dette gradvis.

Lykke til!
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg forstår 100% skylden og skammen over å fysisk være ha et stoff man er nødt til å for å fungere. Man må ha det tilgjengelig. Man kan ikke gjøre noe uten at det først er på plass. Det kommer først av alt. Og du avhengig av og samtidig ha ansvar for diverse. Det føles ikke riktig å ha det sånn og samtidig ha ansvar.

Du, hør her. La oss ta en mellomting. Kjør en uke med halvert dose og se hvordan det går. Om du klarer deg dropper du ned til f.eks halvparten igjen eller 0.
Vis hele sitatet...
Igjen takk for gode råd😊
Synd jeg ikke forhørte meg her før jeg gikk igang, men nå har jeg allerede begynt. I dag er d 2 dagen uten medisin og d føles helt jævlig allerede, så da prøver jeg og klarer jeg d ikke så skal jeg gjøre som du sier 😊
Igjen tusen takk for gode råd💜

Sitat av revemikkel Vis innlegg
Du har ingen som helst grunn til å føle deg som narkoman. Du får tildelt smertelindrende preparater på resept, av lege, som nøye har vurdert behovet. Rundt om kring deg finnes det ganske sikkert mange som bruker vanedannende preparater, av forskjellige grunner. Hva som foregår innenfor veggene i de tusen hjem er det vanskelig å vite.

Når det er sagt, så kan jeg forstå hva du mener. Jeg tar meg selv i å tenke at alle rundt meg har det perfekt, er smerte- og medikamentfri, men jeg øver meg stadig på å tenke at det ikke er slik.

Det med at du blir sett ned på av helsepersonell finner jeg merkelig. Er det noen spesifikk grunn til det?

Du er en like god person selv om du er avhengig av medikamenter. Jeg har følt akkuratt det samme som deg, og gjør det nok desverre av og til enda. Som tidligere skrevet, så bruker du Tramagetic fordi du trenger smertelindring. Det er det ingen skam i. Det er klart du er avhengig, men det må man bare akseptere. Det er forskjell på å være avhengig og misbruker.

I stedet for å tenke på bråslutt, så vil jeg tro det kan være mer fornuftig å avtale noen timer med en psykolog. Kanskje det kan være nok til å få tankene dine på rett kjøl?

Lykke til med hva enn du velger.



Litt på sidelinjen dette, men det er riktig som du skriver at Neurontin har mye og kraftige bivirkninger. Neurontin er hovedsaklig epilepsimedisin, men fungerer også på nervesmerter. Neurontin blir mye brukt som avgiftning etter opioidbruk. Jeg har selv erfart at det demper abstinenssymptomene betraktelig.
Vis hele sitatet...
Igjen takk for gode og reflekterte svar😊
Jeg havner ofte på sykehus pga hofter knær og andre ting. Hver gang så må jeg fortelle at jeg trenger minst 150mg hurtigvirkende tramadol pluss 1 gr Paracet med en gang for å ta den verste smerten, og da er diskusjonen igang om hvorfor… må fortelle om alle skadene mine sikkert til 2 forskjellige leger før jeg i d hele tatt får noe som helst, for jeg ser jo ikke ut som jeg er så smertepreget…..😳 skal innrømme at jeg ikke viser at jeg har så vondt når jeg skader meg, men d e en annen sak…- henger igjen fra ungdommen - skal vise at ingenting knekker meg😂
Det mange leger/ sykepleiere ikke skjønner, er at vi som bruker medikamenter hver dag trenger større doser enn folk som ikke bruker, for å få virkning. Får og beskjed om at jeg bør slutte m faste smertestillende - dette er av akuttleger på sykehus jeg har fått denne beskjeden av, opp til flere ganger. Ikke av spesialistene mine, de har funnet ut at det er denne medisinen jeg har best effekt av. Jaja nok om det, nå er jeg iallfall i gang så får jeg se hva som skjer. Tusen takk igjen revemikkel for gode råd😊

