Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5222
(ADVARSEL: Tema: dødelig overdose)

Min venninne her har ADHD, og bruker Aduvanz 70mg.
Hun har oppfattet at legene har vært mer forsiktig med testing og medisinering av Aduvanz, enn hva de var med Ritalin og Concerta. Vi ble nyskjerrig, og etter 2 timers reacearch og kul diskusjon kom vi inn på dødelig overdose. Det gjentas over alt at feil bruk kan føre til dødsfall, også uten å involvere andre ulovlige rusmidler.

MEN! Aduvanz består jo av Lisdexamfetamin(inaktivt), som etter oral administrasjon blir absorbert fra gastrointestinaltdaktus og hydrolysert av røde blodceller til ——> Deksamfetamin(aktivt) som gir amfetamin rusen.
Si i at du har liggende på 2 pakker med 30 tabletter(normal størrelse for resept).
Da har du 60stk tabletter med 70mg, altså totalt 4200mg Aduvanz.




Mann, 80kg, ADHD, 1 stk Aduvanz 70 mg daglig. 
. Han svelger 60 tabletter. Vil absolutt alle av disse pillene klare å bli omgjort til aktivt dexamfetamin av de røde blodcellene?



1. Min venninnes respons: Han drikker en flaske med brennevin rett etter at alle tablettene er tatt på samme tid, Jeg mener det er mulig.!


2. Meg: Nei, andre stoff må nok inkluderes for en dødelig overdose. Vi har lest at det trengs ikke ulovlige stoffer, så jeg improviserer med ting folk faktisk inntar. Her vil jeg si at vi har en dødelig overdose:


Han drikker 2 store Red Bull, 2timer før tabletter(starten av hver time). En halv flaske Hvitvin 8% går ned følgende av 60 tabletter. Han fortsetter å drikke resten av Hvitvinen + en til. og svelger tablettene og drikker resten av flasken. Når rusen kommer, inntar han et brett Paracet, et brett Ibux, og en pakke reseptfri Melatonin.




SÅ! Hvem er du enig med? Tar vi helt feil? Hvorfor? Hvordan? Hvorfor ikke? Hvordan? Hva?

La oss diskutere!!
Loka som jeg er så biter jeg på, om ikke annet så av ren kjedsomhet.
Det er mange ytre faktorer som spiller inn i dette senariet, har møtt folk som glatt klarer å trøke i seg en 5`r med god amfetamin iløpet av ett døgn, da snakker vi ikke gatespeed, aldri sett noen trøkke 4-5 gramm i en smell da, så da kommer det ann på hvor dreven er hen i faget, hvor sterkt er hjertet og slike ting som egentilg ikke er målbart.
Men det er utrolig hvor adaptiv menneskekroppen er.
"
Han drikker 2 store Red Bull, 2timer før tabletter(starten av hver time). En halv flaske Hvitvin 8% går ned følgende av 60 tabletter. Han fortsetter å drikke resten av Hvitvinen + en til. og svelger tablettene og drikker resten av flasken. Når rusen kommer, inntar han et brett Paracet, et brett Ibux, og en pakke reseptfri Melatonin. "


La oss si han spiser en 4 grams drop i en bombe (ohla la), uten særlig annen tåleranse enn 70mg pr dag, drikker to helflasker hvitvin 8%, å så spiser ett brett paracet, ibux å Melatonin?!
Melatonin gjør fack all å ingenting om du ikke ligger i senga å skal sove, ingen OD fare eller dødsproblemer.
Paracetten å ibuxen bynner å rocke levera di ganske hardt på toppen av 4gram amfetamin som rocker resten av kroppen din.
Dør du så er det jo av en kaskade av feil, dominoeffekt, ikke av 4 gram amfetamin alene, eller?
Som sagt mange faktorer.
Lok out.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En ting er sikkert - stimulantoverdose er en VELDIG kjip måte å dø på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En ting er sikkert - stimulantoverdose er en VELDIG kjip måte å dø på.
Vis hele sitatet...

