Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1234
Hvis man vil flytte til en annen kant av landet hvordan er det best å gjøre det med visninger? Tenker på kjøp.. Hva gjør man? Tar fly frem og tilbake hver gang noe interessant kommer ut på Finn blir dyrt og slitsomt men å leie der for å følge med kan også bli dyrt og bortkasta eller? For man vet ikke om det kommer noe interessant på markedet eller ikke og plutselig har man måttet leie der et helt år. Kan megler ha videovisning eller er det bare dumt å kjøpe uinspisert? Andre som har tatt det steget å flytte til en annen kant av landet eller?
Sist endret av Mk1; 22. januar 2022 kl. 01:43.
Fuck Mr. Plod!
Hvis huset koster 2-3 millioner+ så er ikke fly så dyrt :P
Flyr da ikke med fullpris. Visninger blir annonsert i god tid så det burde være fullt mulig å planlegge med lavpris billetter.
Kan jeg spørre hvorfor du skal flytte?
Jeg ville startet med å se etter noe på leiemarkedet. Leie et halvt år mens du går på visninger og blir kjent i området slik at du vet hvor det er attraktivt å bo.
Enig med Kikagaku, start med leie. Det gjorde jeg når jeg flyttet 700km. Leide først i et par år, viktig å bruke god tid med huskjøp, det er min erfaring. En fin måte å bli kjent med byen/stedet du flytter til.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Har høyrt om folk som kjøper usett, og det har ikkje gått bra. Som dei skriv over: Finn deg noko å leige først, og så er det berre å troppe opp på visingane til du finn eit hus du diggar. Det er verdt å bruke litt tid. Oftaet er det fleire månader å vente på å ta over eit hus når du først har fått tilslaget, men det er ikkje noko problem viss du leiger.