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ønsker deg lykke til, men vil på det sterkeste anbefale deg å trappe ned over litt tid. Har vært sinnsykt avhengig av opiater selv, og det er ikke før du har sluttet du virkelig kjenner hvor avhengig du er.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for gode råd og lykkeønskninger😊

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En ting som er greit å være oppmerksom på er at abstinensene ikke begrenser seg til fysisk ubehag, de påvirker deg også utrolig sterkt mentalt. Det er en individuell faktor når det kommer til hvordan abstinensene utspiller seg, men av egen erfaring så var det mentale aspektet den største utfordringen. Jeg mistet evnen til å føle et fnugg av håp eller glede på over en uke, og dette mentale aspektet gjorde også at de fysiske abstinensene opplevdes veldig mye værre. For meg så varte også det mentale aspektet veldig mye lenger enn de fysiske abstinensene, det tok mange måneder før jeg følte meg "normal" mentalt.

Jeg anbefaler deg definitivt å trappe ned. Hva er vel noen uker til eller fra når du har gått på disse så lenge? Eventuelt så ville jeg ha tatt rådet til krystallkongen om å prøve å halvere dosen over en uke og ta neste steg derifra.

Dersom du allikevel bestemmer deg for å gjøre dette cold turkey, så må du ikke la deg demoralisere dersom du ikke klarer det. Det er absolutt ingen skam i å gjøre dette gradvis.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for gode råd og lykkeønskninger😊

God morgen til dere alle��er nå 2 dagen min uten tramagetic og formen er dalende, gjesper og nyser i ett sett. Kjenner og på influensa smerter, og skjelvinger. Dette kom litt fortere enn jeg hadde trodd, men jeg holder motet oppe, så får jeg se hvordan timene blir utover dagen. Har forstått det sånn at man må ta en dag av gangen��
Jeg har heldigvis ingen forpliktelser denne uken siden jeg gjør regning med å bli dårligere utover uken.

Igjen takk til alle som har kommet m gode råd og lykkeønskninger�� ha en fin dag��
Sist endret av Lizzy52; 9. februar 2022 kl. 08:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Abstinensene av Tramadol er helt jævlig. Så har all medfølelse med deg
Prøv å få tak på Imodium. Det hjelper godt på diareen som kommer. Likeledes er det fornuftig å spise yoghurt, frukt og grønnsaker. Prøv å gå deg en tur så ofte du klarer. Bruk Pinexen når du synes det blir uutholdelig. Ta en om gangen, og drøy det så lenge du klarer mellom hver Pinex. Bruk også Neurontin, men har du lite så drøy det til en pille om dagen.

Magnesium kan hjelpe mot muskelsmertene du kommer til å få.

Lykke til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Abstinensene av Tramadol er helt jævlig. Så har all medfølelse med deg
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det😊merker d godt allerede😅

Sitat av revemikkel Vis innlegg
Prøv å få tak på Imodium. Det hjelper godt på diareen som kommer. Likeledes er det fornuftig å spise yoghurt, frukt og grønnsaker. Prøv å gå deg en tur så ofte du klarer. Bruk Pinexen når du synes det blir uutholdelig. Ta en om gangen, og drøy det så lenge du klarer mellom hver Pinex. Bruk også Neurontin, men har du lite så drøy det til en pille om dagen.

