Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 805
Vurderer å bestille sopp over netter. Er fare for at det er lacet med fentanyl eller lignende?
Anonym bruker
"Avhengig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sopp er det siste jeg ville tro noen gang blir lacet med fentanyl (eller lignende).
Det er rett og slett ikke logisk å gjøre - de gangene fentanyl blandes i stoffer, er det som regel i opioider. Det er fordi fentanyl er ekstremt potent og kraftig, og krever lite for å oppnå sterk effekt - derfor logisk å bruke i preparater innenfor den kategorier.
Sier ikke at det "logisk" = "riktig", men det gir mening å bruke et (såvidt jeg vet) billig, men kraftig stoff for å blande ut og gi brukerne opplevd effekt.

I sopp er det derimot helt ulogisk å gjøre dette, siden sopp ikke har en effekt som ligner på opioider i det hele tatt, og folk som selger sopp kultiverer dem ofte frem selv. I tillegg er det ofte slik at folk som kultiverer og selger sopp har ideologiske motforestillinger mot stoffer som opioider, benzos og andre "piller". Ikke alltid tilfelle, selvfølgelig, men i tillegg til at det gir null mening å blande et opioid inn i et psykedelika for profitt, er det også større sjangse for at dealerne som selger folk rett og slett ikke er like kyniske og jævlige som dem som velger å bruke fentanyl for å blande ut stoffene sine.

Jeg er ikke ekspert på opioider og piller, men inntrykket mitt er at disse ofte smugles inn i Norge fra andre land i Europa, og at det derfor er "tryggere" for kyniske bakmenn (mafia) å blande inn fentanyl.
Sopp er derimot nesten alltid kultivert i Norge, siden det basically ikke er noe behov for storsmugling av dette fra utlandet.
Og som sagt, folk som gidder å sette seg inn i å kultivere og selge sopp (eller selger for kompiser som kultiverer selv), er ofte såpass "hippie-folk" at de ikke ville funnet på å blande noe farlig inn i soppen.

Jeg har aldri hørt om noen som har mistenkt psykedelisk sopp for å være tuklet med, noen gang. Det er rett og slett ikke noen grunn til å gjøre det. Effekten fra psykedelika er såpass langt fra andre stoffer, at det ville blitt avslørt med en gang.

Lsd og andre psykedelika er en annen sak, der forekommer det at f.eks N-bome (eller andre research chemicals) selges som LSD, enten med vilje eller fordi dealeren selv har blitt lurt til å tro det er Lsd.
Men sopp kan du være rimelig trygg på når det gjelder lacing og annen tukling.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kjøp tørkede fruktlegemer og gjør deg fortrolig med utseendet. Da vil du stå i ekstrem liten fare for å få fentanyl "lacet" sopp.

Kapsler? Nogo. Hvem vet hva som er i de?

Soppdyrking står i en annen posisjon enn en dealer som kjøper drugs og selger dem videre; det er nemlig grisebingen billig å fremstille sopp, kun skills og tid begrenser.
Sist endret av meaculpaUIO; 7. januar 2022 kl. 00:27.