Å? Har du prøvd det?
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Å? Har du prøvd det?
Vis hele sitatet...
Haha, nei, men hvis du leser symptomer på amfetaminoverdose, så vil du kanskje komme til samme konklusjon? Jeg har heller ikke prøvd å bli spist levende av en ulveflokk, men har en viss anelse om at det finnes bedre måter å avslutte livet på.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Å? Har du prøvd det?
Vis hele sitatet...
Ingen som har dødd av det har sagt det var gøy.
Jeg har sett folk skyte 10000 mg amfetamin over ett døgn. Sannsynligvis godt under 50% renhet, men med sånne ekstreme doser får man sterkt avtakende respons for ytterligere doseøkning - diminishing returns.

Med mindre hjertet svikter så er ikke sentralstimulerende dødlig, selv i helt ekstreme doser. Hjertet svikter normalt sett ikke.

Kroppen har sannsynligvis kapasitet til omdannelsen av både 10 og 20 gram, enda det bare er en ren antakelse.
Sist endret av Tøffetom; 6. mai 2020 kl. 14:17.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Loka som jeg er så biter jeg på, om ikke annet så av ren kjedsomhet.
Det er mange ytre faktorer som spiller inn i dette senariet, har møtt folk som glatt klarer å trøke i seg en 5`r med god amfetamin iløpet av ett døgn, da snakker vi ikke gatespeed, aldri sett noen trøkke 4-5 gramm i en smell da, så da kommer det ann på hvor dreven er hen i faget, hvor sterkt er hjertet og slike ting som egentilg ikke er målbart.
Men det er utrolig hvor adaptiv menneskekroppen er.
"
Han drikker 2 store Red Bull, 2timer før tabletter(starten av hver time). En halv flaske Hvitvin 8% går ned følgende av 60 tabletter. Han fortsetter å drikke resten av Hvitvinen + en til. og svelger tablettene og drikker resten av flasken. Når rusen kommer, inntar han et brett Paracet, et brett Ibux, og en pakke reseptfri Melatonin. "


La oss si han spiser en 4 grams drop i en bombe (ohla la), uten særlig annen tåleranse enn 70mg pr dag, drikker to helflasker hvitvin 8%, å så spiser ett brett paracet, ibux å Melatonin?!
Melatonin gjør fack all å ingenting om du ikke ligger i senga å skal sove, ingen OD fare eller dødsproblemer.
Paracetten å ibuxen bynner å rocke levera di ganske hardt på toppen av 4gram amfetamin som rocker resten av kroppen din.
Dør du så er det jo av en kaskade av feil, dominoeffekt, ikke av 4 gram amfetamin alene, eller?
Som sagt mange faktorer.
Lok out.
Vis hele sitatet...

Melatonin for å roe litt ned etter så mye amf var tanken, ikke ifht skade.
Det er veldig forskjellig med 4-5 gram på et døgn vs 4-5 gram per dose ja. Hadde det vært 4,2g dexamfetamin og et par vinflasker med en så lav toleranse, jeg ikke vært i tvil. Plutselig død, slag og hjerteinfarkt er jo rapportert ved feil bruk av medisinen alene.
Men her snakker vi om lisdexamfetamin som må brytes ned i kroppen-som tar tid, og en haug av røde blodceller. Og jeg er ikke så sikker på om kroppen vår har kapasitet til å bryte ned alt?

Tenker jo at en sjokk-dose av dexamfetamin gir alvorlige hjerterytmeforstyrrelser, stor risiko for koronarsykdom(hjerteinfarkt), hjerneslag og kardiovaskulære effekter omfatter arytmi, hypertensjon, hypotensjon og sirkulasjonssvikt. Og om forgiftning- kramper og koma.
Det sammen med alkohol som øker risikoen for sykdommer i hjernen og i nervesystemet, høyt blodtrykk, hjerneslag, leversykdommer, betennelse i bukspyttkjertelen og hjertearytmier.
Koffein som gir rask puls, ujevn hjerterytme, Paracet: akutt leverskade Ibux: blødninger og høyt syrenivå .