Magnesium kan hjelpe mot muskelsmertene du kommer til å få.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hei igjen😊
Magnesium spiser jeg allerede, har fått tak i frukt og grønt pluss youghurt👍
Kjenner allerede at skjelvingen er ganske heftig pluss pulsen er skyhøy, men den roer seg med pusteteknikken som jeg bruker - kommer nok av redselen jeg føler på nå. Neurontin fant jeg igjen i morges - hadde en hel pakke m 100 mg liggende så der tror jeg nok jeg hadde litt flaks. Tok 100mg for en time siden så tror den kan hjelpe litt på ristingen i kroppen. Håper jeg😅
Skal spare på pinexen så lenge jeg kan.
Igjen tusen takk for god hjelp
Sist endret av Lizzy52; 9. februar 2022 kl. 11:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal bare si at jeg har brukt paralgin Forte, når jeg sluttet på Tramadol. Og det hjalp mye. Syntes også det var mye lettere å slutte på Paralgin Forte. Så om du har Pinex Forte, kan det hjelpe på å ta små doser, for å hjelpe mot abstinensene. Jeg brukte selv PF i 14 dagers tid, før jeg slutta med de. Da merket jeg ikke så mye til abstinensene fra tramadol
Om det er slik at du har 100 stk 100 mg Neurontin liggende, så hadde jeg tatt 1 pille 3 ganger til dagen i dag, spredt jevnt utover. I morgen 2 piller 3 ganger til dagen, dagen etterpå 3 piller 3 ganger til dagen. Fortsett med den dosen i 5 dager. Bruk resten av pillene til å trappe tilsvarende ned som opp.

Bruk ikke magnesium sammen med Neurontin. Det hindrer opptak av Neurontin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal bare si at jeg har brukt paralgin Forte, når jeg sluttet på Tramadol. Og det hjalp mye. Syntes også det var mye lettere å slutte på Paralgin Forte. Så om du har Pinex Forte, kan det hjelpe på å ta små doser, for å hjelpe mot abstinensene. Jeg brukte selv PF i 14 dagers tid, før jeg slutta med de. Da merket jeg ikke så mye til abstinensene fra tramadol
Vis hele sitatet...
Tusen tusen takk for svar, nå kjente jeg at humøret lettet med 100 prosent, godt å høre at det hjalp litt👍Jeg rister og skjelver noe sinnsykt nå - er glad jeg er alene😅 jeg lager meg en plan m pinexene sånn at jeg ikke bruker opp de 10 jeg har 👍

Sitat av revemikkel Vis innlegg
Om det er slik at du har 100 stk 100 mg Neurontin liggende, så hadde jeg tatt 1 pille 3 ganger til dagen i dag, spredt jevnt utover. I morgen 2 piller 3 ganger til dagen, dagen etterpå 3 piller 3 ganger til dagen. Fortsett med den dosen i 5 dager. Bruk resten av pillene til å trappe tilsvarende ned som opp.

Bruk ikke magnesium sammen med Neurontin. Det hindrer opptak av Neurontin.
Vis hele sitatet...
Igjen tusen tusen takk for planen m neurontin, jeg prøver dette samt at jeg har 10 pinexer hvis d blir for ille
Sist endret av Lizzy52; 9. februar 2022 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Neurontin potensierer Pinex forte ganske mye.

Jeg hadde tatt 1 Pinex sammen med Neurontin i midten av dagen i dag, og så til kvelds. Hadde gjort tilsvarende de neste dagene til du er tom for Pinex. Klarer du deg med en til dagen de neste dager, så er det bra. Dra Pinexen ut så langt du kan.
Sist endret av revemikkel; 9. februar 2022 kl. 11:42.
Sitat av revemikkel Vis innlegg
Neurontin potensierer Pinex forte ganske mye.

Jeg hadde tatt 1 Pinex sammen med Neurontin i midten av dagen i dag, og så til kvelds. Hadde gjort tilsvarende de neste dagene til du er tom for Pinex.
Vis hele sitatet...
Oki, da gjør jeg det, har ingen toleranse for pinex så det hjelper sikkert på😊 takk igjen👏
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lizzy52 Vis innlegg
Oki, da gjør jeg det, har ingen toleranse for pinex så det hjelper sikkert på😊 takk igjen👏
Vis hele sitatet...
Du har toleranse for Pinex når du er innspist på Tramadol. Det sier jo seg selv når begge to er opioider. Vil tippe at du får lite effekt av Pinex, men den tar sikkert noe av abstinensene.

