Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 11299
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Hei.

Noen husker kanskje denne pizzaen:

http://www.klikk.no/helse/dinkost/article464358.ece

"Pariserpizza" fra Findus.

Det var yndlingspizzaen min før. Er det noen som har sett disse i butikkene dette året tilfeldigvis? Eller går det ikke ann å få de lengre?
Joda, meny selger disse fremdeles. Nomnomnonm
http://www.findusfoodservices.no/pro...spx?pq=pariser

Ser ut som at den har gått ut av produksjon...
Synd, likte den jeg også :/
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Jeg har spist mye av dem før og sett noe som ligner veldig hos coop.
Har ikke smakt dem men tror det er samme produktet bare ny pakning.

Kan ikke garantere det, men tror det er det samme. skal på butikken i morgen, lørdag, da kan jeg kjøpe å se om det er det samme.
http://www.findus.no/produkter/ferdigretter.asp

Den ligger jo på siden til Findus.. Såg den når jeg kjøpte lunsj i dag på ICA Maxi, og såg den på Rema 1000 i kveld..
Så den på ICA Nær tidligere idag.
Sist endret av ThwiX; 29. juni 2012 kl. 23:32.
Tror den har gått ut av produksjon ja, lenge siden jeg så den sist
Og jeg som trodde jeg var den eneste som savnet denne herligheten! Husker det rablet helt for meg når jeg så et par pakker ligge i frysedisken på meny for et par uker siden. Har ikke sett noe til den siden da
Äsj! Jeg har tenkt på å kjöpe den hundre ganger för, men aldri turt, i tilfelle den smaker wack. Og nå er det for seint
reach for the sun
Er nok på veg ut Bring back Mild taco!!!!
Sitat av RydEN Vis innlegg
Hei.
Eller går det ikke ann å få de lengre?
Vis hele sitatet...
Denne er fortsatt i produksjon!
I forrige uke laga vi flere tonn av denne pizzaen på Findus-fabrikken i Larvik

Sitat av fishfuze Vis innlegg
http://www.findusfoodservices.no/pro...spx?pq=pariser
Ser ut som at den har gått ut av produksjon...
Synd, likte den jeg også :/
Vis hele sitatet...
Feil, ligger på sia til Findus:
http://www.findus.no/produkter/sok.a...rpizza&x=0&y=0

Sitat av Membranplan Vis innlegg
Tror den har gått ut av produksjon ja, lenge siden jeg så den sist
Vis hele sitatet...
Nei, feil...... Hilsen en som jobber i Findus.

Sitat av ratita Vis innlegg
Er nok på veg ut Bring back Mild taco!!!!
Vis hele sitatet...
Heller på vei inn vil jeg si
Sist endret av DjLufthanza; 30. juni 2012 kl. 22:03.
Denne er meget god vil jeg si, særlig etter stort inntak av marijuana. Nyter en kald cola ved siden, og kvelden blir som aldri før.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av DjLufthanza Vis innlegg
Denne er fortsatt i produksjon!
I forrige uke laga vi flere tonn av denne pizzaen på Findus-fabrikken i Larvik


Feil, ligger på sia til Findus:
http://www.findus.no/produkter/sok.a...rpizza&x=0&y=0


Nei, feil...... Hilsen en som jobber i Findus.


Heller på vei inn vil jeg si
Vis hele sitatet...
Koooonge!
Skal lett ut å kjøpe den imorra=D
Sitat av DjLufthanza Vis innlegg
Denne er fortsatt i produksjon!
I forrige uke laga vi flere tonn av denne pizzaen på Findus-fabrikken i Larvik


Feil, ligger på sia til Findus:
http://www.findus.no/produkter/sok.a...rpizza&x=0&y=0


Nei, feil...... Hilsen en som jobber i Findus.


Heller på vei inn vil jeg si
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke peiling på hvilke kjeder som er størst på disse? Kjørte rundt på tre forskjellige butikker rett etter at jeg hadde postet i denne tråden istad, uten hell
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
De selger denne på Coop Prix, Harstad sentrum.
De selger den ihvertfall på meny på CC-Vest på lillaker i Oslo.
Coop Mega i Førde!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
For dere som fortsatt lurer, jeg fant den i en kjøledisk på Meny
Har sett de i de fleste Bunnpris butikker jeg har vært på Kjøper noen innimellom
▼ ... flere år senere ... ▼
Ok, 10+ år etter Finnes denne fortsatt? Lever enda å håpet.

Sitat av raze Vis innlegg
Ok, 10+ år etter Finnes denne fortsatt? Lever enda å håpet.

Vis hele sitatet...
Desverre ikke i produksjon lenger

Sitat av mermaid Vis innlegg
Desverre ikke i produksjon lenger
Vis hele sitatet...
Det mest spennene nå er hva han duden her

Sitat av DjLufthanza Vis innlegg
Denne er fortsatt i produksjon!
I forrige uke laga vi flere tonn av denne pizzaen på Findus-fabrikken i Larvik.
Vis hele sitatet...
egentlig produserte.
I 2012 så regner jeg med at det var pariserpizza...
Korrekt dosering av ingrediensene? De fikk problemer med... Brød.. tomat... Ost. Skinke?
Var det noe mer på den pariser?


