Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2300
For ca. 2 måneder siden nå så ble jeg satt på Lyrica for å gjøre det lettere å slutte med Benzodiazepiner, som jeg da hadde vært avhengig av i litt over 2 år.
Høyeste dosering var en daglig dose på 150 mg. Denne dosen tok jeg i omtrent en måned før jeg ble enig med legen om å trappe ned med det mål om å til slutt seponere behandlingen. For ca. 2 uker siden var jeg nede på 50 mg x 3 og sist Søndag så seponerte jeg Lyrica (som da var på 25 mg x 3).

Siden Onsdag så har jeg opplevd en del abstinenser som inkluderer bla. Kvalme, muskelsammentrekninger, moderat angst, hjertebank og svetting.

Noen som vet hvor lenge jeg kan regne med å måtte holde ut disse abstinensene før de gir seg?
Sist endret av Who?; 2. november 2018 kl. 19:22.
Det varierer fra person til person. Kontakt fastlegen, forklar vanskene du skisserer her, og mest sannsynlig vil nedtrappingen forlenges. Du kan jo gå fra 25mg x 2 i noen dager, så 25 x 1 og deretter 25mg hver tredje dag. Uansett - snakk med fastlegen din. Det er han som sitter med ansvaret, og slik du har det nå høres ikke greit ut. Forverrer det seg burde du oppsøke legevakt. Lykke til!
Nå har jeg ikke egentlig mye lyst til å forlenge nedtrappingen, siden det kun vil føre til at det tar enda lenger tid før abstinensene har gitt seg fullstendig.
Det mest frustrerende er egentlig ikke abstinensene i seg selv, men det at jeg ikke vet når det vil være over. De kan gi seg innen 1 uke, 2 uker eller om 1 måned.
Sist endret av Who?; 2. november 2018 kl. 20:23.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Inviduelt såklart. Personlig var jeg meg selv etter ca 10 dager.
Sitat av Who? Vis innlegg
Nå har jeg ikke egentlig mye lyst til å forlenge nedtrappingen, siden det kun vil føre til at det tar enda lenger tid før abstinensene har gitt seg fullstendig.
Det mest frustrerende er egentlig ikke abstinensene i seg selv, men det at jeg ikke vet når det vil være over. De kan gi seg innen 1 uke, 2 uker eller om 1 måned.
Vis hele sitatet...
Forstår situasjonen godt, men grunnen til at man opplever abstinenser, er fordi hjernen er blitt vant til tilføring av kjemikalene i medikamentene (og begynner å fungere "normalt" under påvirkning av disse). Når man da slutter med tilføringen, vil hjernen sende signaler om at noe mangler - det er dette vi kaller for abstinenser. For at hjernen skal fungere normalt igjen, blir man nødt til å trappe gradvis ned. Til slutt vil man slutte med medikamentet uten noe form for abstinenser - hvis man gjennomfør en riktig seponering. Forstår at situasjonen er kjip, men dette går over. Om det tar en dag, måned eller år - så tenk positivt at en dag vil du være ikke bare fri fra benzo, men også Lyrica abstinenser.

Forstår også at uvissheten er kjip, men du må huske at når du svelget den første pillen, var dette et valg du selv tok.
Sist endret av Antidote; 2. november 2018 kl. 20:46.