Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  186 50455
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Får jeg lov til å spørre i hvilken setting var dette i ? Og er du på om lag samme alder som trådstarter??

Spør i og med at din og trådstarters situasjon ikke helt kan sammenlignes mener jeg.. Hun virker/er(?) student med litt lite pæng, på deg derimot står det et yrke som er godt kjent for å ha solide lønninger... Appåtil de forskjellige kretsene dere to er i virker forskjellige, derfor ikke fullt sammenlignbart situasjonene deres vil jeg si.
Vis hele sitatet...
Er trolig rundt på samme alder, kanskje et år yngre. Tilbudet kom ute på byen.

Jeg anser hennes situasjon identisk med det jeg opplevde. Jeg er fremdeles student. Vi deler kanskje ikke samme syn på materialistiske goder, så jeg klarer meg veldig fint med det jeg får utbetalt fra lånekassen en gang i måneden. Om vi er i forskjellige kretser tror jeg hverken du eller jeg kan ta standpunkt i.
Sitat av sniper1986 Vis innlegg
Godt skrevet! Men hvis ikke jeg missforstår så dreide vel din historie seg om et veddemål mellom deg og din venn? Altså at det var han som betalte deg pengene og dama var lykkelig uvitende om at du fikk "betalt" for å ligge med henne?
Vis hele sitatet...
Helt korrekt! Situasjonen er ikke den samme. Men kjernen i trådstarters bekymring mener jeg kan relateres til min erfaring. Det jeg forsøkte å belyse er de følelsesmessige ettervirkningene som kan oppstå når penger er motivasjon for sex. Enten betalingen kommer fra den du skal ha sex med eller andre.
Jeg mener at motivasjon for sex bør være "godhjerta" følelser. Enten i form av løøv, opphisselse, eller egopåfyll, og IKKE grådighet.

Sitat av sniper1986 Vis innlegg
Med tanke på at summen bare var 200 så regner jeg med at du gjorde det mest for moro skyld enn for pengene sin del?
Vis hele sitatet...
Hehe.. Jeg tror jeg gjorde det litt for begge deler. I den perioden levde jeg på folkehøgskolestipend fra lånekassen som ga meg 200 kroner dagen, så 200 kroner ekstra kunne brukes på mye morro. I tillegg syntes jeg tanken på å få betalt for sex var spennende og jeg levde ved livsmottoet at alle erfaringer er gode erfaringer. Jeg har nå lært å tenke et snev mer på konsekvenser av handlinger, også når jeg drikker
Sitat av ferskvann Vis innlegg
Helt korrekt! Situasjonen er ikke den samme. Men kjernen i trådstarters bekymring mener jeg kan relateres til min erfaring. Det jeg forsøkte å belyse er de følelsesmessige ettervirkningene som kan oppstå når penger er motivasjon for sex. Enten betalingen kommer fra den du skal ha sex med eller andre.
Jeg mener at motivasjon for sex bør være "godhjerta" følelser. Enten i form av løøv, opphisselse, eller egopåfyll, og IKKE grådighet.
Vis hele sitatet...
Sex for egopåfyll? What. Hvordan skal man få egopåfyll av å ha sex?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Sex for egopåfyll? What. Hvordan skal man få egopåfyll av å ha sex?
Vis hele sitatet...
Var kanskje et dårlig ord. Det jeg mener med egopåfyll er at du mater egoet ditt. Forbedrer selvbildet ditt. Kan hende andre opplever det annerledes, men jeg føler meg hvertfall ganske uovervinnelig etter sex.
Sitat av ferskvann Vis innlegg
Var kanskje et dårlig ord. Det jeg mener med egopåfyll er at du mater egoet ditt. Forbedrer selvbildet ditt. Kan hende andre opplever det annerledes, men jeg føler meg hvertfall ganske uovervinnelig etter sex.
Vis hele sitatet...
Huh, kan hende vi opplever det annerledes ja. Føler meg sløv og trett, småeuforisk. Ligner litt på en svak dose alkohol, sobril eller lignende stoffer.

