Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 995
Hei alle freaks i love this page!!!!!!!

Lurer på en ting. Jeg mistet lappen for snart 3 år siden pga ruskjøring. Jeg har kunne tatt teori og oppkjøring en stund og jeg har søkt men fikk et brev fra politiet for å ha med til legen for å få godkjent vandel. Lurer på om noen har vært i lignende situasjon og hvordan dere fikk den tilbake? Det står i brevet at jeg må vise edruelighet som å levere urinprøve. Men er dette en urinprøve eller er det som jeg har lest andre steder 6 mnd pissing for å få godkjent vandel?

Hyppigheten av urinprøver avtar som regel med økt tillit over tid, eller erstattes av stikkprøver.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legen godkjenner ikke vandel, det er det politiet som gjør. Deg er vel en helseattest de er ute etter fra legen. Jeg har akkurat vært gjennom det samme da jeg mistet kortet for promillekjøring og samtidig innrømmet alkoholproblemer. Lappen ble beslaglagt av fylkesmannen pga helse før rettssaken.
Uansett, jeg levere blodprøver månedlig før jeg fikk tilbake lappen. Det du gjør er at du går til legen og får papirer på at prøvene er OK, for alkohol gjelder 6 mnd og for andre stoffer tror jeg det er 12 mnd. Legen gir deg da et skriv som sier at du er avholdende, dette sender du til politiet sammen med en førerkortsøknad der du har krysset for tilbakelevering. Du får svar i løpet av en uke eller to. Hvis alt er klart kan du ta med svarbrevet fra politiet opp til statens vegvesen og få tilbake kortet eller evt begynne prosessen med ny førerprøve.