Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3082
Dersom personen i videoen virkelig arbeider som psykolog, hvorfor kunne ikke da politiet i det mnste sendt en bekymringsmelding til fylkeslegen for å få dem til å vurdere om personen er skikket til å ha en slik stilling?
Er det noen her som har en link til den usladdede videoen som jentene la ut?

https://www.tv2.no/nyheter/14848870/
Sist endret av freak55; 14. juni 2022 kl. 03:49.
Det kan forsåvidt jentene gjøre selv, både til helsetilsynet og psykologforeningen.
Tror du kan klage til statsforvalter/fylkesmann om du menner noen av rettighetne eller at psykologen brutte noen regler, men tror ikke du kommer langt med mindre det står noe i noe raportene/digitale skriv om det psykologen har skrevet om.
Anmeldt for hva da? Å bli kalt for litt stygge ting? Nå får de skjerpe seg. Politiet har ikke ressurser til å etterforske voldtekter, også sitter de der og tror at en anmeldelse skal gjøre noe?
Hvis fyren virkelig er psykolog så er rette plassen stasfoevalteren, de vil kunne gjennomgå hans praksis for å se om han gjør noe galt i den.

Utifra videoen så burde han få en advarsel. Men jeg holder en knapp på pappagutt som skryter og hvis han er psykolog så tipper jeg at det er bedriftsvarianten, BI studium, og dermed en HR ansatt.

En liten disclaimer, jeg har mange fordommer mot BI, men bedriftspsykologstudiumet i Oslo er av de beste i landet.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Hvis fyren virkelig er psykolog så er rette plassen stasfoevalteren, de vil kunne gjennomgå hans praksis for å se om han gjør noe galt i den.
Vis hele sitatet...
Tror kanskje du bare kan klage på (manglende) behandling til statsforvalteren og helsetilsynet, altså som pasient eller pårørende. Men man kan klage til psykologforeningen, hvis han er medlem der. De kan ikke sanksjonere (han ville uansett ikke fått noen sanksjon på dette tror jeg), men han vil jo få en korrigering.

Om han på noen måte jobber med folk, om det er klinisk behandling eller på andre måter, så burde det være ganske pinlig om arbeidsgiver fikk videoen.

https://www.psykologforeningen.no/pu...fagetiske-raad

Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Anmeldt for hva da? Å bli kalt for litt stygge ting? Nå får de skjerpe seg. Politiet har ikke ressurser til å etterforske voldtekter, også sitter de der og tror at en anmeldelse skal gjøre noe?
Vis hele sitatet...
Å tro at politiet skal gjøre noe er selvsagt å tro på nissen, men det er jo faktisk ulovlig å trakassere folk på gata. Det er bra at de anmelder, om det ikke fører noe sted så ligger det der til de eventulelt får en annen sak på seg. Den videoen sier jo en hel del om hvilke type folk de er, dersom det blir en ord mot ord- situasjon noen gang og troverdigheten skal vurderes.
Sist endret av *pi; 14. juni 2022 kl. 11:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Ihvertfall helt hærlig at det kom på TV2 slik at familie og bekjente kan kjenne dem igjen på stemmene og forstå hvilken mennesker de egentlig er. Serdeles pinlig for disse patetiske idiotene er det også..
Sist endret av freak55; 14. juni 2022 kl. 13:25.
Den videoen florerte på instagram og ble mye diskutert på jodel, var flere som skrev at de har møtt på samme personer på utesteder i Oslo og trakasseringen de holder på med, er visst ikke uvanlig. Det ble også bekreftet at han ene er psykolog. De sendte en bekymringsmelding til Norsk Psykologforening, om det får konsekvenser er en annen sak. Skal nok godt gjøres at man mister autorisasjon som psykolog, og å trakassere folk på gata er definitivt ikke nok til det. Siden de andre som har opplevd trakassering av de nevnte mennene, ikke har lagt inn anmeldelse heller (siden det kan virke poengløst når politiet ikke gjør noe), så vil det på sikt heller ikke gjøre en forskjell.