Neurontin er greit å ha, pass på å ta litt og litt av den fordi dess større dose du tar om gangen, dess mindre blir absorbert. Ta f.eks. 2-300 mg hver time for å få i deg ønsket mengde enn å ta 900 på en gang. Det tar ca. 4 timer før Neurontin begynner å fungere, så vær tålmodig.

Anbefaler å følge rådet til krystallkongen - trapp ned. Mye sunnere for kropp og sjel.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har toleranse for Pinex når du er innspist på Tramadol. Det sier jo seg selv når begge to er opioider. Vil tippe at du får lite effekt av Pinex, men den tar sikkert noe av abstinensene.

Neurontin er greit å ha, pass på å ta litt og litt av den fordi dess større dose du tar om gangen, dess mindre blir absorbert. Ta f.eks. 2-300 mg hver time for å få i deg ønsket mengde enn å ta 900 på en gang. Det tar ca. 4 timer før Neurontin begynner å fungere, så vær tålmodig.

Anbefaler å følge rådet til krystallkongen - trapp ned. Mye sunnere for kropp og sjel.
Vis hele sitatet...
Takk for råd😊

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har toleranse for Pinex når du er innspist på Tramadol. Det sier jo seg selv når begge to er opioider. Vil tippe at du får lite effekt av Pinex, men den tar sikkert noe av abstinensene.

Neurontin er greit å ha, pass på å ta litt og litt av den fordi dess større dose du tar om gangen, dess mindre blir absorbert. Ta f.eks. 2-300 mg hver time for å få i deg ønsket mengde enn å ta 900 på en gang. Det tar ca. 4 timer før Neurontin begynner å fungere, så vær tålmodig.

Anbefaler å følge rådet til krystallkongen - trapp ned. Mye sunnere for kropp og sjel.
Vis hele sitatet...
Roter litt m innlegg nå merker jeg🥲kjenner jeg begynner å bli dårlig , men vil bare si at jeg blir tipsy av 1 hel pinex forte tro d eller ei😊uansett tusen takk for råd😊

Hei igjen😊
Setter utrolig stor pris på alle tips og råd jeg har fått her😊

Merker allerede at formen er helt elendig, men jeg kjører på så lenge jeg klarer det, så håper jeg at jeg kommer ut av den jævla lange tunellen jeg er inne i akkurat nå. Ser ikke akkurat lyset der fremme, men vet at åpningen er der fremme et sted.

Nysing, influensasmerter, høy puls, skjelver og fryser gjør jeg, men det går greit foreløpig.

Lovte å oppdatere tråden og tenker det kan være en motivasjon i seg selv😊
Ha en fin kveld alle sammen💜
Sist endret av Lizzy52; 9. februar 2022 kl. 16:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lizzy52 Vis innlegg
Takk

Merker allerede at formen er helt elendig, men jeg kjører på så lenge jeg klarer det, så håper jeg at jeg kommer ut av den jævla lange tunellen jeg er inne i akkurat nå. Ser ikke akkurat lyset der fremme, men vet at åpningen er der fremme et sted.

Nysing, influensasmerter, høy puls, skjelver og fryser gjør jeg, men det går greit foreløpig.

Lovte å oppdatere tråden og tenker det kan være en motivasjon i seg selv😊
Ha en fin kveld alle sammen💜
Vis hele sitatet...
Langvarig bruk av Opiater/Opioider uten å ha kjent særlig på abstinenser er lett å undervurdere

Nå ser du kanskje hvorfor du ble rådet til å trappe ned, hehe.

Uansett krysser jeg fingrene for deg og ønsker virkelig at du kommer deg til et sted i livet du er mer fornøyd med! Føler med deg.

14 år har du brukt 150-200mg. Kommer du deg først ned til 50mg og er stabil på det bruker du bare en fjerdedel, det er allerede stor fremgang. Så kan du ta resten når du er stabil på 50mg.