Har dog aldri merka at jeg har fått bedre selvbilde eller følt meg uovervinnelig etter sex, men jeg har dog opplevd å ha blitt jævla kvalm av meg selv når det er noe jeg angrer på i ettertid. Det er vel ikke samme greia i det heletatt da.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Huh, kan hende vi opplever det annerledes ja. Føler meg sløv og trett, småeuforisk. Ligner litt på en svak dose alkohol, sobril eller lignende stoffer.

Har dog aldri merka at jeg har fått bedre selvbilde eller følt meg uovervinnelig etter sex, men jeg har dog opplevd å ha blitt jævla kvalm av meg selv når det er noe jeg angrer på i ettertid. Det er vel ikke samme greia i det heletatt da.
Vis hele sitatet...
Lik vi to, da. Gidder ikke kjøre tråden off topic, men er en hilarious historie til gode når den passer seg.

Men TS, hva finner du ut? Jeg er rimelig sikker på at du blir å få samme gufne følelse hvis du har sex for penger, den minner mye om å brekke seg konstant uten og kaste opp.
For å være ærlig synes jeg det er helt greit, så lenge du får nok penger til at du tenker at det er verdt det. På Oslos vestkant er det mange velstående gifte herrer som vil ha seg en ung pen jente, dette er de villige til å betale for. Men husk: Det er ikke bare ditt selskap han betaler for, du får betalt for ikke å fortelle det til noen. Ikke til kona og ikke til media.

Uten kilder vil jeg påstå at det ikke er til å stikke under en stol at mange menn og sikkert kvinner i høye posisjoner benytter seg av luksusprostituerte på grunn av profesjonalitet og kvalitet.

Edit: Så dere på vg.no her om dagen, hun jenta fra australia som solgte jomfrudommen sin for 3-4 millioner kroner ?.. Hun skulle skaffe penger til medisinstudiet.. Det får en til å tenke..

Sitat av Taurean Vis innlegg
Man kan være enig eller uenig, men det -er- galt. Ingen ønsker barna sine å vokse opp med en sånn tilværelse. For meg er det der man finner ut hva som virkelig er rett og galt. Og det er best at flest mulig innser det før det er "for seint".

Hva så om ho det skrives om nå har så mye velstand? Hvordan forklarer ho det til barna i framtida? Høres ikke bra ut.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt uenig med deg.. Når du sier at "ingen ønsker barna sine å vokse opp med en sånn tilværelse".. Så snakker du enten om at du har barn tilstede (altså i hus) når du selger deg selv, eller at barnet ditt prostituerer seg. Ingen her snakker om barneprostitusjon, eller noen form for u-lands prostitusjon hvor du gjør hva som helst for å få penger til mat.

Jeg mener at å selge sex ikke er galt i utgangspunktet. Om man gjør det fordi du blir tvunget, eller om du egentlig ikke vil, men må fordi det er den eneste måten å tjene penger på. Da blir det galt!
Men om du er nysgjerrig, får bestemme selv med hvem og når du skal "gjøre det" osv.. Altså i ordnede former, så tror jeg ikke at dette er det værste i verden.
Sånn som du fremstiller det, så blir det galt. Du beskriver det som skittent, i en jordkjeller, hvor den som selger seg gråter stille uten at kunden merker det. Og hvor du senere gråter deg i søvn fordi du angrer, men det trenger ikke være sånn!
Se for deg et standar norskt one-night-stand, bare at du våkner uten fylleangst og med 5 til 10 tusen kroner på nattbordet ?..
Sist endret av zub_Zer0; 9. november 2012 kl. 22:05.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har ikke lest gjennom hele tråden, og vet ikke om noen har sagt det enda:

Ikke gjør det, du vil angre senere, ikke en historie du vil fortelle barnebarna dine akkurat.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Har ikke lest gjennom hele tråden, og vet ikke om noen har sagt det enda:

Ikke gjør det, du vil angre senere, ikke en historie du vil fortelle barnebarna dine akkurat.
Vis hele sitatet...
Herregud, hvor mange ganger har ikke våre foreldre "levd livet" og gjort ville ting på 60-, 70, og 80-tallet??

Når det gjelder besteforeldre så tror jeg faktisk de hadde relativt festlig de også, trass i at samfunnet var gjennomkonservativt den gangen.

