Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2426
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk nettopp en plate, som luktet veeldig mye av bensin. Vil den være helt ødelagt, eller finnes det noen triks? (Det har trekt seg inn gjennom plastikken)

Om noen evt skulle røyke det, hva kan evt skje med vedkommene? Ingen har såklart fått prøve det enda

Cheers mulig dårlig formulert, gått en stund våken. Så håpe det er forståelig
Ingen anelse om det er mulig å gjøre noe med den for å få fjernet bensinen, men hvis bønna tydelig lukter bensin eller har en rar konsistens så vil jeg be deg pent om å ikke selge den videre. Skal ikke komme med noe fra en medisinsk innfallsvinkel her, men sier seg selv at det ikke er bra hvis plata er soaka i bensin. Be the big man, hvis du ikke klarer/liker å røyke den selv pga bensinen, så vær så snill og kast den. Det jeg sier er ganske innlysende, men jeg sier det alikevel fordi jeg vet veldig godt at det er lett å la egoet ta overhånd...
Sist endret av brennesle; 6. januar 2019 kl. 09:10.
Er jo ikke noe trivelig å sitte med "skadet" vare.
Fikk selv for en del år tilbake ei plate med jævla tørr dritt som smakte plastikk.
Jeg kjørte Acetonvask på det, å satt igjen med THC-oljen som fantes i plata, var grei skuring å gjennomføre.
Heller det, enn å sitte å goffe på noe som smaker dritt, å eventuelt har masse skadelig benziner å slikt i seg
Som tidligere nevnt, så er ikke bensin bra. Bensin inneholder bl.a. benzen (et av stoffene i bensin ca 2 %), og det er kreftfremkallende. Mens heksan og oktan kan ses på som mindre farlig i denne sammenhengen.

Benzen ble tidligere brukt som løsemiddel i skolekjemien. Men det er nå ikke mulig å gjøre dette, da det er funnet ut at det er alt for farlig. En får neppe kjøpt det i ren form, uten å ha spesialtillatelse. Det er egentlig bare bensin, som inneholder benzen og som jeg vet om en lovlig kan kjøpe.

Eyemare nevner acetonvask. Totalt sløsing spør du meg! Ifølge kilden over, så er det ved 20 °C i 38,46 % aceton (regner med resten er vann), 7,69 ml benzen løselig pr l aceton og vannløsning.
Mens når løsningen vann og aceton er på 62,5 % aceton, så får en løst 49,4 ml benzen pr l aceton og vannløsning. Jeg antar en ser trenden her.

Har du tilnærmet ren aceton, så kan du antageligvis løse hvor mye benzen du måtte ønske i acetonen. Faktisk så tipper jeg, at benzen løser seg lettere i acetonen enn gunket i hampen/hasjen. Altså dette bare poengterer, at acetonvask er en elendig måte å vaske dette på. Faktisk så vil en heller øke konsentrasjonen på de stoffene en ikke vil ha med. Benzen har da en markant kreftfare forbundet med seg, men det har jeg all grunn til å tro, at innhalering av halvbrente planteharpikser har også. Så en får velge selv. Jeg personlig ville aldri ha inhalert noen av delene.
Jeg brukte noe som kaltes "kjemisk rèn Aceton".
Når da Acetonet var fordampet helt, så var det tilnærmet smaks å luktfri olje jeg skrapte av fra glasspannen jeg brukte.
Funka fjell iværtfall.
Om dette kanskje var dumt får så være, satt iværtfall igjen med et bedre resultat enn den tørre plastikkplata jeg fikk.
Hvorvidt sluttresultatet var mere skadelig enn utgangspunkte jeg hadde, har vel aluminiumfluorid mere peil på enn meg iværtfall.

Var eneste tipse jeg fant når jeg var ung værtfall.
Kanskje aluminiumfluorid har en bedre å sunnere måte å vaske tjallplate med
Sist endret av Eyeamare; 6. januar 2019 kl. 12:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sikker på at det ikke er strainet; Diesel? Lukter helvete og smaker rart men effekten er der. Usikker med hasj dog, pleier og være litt annerledes
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sikker på at det ikke er strainet; Diesel? Lukter helvete og smaker rart men effekten er der. Usikker med hasj dog, pleier og være litt annerledes
Vis hele sitatet...
Han sier jo at hasjen er fraktet i en bensintank, og at det har trukket gjennom pakninga...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sikker på at det ikke er strainet; Diesel? Lukter helvete og smaker rart men effekten er der. Usikker med hasj dog, pleier og være litt annerledes
Vis hele sitatet...
Kan godt hende, ble fortalt dette. Men er ikke flink når det kommer til lukt. Uansett, ingen er bra før deg
Som vi sier i dykkerverdenen: er du i tvil, så er du ikke i tvil. Det er enda viktigere her med vår"hobby" enn i vannet
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Gassfyltedager Vis innlegg
Kan godt hende, ble fortalt dette. Men er ikke flink når det kommer til lukt. Uansett, ingen er bra før deg
Vis hele sitatet...
Haha. Mente bare at det er en cannabis undertype som heter Diesel/Blue Diesel etc som faktisk lukter som bensin - så trenger ikke være dårlig for den grunn.

Hvis det har fysisk vært i kontakt med bensin så er det bare å kaste skitten



https://www.leafly.com/sativa/sour-diesel
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk nettopp en plate, som luktet veeldig mye av bensin. Vil den være helt ødelagt, eller finnes det noen triks? (Det har trekt seg inn gjennom plastikken)

Om noen evt skulle røyke det, hva kan evt skje med vedkommene? Ingen har såklart fått prøve det enda

Cheers mulig dårlig formulert, gått en stund våken. Så håpe det er
forståelig
Vis hele sitatet...
Selg den for guds skyld ikke videre til noen intetanende.
Personlig ville jeg kasta dritten og gitt personen du evt. kjøpte den fra en real skyllebøtte og bedt om pengene tilbake.
Mest sannsynlig har du vel tapt både penger og bønne, og å frakte shit man skal røyke eller spise iihøres en bensintank høres ut som en særdeles dårlig idé.
Sist endret av Våtfisk; 6. januar 2019 kl. 17:54.
I min ungdom så kalte vi det diesel-flis, fikk det for 25kr grammet. Så har røkt noen gram av den typen..

Ikke å anbefale.. Vart jo rusa, men smaker dritt å kan umulig være bra for kroppen.

Hadde heller røkt skrap enn diesel flis. Å det sier jo litt

Om du absolutt skal selge skvipet, så bare si hva det er du selger, så får kundene bestemme sjøl ka dei putter i kroppen.
Tror jeg ville solgt den til veldig nedsatt pris, sånn som nevnt over her. Men da er man jo nødt til å fortelle hva som har skjedd med platen og hvorfor den er så billig. "Bruk på egen risiko" greie.