Jeg tror komboen ville gidd kroppen et enormt sjokk, og drept en med lav toleranse.
Men igjen, på grunn av at det er lisdexamf og ikke dexamf så gjør det meg veldig usikker?? og jeg har vertfall vanskelig for å tro at det kan ta livet av noen kun ved inntak av de 60 pillene uten noe kombinert, selv om det gjentas om og om igjen at det er livsfarlig og dødelig

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En ting er sikkert - stimulantoverdose er en VELDIG kjip måte å dø på.
Vis hele sitatet...
Nå tenker jeg ikke på hvordan det vil føles heller, og tror heller ikke at det er en behagelig avslutning på livet.

Tingen er at til tross for at det står at feil dose er farlig og dødelig, er jeg i stooooor tvil om at det i det hele tatt er mulig..
Sist endret av @secretone0101; 6. mai 2020 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av @secretone0101 Vis innlegg
Melatonin for å roe litt ned etter så mye amf var tanken, ikke ifht skade.
Det er veldig forskjellig med 4-5 gram på et døgn vs 4-5 gram per dose ja. Hadde det vært 4,2g dexamfetamin og et par vinflasker med en så lav toleranse, jeg ikke vært i tvil. Plutselig død, slag og hjerteinfarkt er jo rapportert ved feil bruk av medisinen alene.
Men her snakker vi om lisdexamfetamin som må brytes ned i kroppen-som tar tid, og en haug av røde blodceller. Og jeg er ikke så sikker på om kroppen vår har kapasitet til å bryte ned alt?

Tenker jo at en sjokk-dose av dexamfetamin gir alvorlige hjerterytmeforstyrrelser, stor risiko for koronarsykdom(hjerteinfarkt), hjerneslag og kardiovaskulære effekter omfatter arytmi, hypertensjon, hypotensjon og sirkulasjonssvikt. Og om forgiftning- kramper og koma.
Det sammen med alkohol som øker risikoen for sykdommer i hjernen og i nervesystemet, høyt blodtrykk, hjerneslag, leversykdommer, betennelse i bukspyttkjertelen og hjertearytmier.
Koffein som gir rask puls, ujevn hjerterytme, Paracet: akutt leverskade Ibux: blødninger og høyt syrenivå .

Jeg tror komboen ville gidd kroppen et enormt sjokk, og drept en med lav toleranse.
Men igjen, på grunn av at det er lisdexamf og ikke dexamf så gjør det meg veldig usikker?? og jeg har vertfall vanskelig for å tro at det kan ta livet av noen kun ved inntak av de 60 pillene uten noe kombinert, selv om det gjentas om og om igjen at det er livsfarlig og dødelig
Vis hele sitatet...
Alt er jo livsfarlig og dødelig gitt rette settingen, leser du pakkningsvedlegget til paracet feks så høres det jo ut som en helvettes russisk rulett å skulle spise det der mot hodepinen.
Var hos lege her om dagen, trengte smertestillende men før jeg fikk 20stk Tramadol måtte han fortelle meg at jeg vil dø om jeg kombinerer det med alkohol, det var ikke mye rom for annet enn svart/hvit tolkning liksom.


Men alt blir jo rene spekulasjoner, personlig tror jeg et gjennomsnittlig voksent å sunt menneske hadde bærga med livet i behold fra 4,2gram amfetamin

pluss de vinflaskene.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg har sett folk skyte 10000 mg amfetamin over ett døgn. Sannsynligvis godt under 50% renhet, men med sånne ekstreme doser får man sterkt avtakende respons for ytterligere doseøkning - diminishing returns.