Hvis det ikke skjer noe alvorlig, som graviditet, baksnakk, rykter, -så hvorfor ikke ?? Og hvorfor kommer du inn på et liberalt og fritt forum og moralpreker som en katolsk prest?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Herregud, hvor mange ganger har ikke våre foreldre "levd livet" og gjort ville ting på 60-, 70, og 80-tallet??

Når det gjelder besteforeldre så tror jeg faktisk de hadde relativt festlig de også, trass i at samfunnet var gjennomkonservativt den gangen.

Hvis det ikke skjer noe alvorlig, som graviditet, baksnakk, rykter, -så hvorfor ikke ?? Og hvorfor kommer du inn på et liberalt og fritt forum og moralpreker som en katolsk prest?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg vil bare at folk skal tenke seg om før de selger kroppen sin, det er et ganske stort steg og ta som kan ødelegge folk senere.
Du har jo selvfølgelig delvis rett i det du sier. Dette _kan_ ødelegge for seinere. Ikke _må_, men *kan*.

Tanken er ihvertfall at dette skjer i mer eller mindre "ordnede" forhold. Selvfølgelig er risken alltid der for at det kan skje noe kriminelt/farlig med jenta her, men den sannsynligheten er vel ikke stor. Som mange andre i tillegg til meg her har påpekt - dette kan faktisk bare være svært godt betalt moro, -med en rik Bærumsing i sin beste alder.

Altså jeg vil ikke oppfordre til noe, det får jeg ikke lov til, og det prøver jeg heller ikke på. Saken er bare at man kan se dette fra flere ulike perspektiver. Streng moralisme i sånne tråder har vi hatt på litt lenge på Freak.
..........

Hvis det trådstarter spør om gjøres på rett måte.., er det lite annen fare enn det med samvittighet og baksnakking. Alltid vil det være en risiko der når man bes hjem til noen som er totalt fremmed. Med rett måte mener jeg ting som prevensjon, ikke være (for) beruset, passe på at det ikke er andre (spesielt menn) i nærheten, sjekke ut grundig generelt sett..
Sist endret av aeon_illuminate; 9. november 2012 kl. 23:04.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Du har jo selvfølgelig delvis rett i det du sier. Dette _kan_ ødelegge for seinere. Ikke _må_, men *kan*.

Tanken er ihvertfall at dette skjer i mer eller mindre "ordnede" forhold. Selvfølgelig er risken alltid der for at det kan skje noe kriminelt/farlig med jenta her, men den sannsynligheten er vel ikke stor. Som mange andre i tillegg til meg her har påpekt - dette kan faktisk bare være svært godt betalt moro, -med en rik Bærumsing i sin beste alder.

Altså jeg vil ikke oppfordre til noe, det får jeg ikke lov til, og det prøver jeg heller ikke på. Saken er bare at man kan se dette fra flere ulike perspektiver. Streng moralisme i sånne tråder har vi hatt på litt lenge på Freak.
Vis hele sitatet...
Skjerp deg, jeg preker ikke og ihvertfall ikke streng moralisme.

Jeg sier bare at prostitusjon uansett situasjon er noe man bør tenke seg NØYE om for jo det er faktisk prostitusjon uansett hvordan du vrir og vender på det.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Skjerp deg, jeg preker ikke og ihvertfall ikke streng moralisme.

Jeg sier bare at prostitusjon uansett situasjon er noe man bør tenke seg NØYE om for jo det er faktisk prostitusjon uansett hvordan du vrir og vender på det.
Vis hele sitatet...
Er ikke ulovlig å selge sex i Norge vettu
Hvorvidt dette er noe å fortelle barnebarna er jo veldig opp til OP, og hvem vet kanskje vi innen den tid har et red light district i Oslo også og sexsalg ikke er så "farlig" som nå.
Hva er det som er så forferdelig med å bruke sex for penger? Folk bruker det allerede for å skaffe seg sosial status, nytelse, og et drøss av div tjenester/fordeler. Av egen erfaring og fra folk jeg kjenner som er studenter og i begynnelsen av tjueårene så er ikke sex noe magisk og hellig. Det er rett og slett et behov. Hadde noen tilbudt meg penger for å ha sex med seg og personen var tålelig attraktiv hadde jeg selvfølgelig takket ja!
Sitat av moret Vis innlegg
Er ikke ulovlig å selge sex i Norge vettu
Hvorvidt dette er noe å fortelle barnebarna er jo veldig opp til OP, og hvem vet kanskje vi innen den tid har et red light district i Oslo også og sexsalg ikke er så "farlig" som nå.
Vis hele sitatet...
Er jo da ikke ulovlig og selge sex, men kjøpe er jo forbudt. Jenta må selvfølgelig velge selv hva som er moralsk rett, og selv om jeg er mott prostitusjon pga. menneskehandel og generellt damer/jenter som lever under ekstrem fattigdom og sult, mener jeg det er helt feil i forhold til dem.


