Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1290
Alkohol er jo et rusmiddel som helt klart dominerer i voldsbildet. Hvilke andre rusmidler (og kombinasjoner) gjør visse folk aggressive? Heroin er kanskje aldri assossiert med vold?

Hva med amfetamin, kokain etc?

Noen som har erfart aggressivitet ved cannabis?
Alkohol og speed. Kokain kanskje til en viss grad men langt i fra like ille

Aldri cannabis, hvertfall aldri sett noen som bæder etter å ha røyka
Benzo. Både hissig og virkelig lyst til å ta folk, spesielt om man har musklene bak et sånt infall.
Sitat av dinegenfiselukt Vis innlegg
Noen som har erfart aggressivitet ved cannabis?
Vis hele sitatet...
Nei, men for mange år siden så jeg en norsk avis kjøre overskriften "Drepte i hasj rus"
Litt lengre ned i artikkelen kom det frem at han også hadde drukket 19 halvlitere. Det sier litt om kompetanse nivået.
Hva kan ha hvert den utløsende faktoren mon tro? (hint )
Mitt inntrykk er at folk som er glad i vold fint får til å utøve vold uansett hva de er på.
Men folk som blacker ut/bikker over så er vel alkohol, piller og speed på toppen tror jeg.
Sitat av Benway Vis innlegg
Mitt inntrykk er at folk som er glad i vold fint får til å utøve vold uansett hva de er på.
Men folk som blacker ut/bikker over så er vel alkohol, piller og speed på toppen tror jeg.
Vis hele sitatet...
Enig. Kan sikkert telle på en hånd de gangene jeg har blitt aggressiv på rusmidler og da er det stort sett piller eller alkohol. Ser folk nevner speed men der har jeg egentlig stålkontroll og er bare glad og jovial.
Har også vært på testo å trenkur samtidig som jeg har brukt alkohol uten å føle for å slå ned noen eller få kort lunte. Rusmidler kan gjøre deg aggressiv om du er det litt fra før, men ellers tror jeg folk som havner i bråk gjør det uansett rus eller ikke.
Men alkoholrusen kan slå ut veeldig forskjellig også har jeg inntrykk av.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av dinegenfiselukt Vis innlegg

Noen som har erfart aggressivitet ved cannabis?
Vis hele sitatet...
Kan føle på en viss aggressivitet ved mangel på cannabis. Får kortere lunte, men bruker ikke vold da heller.
Alkohol, benzo og speed/coke. Selv blir jeg aldri aggressiv, men kan havne i bråk på alkohol fordi jeg slenger med leppa. Resten har jeg ganske god kontroll på.
I edru tilstand eller bare røykings så skal det mye til å få meg til å bli aggressiv, slår aldri først med mindre jeg er i undertall og vet at disse folka skal starte noe. I sånne tilfeller så er det ikke noe annet å gjøre enn å begynne med lederen og håpe at resten stikker.

Noen typer speed gjør meg til en psykopatisk drittsekk , tipper jeg ser ut som en hund med rabies elns for folka pleier å løpe før jeg får starta. Heldigvis.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis nei. Opplevd å bli smækka til pga alkohol som sikkert var blanda med noe annet.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Haha cannabis gjør deg fredelig, meditasjon i pose. Er nok speed som dominerer mest sånn sett, kjenner en psykopat som eeelsket amfetamin og det er en stereotyp der skinhead-miljøer liker sånt, og ikke for terapeutisk bruk.
Amfetamin/benzo, alkohol og søvnmangel er potensielt en farlig kombinasjon.

Jeg skyr kjentfolk om de har vært på det kjøret og ikke har sovet på tre dager. Det er rett og slett for ustabilt. Man blir langt fra seg selv uten søvn, men i tillegg har man 2-5 gram amfetamin og 1 L brennevin innabords. Uff. Kaos i hodet.