Vet jeg kaster ut masse rare forslag, jeg bare engasjerer meg fordi jeg vet åssen det er. Og åssen det var lettest for meg å komme meg av.

Du er tøff, kjør på
Du kan eventuelt ta tilskudd av vitamin c og magnesium mot abstinensene. MULIG det hjelper litt, og det koster ikke mye. Legger ved noen lenker:

Magnesium in drug abuse and addiction (fra delen om opiater):
decreasing dopamine synthesis and pre- synaptic release in brain; decreasing the activity of glutamate NMDA receptors; decreasing the activity of brain NOS and NO synthesis; modulating the opioid coupling at brain µ receptors; increasing glutamate metabolism (as the main excitatory amino acid involved in addiction) by enhancing glutamate decarboxylase activity; increasing GABAergic activity in some brain areas by increasing the vesicular GABA transporter synthesis
Vis hele sitatet...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK507260/

Conclusions: The results indicate that high doses of ascorbic acid administered orally, may ameliorate the withdrawal syndrome of heroin addicts. Further studies are needed in order to estimate the dose- and time-dependent effects of ascorbic acid treatment, and to clarify its mechanisms of action in the withdrawal syndrome.
Vis hele sitatet...
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10836211/

Lykke til!
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Langvarig bruk av Opiater/Opioider uten å ha kjent særlig på abstinenser er lett å undervurdere

Nå ser du kanskje hvorfor du ble rådet til å trappe ned, hehe.

Uansett krysser jeg fingrene for deg og ønsker virkelig at du kommer deg til et sted i livet du er mer fornøyd med! Føler med deg.

14 år har du brukt 150-200mg. Kommer du deg først ned til 50mg og er stabil på det bruker du bare en fjerdedel, det er allerede stor fremgang. Så kan du ta resten når du er stabil på 50mg.

Vet jeg kaster ut masse rare forslag, jeg bare engasjerer meg fordi jeg vet åssen det er. Og åssen det var lettest for meg å komme meg av.

Du er tøff, kjør på
Vis hele sitatet...
Ja jeg skjønner virkelig nå hvorfor jeg burde trappet ned😅😅men føler jeg er godt igang nå.
Det verste for meg nå er høy puls og skjelving, så kvelden og natten blir spennende.

Tror nok jeg undervurderte abstinensene ja, som du sier, heldigvis har jeg litt pinex og neurontin å ta nå til kvelden

Setter stor pris på ditt engasjement og forslag, mer enn jeg tror du aner😊

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Langvarig bruk av Opiater/Opioider uten å ha kjent særlig på abstinenser er lett å undervurdere

Nå ser du kanskje hvorfor du ble rådet til å trappe ned, hehe.

Uansett krysser jeg fingrene for deg og ønsker virkelig at du kommer deg til et sted i livet du er mer fornøyd med! Føler med deg.

14 år har du brukt 150-200mg. Kommer du deg først ned til 50mg og er stabil på det bruker du bare en fjerdedel, det er allerede stor fremgang. Så kan du ta resten når du er stabil på 50mg.

Vet jeg kaster ut masse rare forslag, jeg bare engasjerer meg fordi jeg vet åssen det er. Og åssen det var lettest for meg å komme meg av.

Du er tøff, kjør på
Vis hele sitatet...
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Du kan eventuelt ta tilskudd av vitamin c og magnesium mot abstinensene. MULIG det hjelper litt, og det koster ikke mye. Legger ved noen lenker:

Magnesium in drug abuse and addiction (fra delen om opiater):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK507260/


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10836211/

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for tips😊
Setter stor pris på det😊

God morgen😊
Dag 3
uten tramagetic, og det er helt jævlig, smerter og abstinenser ut av en annen verden. Jeg har vel aldri kjent hvordan abstinenser virkelig er før nå.
Har laget meg en plan med pinex og neurontin for å gjøre dette litt mer levelig enn det er nå, etter gode råd fra dere.