Nå er det forrige avsnittet satt litt på spissen, og neste setning blir det og. TS, hvorfor ikke være en wite knight og sende pengene til Èn familie i ett eller annet fattig land i verden? Jeg er absolutt ikke moralens vokter og har rotet opp nesten alt som kan rotes opp, men norske studenter har det faktisk ikke så dårlig. Når jeg gikk på skole var jeg for giddalaus til og sende inn søknaden om utstyrsstipend (Bodde hjemme, så fikk 1200kr/år) og et ok norsk kosthold skal vel egentlig stipende dekke til hvis du velger det billigste alternativet.



Men føler du for det må du for all del pjegge deg mør i låra, er ikke som om verden vil gå under av den skyld.
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er jo da ikke ulovlig og selge sex, men kjøpe er jo forbudt. Jenta må selvfølgelig velge selv hva som er moralsk rett, og selv om jeg er mott prostitusjon pga. menneskehandel og generellt damer/jenter som lever under ekstrem fattigdom og sult, mener jeg det er helt feil i forhold til dem.


Nå er det forrige avsnittet satt litt på spissen, og neste setning blir det og. TS, hvorfor ikke være en wite knight og sende pengene til Èn familie i ett eller annet fattig land i verden? Jeg er absolutt ikke moralens vokter og har rotet opp nesten alt som kan rotes opp, men norske studenter har det faktisk ikke så dårlig. Når jeg gikk på skole var jeg for giddalaus til og sende inn søknaden om utstyrsstipend (Bodde hjemme, så fikk 1200kr/år) og et ok norsk kosthold skal vel egentlig stipende dekke til hvis du velger det billigste alternativet.



Men føler du for det må du for all del pjegge deg mør i låra, er ikke som om verden vil gå under av den skyld.
Vis hele sitatet...
jeg har ingen familie som støtter meg økonomisk, situasjonen er heller motsatt, og slik har den vært siden jeg var seksten år. jeg ser poenget ditt, men hadde jeg ikke hatt behov for pengene, hadde jeg slått det fra meg med en gang.
Sitat av jt89 Vis innlegg
jeg har ingen familie som støtter meg økonomisk, situasjonen er heller motsatt, og slik har den vært siden jeg var seksten år. jeg ser poenget ditt, men hadde jeg ikke hatt behov for pengene, hadde jeg slått det fra meg med en gang.
Vis hele sitatet...
Hvis du har noen som helst ambisjoner om å en gang være i
et varig forhold til en annen person, ville jeg nok tenkt meg
om både en og to ganger.

Til tross for at dette "bare" handler om penger, vil jeg tro
at du risikerer å få problemer med å ha et slikt "yrke".

Det fins mindre tiltalende betegnelser for det å være prostituert,
og jeg ville stilt meg opp foran speilet og kalt meg selv disse
tingene først, slik at du kan kjenne på det før du tar skrittet
og disse navnene sitter klistret på deg for all ettertid.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Hvis du har noen som helst ambisjoner om å en gang være i
et varig forhold til en annen person, ville jeg nok tenkt meg
om både en og to ganger.
Vis hele sitatet...
Enig i den der, jeg ville til og med ha hatt problemer med det hvis jeg hadde vært din venn.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Hvis du har noen som helst ambisjoner om å en gang være i
et varig forhold til en annen person, ville jeg nok tenkt meg
om både en og to ganger.

Til tross for at dette "bare" handler om penger, vil jeg tro
at du risikerer å få problemer med å ha et slikt "yrke".