Det er litt trist å se at man kan trakassere og herje på slik man vil uten at det får konsekvenser, men at man ikke kommer noen vei med anmeldelse er ikke noe sjokk. I 2020 ble for eksempel to av tre voldtektssaker henlagt. Det er sikkert en dyster statistikk når det kommer til anmeldelse av trakassering også.
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Tror kanskje du bare kan klage på (manglende) behandling til statsforvalteren og helsetilsynet, altså som pasient eller pårørende. Men man kan klage til psykologforeningen, hvis han er medlem der. De kan ikke sanksjonere (han ville uansett ikke fått noen sanksjon på dette tror jeg), men han vil jo få en korrigering.
Vis hele sitatet...
Ja slik er det ofte også når andre offentlige ansatte begår alvorlige overtramp. Ingenting skjer eller i verste fall en liten korrigering men når en psykolog som prøver å traumatisere to jenter ved bl.a. å kalle dem personlighetsforstyrret så kan man jo dra den konklusjonen at han selv lider av slike forstyrrelser og ikke er egnet som behandler.
Trådstarter
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Anmeldt for hva da? Å bli kalt for litt stygge ting? Nå får de skjerpe seg. Politiet har ikke ressurser til å etterforske voldtekter, også sitter de der og tror at en anmeldelse skal gjøre noe?
Vis hele sitatet...
Når de kan bøtelegge folk for ordensforstyrrelser så kunne de vel gjort det samme i en slik sammenheng og hvis personen nektet å godta forelegget hadde det vert snakk om resursbruk med tanke på om de ville dra saken til retten eller henlegge.
Det er en konsekvens av drikkekulturen i norge. Står jeg utenfor et stappa utested i Oslo 3 på natta og røyker sigaretter, så kan jeg banne på at innen sigg nr 2. er ferdig så har noen blitt så innpåslitne at det ikke hjelper å ignorere, eller prate til dem. Valget blir da å gå 6 meter og sette meg der.

Har faktisk måtte slutte å festsigge på grunn av alle som spør om de skal bomme. Fordi på en kveld kan man legit få 60 forespørsler og man er nødt til å sette seg en regel om å ikke bomme ut noe. Og 1 av 20 er i bråkehumør. Verst er de små klyngene som lyser ''Vi blei kasta ut av tre steder ikveld men har sprit med i lerke, og kokain i brystlomma.'' Det kan være en veldig kjip gjeng å måtte forholde seg til, spesielt hvis man står der alene.

Tror det kanskje kunne gjort en del godt hvis det var slik at det faktisk fikk konsekvenser oppføre seg som en drittsekk på byen. Problemet blir jo å få dette til i praksis, og man har jo sjeldent noe bevis. Og hvis en eller annen hissig veps driver å skal ha en greie med meg, så er jo det siste jeg tenker å gjøre å begynne å fime med blitz.

Da har jeg jo betraktelig økt sjansene mine for å bli regelrett angrepet. Hvis noen begynner å regelrett angripe deg så ligger det ligger i naturen til folk å beskytte seg det man kan. Og vipps så slo vedkommende deg, og du veltet han overende og du fikk ikke merke og han fikk en knekt arm og slo seg bevisstløs i asfalten. Alt folk da ser er at en ligger uskadet over en bevisstløs full stakar og man selv er den som risikerer fengsel.

Alternativt så er man selv alvorlig skadet med ansiktet plantet i asfalten. Ingen av delene er det verdt å risikere for å ''ta'' noen på å være frekke og innpåslitne i fylla.

Skal det være slik, at man alltids må sørge for å ha flere venner rundt seg når man skal ut for å sigge på et shitty utested? Jeg er som sådann enig, i at det burde være noe system for å faktisk gi kranglefanter en reell sjanse for juridiske sanksjoner.
Ser ingen problemer annet 2 jenter som ble litt hårsår? Det er ingen bytur før man har hatt en slik ekkel person ved bordet sitt

Alt dem hadde trengt å gjøre er og ta kontakt med vakten; " Hei, vedkommende med bordet vårt er stygg og oppføre seg dritt".
Neida, fortsette prøve og berge egoet sitt ved å oppgi hva hun arbeider med.

Pick your fights right.

De tre kvinnene ga selv beskjed til betjeningen på restauranten om at de to mennene nektet å la dem være i fred.
Vis hele sitatet...
Ser nå at dem prøvde på dette, da endre bildet litt.
Fremdeles ingenting å trekke så langt som Media, eller politi anmeldelse? Synes det er litt overdrevent, ikke akkurat noe vold som ble brukt.
Sist endret av Mentaltsvak101; 14. juni 2022 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å kalle det mobbing blir å se bort fra roten til problemet som er manglende respekt for damer. Det er kjønnet trakassering og misogyni som er et ganske alvorlig problem.. Leste noe om at England og flere land skulle begynne å dømme misogyni som hatkriminalitet på linje med rasisme og hatefulle ytringer mot homofile.

Syns det var kult av de å reagere jeg! Ingen skal snakke sånn til andre og siden politiet ikke kan gjøre noe håper jeg de sender videoen til arbeidsplassen til psykologen! Jentene er ikke hårsåre, det er på tide at sånt får konsekvenser. Det at det er utbredt er ingen indikasjon på at man må godta det, heller på at noe må gjøres med roten av problemet og menns manglende respekt for hunkjønn!
Kanskje psykologen er en psykratisk pasient, og har sine problemer.
Finnes psykologer og leger som er stygg mot pasienter i en-til-en samtaler i jobb sammenheng, hvis en er dum nok til
å provosere.

Psykologer er mennesker også, men er fryktelig enig i at det å "angripe" tilfeldige folk med sin ide om hvordan verden skal være er
poengløst og litt retarded. Tenker at psykologen heller burde få ut tankene sine på en mer normal måte, enn
å gå løs på folk på denne måten.
Sist endret av itori123; 15. juni 2022 kl. 15:12.