Klokken fem i morges klarte jeg ikke mer, da krøp jeg ut på kjøkkenet mens kjeven skalv sånn at jeg var sikker på at samtlige tenner skulle bytte plass i min ferd mot medisinskapet.
Knakk en pinex forte i to, heiv i meg den og 100mg neurontin, pluss alle hjertemedisinene, og nå sitter jeg her å kjenner at kroppen er begynt å roe seg ned litt, sånn at jeg kan tenke klart.

Herregud hva i alle dager er d jeg holder på med tanker, går gjennom hodet mitt nå, pluss at styggen på ryggen prøver å overbevise meg om at dette trenger jeg ikke å gjøre mot meg selv.
Redselen er faktisk det verste, følte at hjertet jobbet så hardt at det skulle stoppe, men det fikset betablokkerne mine fint, når jeg først kom på at jeg kunne forskyve litt på tiden jeg tar dem på.

Jeg er fremdeles ved godt mot, og håper virkelig at jeg klarer dette, det hadde vært en stor seier ovenfor meg selv.

Mannen min er klar over hva jeg holder på med og han er sterkt imot dette opplegget mitt. Men han støtter meg fullt ut så lenge han får lov å ringe ambulanse hvis d blir behov for d, med tanke på hjertesykdommen min.

Ellers har jeg ikke så mye mer å komme med.

Vil igjen takke dere alle for gode råd og lykkeønskninger💜

Ha en fin dag😊
Sist endret av Lizzy52; 10. februar 2022 kl. 07:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for oppdatering, beundringsverdig innstilling på deg. Dette klarer du og du er godt i gang leser jeg.

Jeg har ikke personlig erfaring med den slags men avhengighet og vaner i hverdagen er sterke krefter.

Jeg har ikke dyp innsikt i hvordan dine medisiner fungerer, men lurer på om mannen din misforstår?

Det er jo ikke hjertemedisin du slutter med? Det er smertestillende?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Takk for oppdatering, beundringsverdig innstilling på deg. Dette klarer du og du er godt i gang leser jeg.

Jeg har ikke personlig erfaring med den slags men avhengighet og vaner i hverdagen er sterke krefter.

Jeg har ikke dyp innsikt i hvordan dine medisiner fungerer, men lurer på om mannen din misforstår?

Det er jo ikke hjertemedisin du slutter med? Det er smertestillende?
Vis hele sitatet...
Hei hei og takk for hyggelige ord😊
Mannen min er redd jeg får hjerteinfarkt ,pga abstinensene jeg har, for pulsen min gikk i taket, pluss at jeg fikk vanvittige strammninger rundt brystet, akkurat som en jekkestropp som bare ble strammere😅 så dette jeg holder på m nå er ikke akkurat bra for hjertet, kjenner jeg.
Det ordnet seg heldigvis med hjertemedisinene når jeg bare tok de noen timer før jeg skulle - de roet ned hjertet sånn som de skal gjøre heldigvis 😊 det han mener er at : han ringer ambulansen hvis han mener dette blir uansvarlig av meg i den grad at jeg ikke tar hensyn til hjertet under denne avvenningen. Jeg klarer ikke å forklare det på en annen måte😅 så han misforstår ikke, men siden dette er en hard påkjenning for hjertet så er han veldig på alerten😊👍

Håper det ble forståelig😊
Ha en fin dag💜
Det ble forståelig og ga meg bedre forståelse for situasjonen, takk
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det ble forståelig og ga meg bedre forståelse for situasjonen, takk
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig😊😊

Hei igjen alle som gidder å lese😊
For å si det rett ut, fy faen for en ny respekt jeg har fått for alle som sliter m rus og alt som det medfører.
Jeg ber ydmykt om unnskyldning for tankene mine som faktisk har vært: Vil du d nok er jo d bare å slutte🥰jeg skammer meg virkelig❤️Og d mener jeg fra dypet av mitt hjerte❤️