Med mindre hjertet svikter så er ikke sentralstimulerende dødlig, selv i helt ekstreme doser. Hjertet svikter normalt sett ikke.

Kroppen har sannsynligvis kapasitet til omdannelsen av både 10 og 20 gram, enda det bare er en ren antakelse.
Vis hele sitatet...

Vil det ikke være en stor forskjell når en tolerant bruker inntar et mindre rent stoff over flere doser, i forhold til at en med såpass lav toleranse inntar et mye renere stoff på en og samme dose?

Om jeg forstår deg så sier du da at alle tablettene(4,2 gram) lisdexamfetamin vil klare å omdanne seg til dexamfetamin?
Hehe misforstå meg ikke, du har nok mer peiling enn oss! Vi fant ikke så mye om den delen.
Anonym bruker
"Øm Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg har sett folk skyte 10000 mg amfetamin over ett døgn. Sannsynligvis godt under 50% renhet, men med sånne ekstreme doser får man sterkt avtakende respons for ytterligere doseøkning - diminishing returns.
Vis hele sitatet...
THIS! Forskjellen på 1g og 2g i samme smell er ikke så stor
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Alt er jo livsfarlig og dødelig gitt rette settingen, leser du pakkningsvedlegget til paracet feks så høres det jo ut som en helvettes russisk rulett å skulle spise det der mot hodepinen.
Var hos lege her om dagen, trengte smertestillende men før jeg fikk 20stk Tramadol måtte han fortelle meg at jeg vil dø om jeg kombinerer det med alkohol, det var ikke mye rom for annet enn svart/hvit tolkning liksom.


Men alt blir jo rene spekulasjoner, personlig tror jeg et gjennomsnittlig voksent å sunt menneske hadde bærga med livet i behold fra 4,2gram amfetamin

pluss de vinflaskene.
Vis hele sitatet...

Det er sant, det overdrives veldig.
Synes faktisk det blir veldig teit å skremme folk som de gjør, når det er umulig å ta livet sitt med pakningen du henter hos apoteket, til og med når du henter ut to pakker, og inntar dobbelt, er det liten til ingen sannsynlighet. Dette hadde jo faktisk ikke blitt et tema i går om hun ikke følte seg usikker på medisinene sine.

De kan jo faktisk risikere at en person som ønsker å ta sitt eget liv inntar hele pakken, fordi det i følge flere kilder er "dødelig", for å så bare ende opp som en grønnsak ?



Men, om forsinket frisetting av deksamfetamin forekommer og personen ligger for lenge uten hjelp- som er veldig sannsynlig med lisdexamfetamin, vil ikke faren vil øke betraktelig?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
THIS! Forskjellen på 1g og 2g i samme smell er ikke så stor
Vis hele sitatet...
Ikke? Jeg tenker at her er det vel en stor forskjell på en ikke tolerant, og tolerant bruker?


Her er det ikke snakk om å gange dosen med 2, men med 60. Om du har én daglig dose på 70mg, og heller tar 4,6g i den éne dosen, bør det vel være en betraktelig stor forskjell ?
Sist endret av @secretone0101; 6. mai 2020 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av @secretone0101 Vis innlegg
Men her snakker vi om lisdexamfetamin som må brytes ned i kroppen-som tar tid, og en haug av røde blodceller. Og jeg er ikke så sikker på om kroppen vår har kapasitet til å bryte ned alt?
Vis hele sitatet...
Godt poeng! 70mg lisdexamf metaboliseres vel til ca 20mg dexamf, over 3-4 timer?
(Utfra hvordan jeg tolker felleskatalogen. 30mg lisdex er da equivalent eller equipotent med 8,9mg dexamf)
Sitat av illusion Vis innlegg
Godt poeng! 70mg lisdexamf metaboliseres vel til ca 20mg dexamf, over 3-4 timer?
(Utfra hvordan jeg tolker felleskatalogen. 30mg lisdex er da equivalent eller equipotent med 8,9mg dexamf)
Vis hele sitatet...
Leste dette:
Aduvanz metaboliseres tregere og har Tmax(høyeste konsentrasjon i blodet) litt før 4t og virketid ca 13t, halveringstid 11t.

