Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2930
Sølte først noe sprit på musa, tenkte å ta litt vann på papir å ta vekk det seige, nå fungerer den ikke å scrolle ned, kun når jeg klikker på selve scroll ned knappen fungerer den (Om dere skjønner hva jeg mener). Har lagt musa ned i ris nå. Trur dere at den kommer til å virke igjen?
Bruk isopropanol for å vaske den med, da får du bort dritt og urenheter. Så fremt vi snakker om ei datamus.

Ris har egentlig liten effekt på fuktighet inni ting.
Det er alltid håp, men det er også litt uforutsigbart med slikt, prøv litt foreplay med isopropanol og gnikking der det lar seg gjøre, så lar du musa være i fred litt så kan du nok bruke den til å surfe videre med etterhvert, hvis ikke så er det alltid en kjangs for å få seg ny
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Hvor lenge burde den ligge i ris, kan jeg ta den ut nå? Har ligget i ris siden klokken 3-halv 4 i natt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Hvor lenge burde den ligge i ris, kan jeg ta den ut nå? Har ligget i ris siden klokken 3-halv 4 i natt.
Vis hele sitatet...
Har du lest svara du fekk?
Blomzterkasse
Trykk som fan på knappen så vil den etterhvert løsne mer å mere. Det er den lette løsningen. Demonter musen å vask delene er den beste løsningen
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har du lest svara du fekk?
Vis hele sitatet...
Ja Takk for alle gode svar.

Har koblet til musa nå, den fungerte fint ellers. Nå fungerer det å scrolle, men scrollinga er litt "laggy" om dere skjønner. Har koblet den ut tilfelle det er noe vann i den fortsatt, så får se om den er bedre utover dagen når den tørker.
Sist endret av Pillfreak; 2. juli 2018 kl. 11:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som regel så lar det seg ikke gjøre, men hvis du kan uten å ødelegge den så ville jeg ha åpnet den slik at du kan luft-tørke den, eventuelt legge den på varmekabler i en halvtime. Mens helt rent/renset vann ikke leder elektrisitet, så gjør antageligvis vannet i springen det - og da kan det være dårlig nytt å plugge den i, for å så bruke den før den er ett hundre prosent tørket. Sier ikke at det er farlig for deg i det hele tatt, tvert i mot - men du kan kortslutte flere komponenter inne der ved å bruke den når den ikke er tørr.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Bra den fungerte! Kan nevne at jeg ville en av mine datamus til livs og demonterte den, vasket PCB og deler med vann og zalo, la alt i oppvaskemaskin og kjørte den på varmeste og lengste program med oppvaskmiddel.

Fungerte helt fint etter ett døgn med lufttørking og er nå blitt en permanent del av inventaret mitt etter å ha overlevd alt dette.
Hadde nok bare kommet väske i optikken til hjulet da. Det består av masse bittemå spalter som IR skal lyse igjennom. Er det vann i spaltene brytes lyset.