Fytti for en jævlig dag, aldri, aldri mer skal jeg ta imot noen form for medikamenter uten å forhøre meg hvordan og hvorfor de virker, og hvorfor jeg bør ta de og hvordan d blir å slutte.
Døden så meg i hvitøyet i ettermiddag ( trodde jeg et lite øyeblikk) mener ikke å spøke m det, jeg mistet hørselen og kjente på en frykt jeg aldri har kjent på før. Smerter i kroppen river å sliter, men tok en halv pinex forte og en 100mg neurontin for en liten stund siden - kjenner nå at kroppen er på vei til å roe seg litt nå😳
Fin kveld til dere alle💜
Sist endret av Lizzy52; 10. februar 2022 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja abstinensene fra Tramadol er kjipe greier. Mye værre en mange tror. Og varer så lenge...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja abstinensene fra Tramadol er kjipe greier. Mye værre en mange tror. Og varer så lenge...
Vis hele sitatet...
For meg er de helt grusomme, 😅men jeg holder ut foreløpig 😊fin kveld til deg😊
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hold ut! Dette klarer du
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hold ut! Dette klarer du
Vis hele sitatet...
Takk, prøver så godt jeg kan😊
Har du snakket med legen om hjertesykdommen og eventuelle abstinenssymptomer? Har man enkelte underliggende sykdommer må man være ekstra varsom når det gjelder abstinenssymptomene.

Ellers vil bare si at du er beintøff og veldig positiv, det er imponerende. Heia!
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Har du snakket med legen om hjertesykdommen og eventuelle abstinenssymptomer? Har man enkelte underliggende sykdommer må man være ekstra varsom når det gjelder abstinenssymptomene.

Ellers vil bare si at du er beintøff og veldig positiv, det er imponerende. Heia!
Vis hele sitatet...
Hei hei og takk for kommentar 😊
Nei har ikke snakket m lege ang avvenning. Dette er noe jeg vil selv, ja det har vært ganske skummelt innimellom ang hjertet.
Har fikset høy puls m betaablikkere som jeg har forskjøvet inntaket på, og det funker foreløpig 😊 ha en fin dag😊

God morgen 😳😳
Eller det passer vel heller med å si at d faen ikke er noen god morgen her i huset🥲
Dag 4 uten tramagetic 😱
Gjett om hjernen min leker m meg nå. Det er så utrolig fristende å gi faen i denne avvenningen, og bare knekke i meg en trammis men jeg har fremdeles staheten intakt😅
Fikk 20 min søvn denne natten, kramper av en sinnsyk dimensjon har ridd meg i hele natt - jeg har trakket tørt rundt i huset mens jeg har skreket og grått mine modigste tårer. - godt d er langt mellom naboene her😅 For en fantastisk mann jeg har, som har strekt musklene mine, trøstet meg og hjulpet meg så godt han har kunnet❤️
Jeg var sjeleglad når klokken bikket fem i morges sånn at jeg kunne ta 1/2 pinex og 100mg neurontin , d var akkurat nok til at kroppen roet seg slik at jeg fikk en time m søvn 😊gjett om det var godt.
Merker jeg er vanvittig trøtt og tung i kroppen nå men det er vel småtterier i d store og hele😊

Er jeg halvveis nå?

Er d noen som har peiling på hvor langt jeg har igjen inne i denne mørke tunellen jeg befinner meg i ?
Føler jeg trenger et lite lysglimt av åpningen langt der fremme 😅

Ha en fin dag💜
Sist endret av Lizzy52; 11. februar 2022 kl. 09:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er du heldig, har du 1-3 dager igjen. Jeg bruker å bli bedre etter 4-6 dager. Men har hatt abstinenser i opp mot 12-14 dager. Krysser fingrene for at du snart merker bedring