Det fins mindre tiltalende betegnelser for det å være prostituert,
og jeg ville stilt meg opp foran speilet og kalt meg selv disse
tingene først, slik at du kan kjenne på det før du tar skrittet
og disse navnene sitter klistret på deg for all ettertid.
Vis hele sitatet...
Dette blir jo litt som å si at alle som har tatt et trekk av en joint, eller spist en ecstasypille en gang på backpackertur i Goa, eller snortet en linje kola på Stureplan med sin svenske fetter er narkomane. Eller at alle som stjal en sjokolade i butikken på ungdomsskolen er vinningskriminelle skurker. Om man tester det å ha sex for penger en gang, er man ikke nødvendigvis en prostituert for livet. For min del er det i hvert fall ikke et problem å skille på person og handling på denne måten.

Sitat av Chaviz Vis innlegg
Enig i den der, jeg ville til og med ha hatt problemer med det hvis jeg hadde vært din venn.
Vis hele sitatet...
I mine øyne er du en lousy venn, i så fall.
Sitat av jt89 Vis innlegg
jeg har ingen familie som støtter meg økonomisk, situasjonen er heller motsatt, og slik har den vært siden jeg var seksten år. jeg ser poenget ditt, men hadde jeg ikke hatt behov for pengene, hadde jeg slått det fra meg med en gang.
Vis hele sitatet...
Da burde du vel egentlig la det ligge. (Ikke i sengen altså :P)
Sitat av felix_poker Vis innlegg

I mine øyne er du en lousy venn, i så fall.
Vis hele sitatet...
Er da ikke en dårlig venn fordi jeg har andre synspunkter enn andre, å ha sex med en fremmed for penger er ikke noe jeg ser lett på.
Og jeg kan helt sikker si at alle mine nærmeste venner ikke ville vurdert dette en gang.

Og hvis en av dem hadde tenkt på det, ville jeg ha prøvd alt for å overbevise dem at de ikke burde gjøre det.
Og jeg ville at de skulle ha gjort det samme for meg.
Lurer litt på hva du skal bruke pengene til?

Jeg lever selv på lånekassens penger, noe som dekker mat, husleie og transport, samt mobilregning. 10,000 kr er ikke så mye i dagens samfunn, egentlig, så personlig ville jeg ikke gjort det for den summen såfremt jeg hadde betalt mine regningerog hadde mat til neste utbetaling. I en desperat situasjon kunne det dog vært annerledes.
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Er da ikke en dårlig venn fordi jeg har andre synspunkter enn andre, å ha sex med en fremmed for penger er ikke noe jeg ser lett på.
Og jeg kan helt sikker si at alle mine nærmeste venner ikke ville vurdert dette en gang.

Og hvis en av dem hadde tenkt på det, ville jeg ha prøvd alt for å overbevise dem at de ikke burde gjøre det.
Og jeg ville at de skulle ha gjort det samme for meg.
Vis hele sitatet...
Sikker? ikke mot en RÅ dyr BWM, fra en søt person fra beste vestkant? ?

Jeg er sikker på at om en digg dame hadde spurt meg på byen om å ha sex med henne for 10.000, hadde jeg blitt sett rart på om jeg takket nei, iallfall i minn vennekrets.
Er jo fortsatt "Prostitusjon" haha.

Jeg tror heller at hele diskusjonen går på hvor deres grenser for hvordan personen ser ut for at dere skal kunne ha sex med "personen" for 10.000 kr.
Noen har denne grensen høyt oppe, andre har grensene lengre ned.
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Er da ikke en dårlig venn fordi jeg har andre synspunkter enn andre, å ha sex med en fremmed for penger er ikke noe jeg ser lett på.
Vis hele sitatet...
Jeg mener man er en dårlig venn om man sliter med å forholde seg til at en av ens venner har hatt sex med noen for penger. I mine øyne er noe slikt en bagatell, så det er vanskelig for meg å forstå at noe slikt skal å ut over vennskapet.
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Og hvis en av dem hadde tenkt på det, ville jeg ha prøvd alt for å overbevise dem at de ikke burde gjøre det.
Og jeg ville at de skulle ha gjort det samme for meg.
Vis hele sitatet...
Helt i orden å gi vennene sine velmenende råd
Det er lett å tjene penger for en norsk jente i Oslo. Det er ikke så komplisert som mange vil ha det til.