Og så driver man storskala pizza?

Hjelp meg å forstå hva som kan ha skjedd her.
Nå er det en gammel tråd, men vil likevel nevne at First Price har Pizzabaguette 2 pak m/Pepperoni eller skinke. Sett de ofte på 10kr marked til 10kr
fyttihelvette det er jo digg med sånn mat det er jo faktisk bedre enn det meste annet.

rart jeg ikke kjøper det oftere.


man har jo disse da

selvom jeg syntes 30kr er litt vell dyrt for brød ost og saus
Sist endret av Nøddy; 6. september 2022 kl. 23:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Smaker bare ok vis du er griserusa. Skjønner godt at dem ikke lager det søppelet der lenger.. lag dine egne. Til og med en skive med tomat og smelta ost er bedre .
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Korrekt dosering av ingrediensene? De fikk problemer med... Brød.. tomat... Ost. Skinke?
Var det noe mer på den pariser?


Og så driver man storskala pizza?

Hjelp meg å forstå hva som kan ha skjedd her.
Vis hele sitatet...
Hva er vanskelig å forstå?
Maskinen som porsjonerer ut ingredienser klarte ikke å gjøre det stabilt nok. Feks, det skal 10 biter skinke på hver pizza, også kaster maskinen ut 2 biter på den ene og 18 på den andre.

Dette er gjerne spesialbygde maskiner eller maskiner som er gått ut av produksjon og derfor vanskelig/kostbart å vedlikeholde.
Noe sier meg at maskinen sikkert er fra 80/90 tallet.
Ja det er vanskelig å forstå. En maskin kan bygges om, forbedres, utvides. De lager vel mer enn én type pizza? Bruker de samme maskin på alle, må det vel bli doseringsfeil på de andre pizzaene også? Eller har dem flere maskiner? Da kan de jo bare bytte produksjonslinje. Og blir en maskin utslitt/for gammel så KJØPER MAN EN NY EN! Ellers må dem jo redusere produksjonen, ikke sant? Tjener dem penger på å lage pizza, er det en lønnsom investering å kjøpe en ny (og bedre) maskin.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg synes egentlig forklaringen gir mening. Den eldste "linjen" regner jeg med betyr at det ganske enkelt er gammelt utstyr. Hvis de skal oppgradere det, må de ta i betraktning hva de venter å få ut av det. Hvis det er et produkt som ikke selger mye, er det slett ikke sikkert at det lønner seg. Hvis de også får x% klager på at resultatet ikke er bra nok, kan det jo gi mening å økse hele greia.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ja det er vanskelig å forstå. En maskin kan bygges om, forbedres, utvides. De lager vel mer enn én type pizza? Bruker de samme maskin på alle, må det vel bli doseringsfeil på de andre pizzaene også? Eller har dem flere maskiner? Da kan de jo bare bytte produksjonslinje. Og blir en maskin utslitt/for gammel så KJØPER MAN EN NY EN! Ellers må dem jo redusere produksjonen, ikke sant? Tjener dem penger på å lage pizza, er det en lønnsom investering å kjøpe en ny (og bedre) maskin.
Vis hele sitatet...


Produsenten har svart på dette.
Det er litt større maskineri enn en kjøkkenmaskin. De har som regel egne produksjonslinjer når det er produkter som dette som har en uvanlig form e.l.
Den nevnte linjen var i følge produsenten veldig gammel, og de solgte ikke nok produkter til å tjene inn investeringen i en ny maskin.

Vi vet jo hva dere må gjøre, opprette en Facebook gruppe og kreve at Findus gir andre rett til å produsere pizzaen.
Vi som mener at denne diskusjonen burde holdt seg 2012

Har heldigvis ikke Facebook, ellers hadde jeg meldt meg inn

Sitat av Sæd Vis innlegg
Til og med en skive med tomat og smelta ost er bedre .
Vis hele sitatet...
Alt med tomat og ost er godt!
Sist endret av vindaloo; 7. september 2022 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vi som mener at denne diskusjonen burde holdt seg 2012

Har heldigvis ikke Facebook, ellers hadde jeg meldt meg inn


Alt med tomat og ost er godt!
Vis hele sitatet...
ikke alt, kommer an på råvarer etter min mening. finnes alt for mye dritt der på markedet
Sitat av RapTouR Vis innlegg
ikke alt, kommer an på råvarer etter min mening.
Vis hele sitatet...
Selvsagt.
At man begynner med god råvarer er en forutsetning, men jeg har til gode å smake noe
tomat basert med ost som ikke er godt.

Det der med dårlig råvarer må egentlig forbrukeren ta på egen kappe. Man har vent seg til
å kunne kjøpe alt i butikken året rundt i stedet for å spise når noe er i sesong.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Selvsagt.
At man begynner med god råvarer er en forutsetning, men jeg har til gode å smake noe
tomat basert med ost som ikke er godt.

Det der med dårlig råvarer må egentlig forbrukeren ta på egen kappe. Man har vent seg til
å kunne kjøpe alt i butikken året rundt i stedet for å spise når noe er i sesong.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men jeg ser stadig vekk folk kjøper dårlige fabrikkprodukter fra matbutikk enda og da er man kjørt. best er å lage tomataus selv fra bunn, er ikke så vanskelig