Så er det jo spørsmålet om kroppen har kapasitet til å omdanne alt?

Men en ting jeg også tenker på er;
Om en tar en overdose(ikke dødelig), og forsinket frisetting av deksamfetamin forekommer etter en stund, på grunn av at du kun har inntatt halvparten eller 2/3 av stoffet(da alt ikke har blitt frisatt). Da bør sjansen for en dødelig overdose nesten være 100% når frisettingen av det resterende skjer?

Kroppen har jo da allerede kollapset og blitt totalt utslitt av den første dosen, så jeg tenker jo at enda mer av det vil sette en totalstopp?

Sitat av illusion Vis innlegg
Godt poeng! 70mg lisdexamf metaboliseres vel til ca 20mg dexamf, over 3-4 timer?
(Utfra hvordan jeg tolker felleskatalogen. 30mg lisdex er da equivalent eller equipotent med 8,9mg dexamf)
Vis hele sitatet...
Må formulere den der bedre, here

Leste dette:
Aduvanz metaboliseres tregere og har Tmax(høyeste konsentrasjon i blodet) litt før 4t og virketid ca 13t, halveringstid 11t.

Så er det jo spørsmålet om kroppen har kapasitet til å omdanne alt?

Men en ting jeg også tenker på er;
Om en tar en overdose(ikke dødelig), og forsinket frisetting av deksamfetamin forekommer etter en stund, på grunn av at kun halvparten eller 2/3 av stoffet har blitt metabolisert. Da bør sjansen for en dødelig overdose nesten være 100% når frisettingen av det resterende skjer?
Sist endret av @secretone0101; 6. mai 2020 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Øm Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av @secretone0101 Vis innlegg
Ikke? Jeg tenker at her er det vel en stor forskjell på en ikke tolerant, og tolerant bruker?


Her er det ikke snakk om å gange dosen med 2, men med 60. Om du har én daglig dose på 70mg, og heller tar 4,6g i den éne dosen, bør det vel være en betraktelig stor forskjell ?
Vis hele sitatet...
Burde nevnt det, helt amfetaminnaiv. Er bare en nålhore en gang iblandt.
Effekten er proposjonalt avtagende, dobbel dose er ikke det samme som dobbel rus
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde nevnt det, helt amfetaminnaiv. Er bare en nålhore en gang iblandt.
Effekten er proposjonalt avtagende, dobbel dose er ikke det samme som dobbel rus
Vis hele sitatet...

det står i innlegget, men det gjør ikke noe

Men da lurer jeg på; Det vil vell uansett være farligere for kroppen om inntaket økes, selv om en ikke kommer seg "lengre opp"? hehe om det gir mening
Sist endret av @secretone0101; 6. mai 2020 kl. 20:30.
▼ ... over et år senere ... ▼
går på elvanse, og har selv tatt 5stk 70mg i løpet av dagen.. begynte med 3..2 til litt senere får åbli i form. men og forsellen fra 3 til 5 ikke så stor.. og jeg tror du bare blir syk, kvalm og går i forgiftingsmodus, men tror ikke man dør, kan også tenkes at man sovner, og prossesen med opptak stopper opp.. men dette er bare synsing fra min side, men tror ikke man vil dø, kanskje vist man ikke drikker vann eller stopper helt opp med næring, dehydrering osv.. I min ungdom var det noen kvelder det gikk mye amf, ghb, coca, og mdma, +++ tabletter.. Nesten så vi prøvde å krepere. men ingen døde da... Prøver å si at ja det er sikkert ikke lurt å ta 30 70mg elvansce tabletter på en gang, men hadde jeg fått 2mill hadde jeg tatt sjangsen tror jeg...