Sitat av Chaviz Vis innlegg
Er da ikke en dårlig venn fordi jeg har andre synspunkter enn andre, å ha sex med en fremmed for penger er ikke noe jeg ser lett på.
Og jeg kan helt sikker si at alle mine nærmeste venner ikke ville vurdert dette en gang.

Og hvis en av dem hadde tenkt på det, ville jeg ha prøvd alt for å overbevise dem at de ikke burde gjøre det.
Og jeg ville at de skulle ha gjort det samme for meg.
Vis hele sitatet...
Det kan du jo ikke vite. Det er nok langt flere enn vi vet som selger eller har solgt sex noen ganger. Og de forteller det ikke til vennene sine. De lever på mange måter to liv, går på skole, jobber, henger med venner og på den andre siden går de ut og har sex for penger uten at noen vet det.

So what hvis det er sånn de vil ha det?
Sist endret av Susa; 11. november 2012 kl. 20:32.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Kjør på, si at du ble voldtatt i ettertid hvis du vil melke mer ut av det.
Vis hele sitatet...
Dumeste jeg har hørt, man tuller ikke med at man ble voldtatt når man har gått med på det smh.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du får ihvertfall godt betalt. Hadde ikke betalt over 1000 for en hore i norge.
Sitat av Susanna Vis innlegg
So what hvis det er sånn de vil ha det?
Vis hele sitatet...
Ville du sagt det samme om det var datteren din det gjaldt?

Mener du det er moralsk og etisk riktig? Er penger grunn nok til å gi kroppen sin til andre?

Jeg leste at noen nevnte det er verdens eldste yrke, og det er kanskje sant, men vi lever i 2012. Kanskje på tide å endre litt på holdningene?

Er det ikke bedre å ta til takke med litt lavere standard i livet, enn å selge kroppen sin til andre.
Jeg klarer ikke helt å ta det så alvorlig. Jeg har ligget med en haug med idioter - helt gratis! Det er faen meg verre enn å få 10 000 for det!
Hvorfor gjøre det da?
jt89: Håper jeg ikke høres ut som en forkommen fransk pelikan når jeg nå skriver dette, men etter å ha lest svarene dine og resten av tråden, fikk jeg lyst til å komme med en liten kommentar.

Sant å si aner jeg ikke hvem du er, jt89, men skal man danne seg et bilde av deg som menneske på bakgrunn av det du skriver, har jeg inntrykk av at du er ei grei, intelligent jente, og selv om jeg forstår at tilbudet du har fått kan høres ut som en enkel måte å tjene 10.000 på i en rimelig presset økonomisk situasjon, og kanskje er du også litt smigret over interessen han har vist deg, lurer jeg på om du kanskje bør ta deg god tid til å tenke over dette - selv om man går ut fra at han er en vanlig mann, og ikke en potensiell kannibal eller vampyr.

Poenget er at hadde du vært en annen enn den du er nå - for eksempel ei bortskjemt jente som er villig til å selge halve vennegjengen sin bare prisen er den riktige, eller ukritisk gått inn for salg av sex som et alternativt yrkesvalg, hadde jeg ikke sagt et pip, men når du skriver at du ikke får økonomisk støtte fra familien din, men situasjonen snarere har vært motsatt helt fra du var 16 - da synes jeg du fortjener respekt for dette.

Samtidig burde man slutte å overdramatisere - å røre ved en hasjpipe er ikke synonymt med evig fortapelse som kronisk narkoman, ikke alle jenter som går til sengs med en ukjent type etter å ha fått spandert noen halvlitere har nødvendigvis solgt kroppen sin, og det er heller ikke forutbestemt at forslaget du har fått kan bli det første skrittet i en livsvarig karierre som prostituert. Spørsmålet man derimot bør stille seg, er muligens: "Er dette virkelig det eneste alternativet?"

Bevares - hadde det vært snakk om en del av et nyskapende kunstverk der du hadde fått en halv million for en natt, noe som heller ikke er all verden med tanke på dagens boligpriser her i Oslo; hadde det vært snakk om et selvironisk veddemål hvorvidt man tar sjansen på å delta i nakenløpet på Roskilde, eller hadde det vært snakk om en desperat stakkar i rullestol som vifter med tusenlapper fordi han ikke har fått anledning til å oppleve seksuelle kjærtegn de siste 12 årene, hadde jeg skjønt det bedre, men hva er det som egentlig er så kreativt eller grensesprengende med det å selge sex? På hvilken måte blir livet rikere, bortsett fra noen papirlapper med tall på og en opplevelse man i ettertid bør være forsiktig med å snakke om til kjente...?

Når man ser på andre studenter, kan man finne eksempler på hvordan folk har klart å tjene langt større beløp enn 10.000 simpelthen ved å bruke fantasien og gi skapergleden fritt spillerom; Steve Jobs med Apple, Zuckerberg med Facebook eller Alex Tew som i 2005 fikk idéen til milliondollarpage.com - idag har de fleste antagelig glemt hele opplegget, men 21-åringen fikk iallfall media med seg, og han fikk solgt pikslene på en enkel webside for den ikke ubetydelige sum av én million dollar. En solid porsjon lommepenger, uten at han av den grunn måtte legge ut jomfrudommen sin for salg.

Så skulle jeg gi deg et velment råd, jt89, ville jeg rett og slett si: Du er et fritt menneske, du har et fritt valg, og du har full rett til å bestemme over ditt eget liv. Men samtidig kan det være lurt å tenke grundig over valg man i fremtiden kan angre på - som sagt kjenner jeg deg ikke, og selv om det muligens kan virke en smule overdrevent å sammenligne deg med Einstein eller da Vinci, var de levende mennesker akkurat som du og jeg - verdifulle mennesker med en levende kropp og en like avansert hjerne som den vi alle har mellom ørene, og så lenge du har troen på deg selv og evnene dine, er det ingen grunn til at ikke også du skal lykkes i livet ditt, og i fremtiden tjene betydelig større beløp enn 10.000 i et yrke du trives i. Er de 10.000 da verdt det å ha sex med noen man ikke ville hatt sex med ellers?

Noen her i tråden påstår at alle har en pris - tja, jeg lurer på hvor langt man ville ha kommet med én eller tusen kofferter fulle av dollarsedler i møte med mennesker som Gandhi eller Nelson Mandela, eller mennesker som ble torturert til døde under 2. verdenskrig fordi de nektet å tyste på kompisene sine i møte med Gestapo; det spørs om ikke ekte karakter- og viljestyrke er mer verdt enn all verdens pengetrykkerier. For hva er vel penger annet enn et kunstig system som ikke tar utgangspunkt i de utallige ressursene jorden har å by på - naturligvis har det sine fordeler å gå til REMA eller KIWI uten å måtte slepe med seg en kurv med egg og en halv gris, men jeg tror neppe man ville ha kommet langt med et romskip fullt av pengesedler på en annen planet, bortsett fra at man i beste fall kunne bruke papirlappene som brensel.

Ærlig talt vet jeg ikke nøyaktig hva jeg hadde gjort om jeg var deg, jt89, men en løsning kunne være å avslå pengetilbudet, for i stedet lage en humoristisk blogg der jeg fortalte leserne om situasjonen som hadde oppstått; at jeg frivillig ga avkall på de 10.000 for én natts sex fordi jeg ikke ville selge kroppen min, og i stedet gikk inn for å tjene pengene på et alternativt vis. Som for eksempel ved å lage et kunstprosjekt der jeg solgte signerte svart-hvitt-fotografier i A4-format med menneskekroppen kledd i pengesedler som tema, eller noe annet som tar for seg forholdet mellom mennesket, kroppen og pengene - bare fantasien setter grensene i kunstens verden. I verste fall kunne jeg tjent mindre enn 10.000. I beste fall ville prosjektet føre til langt bedre resultater, sett både fra et økonomisk og samfunnskritisk synspunkt; å selge sex er klisjé - å lage kunst av det for å skape debatt og sette fokus på eksempelvis sexkjøpslovens overgrep mot funksjonshemmede som mentalt og fysisk ikke er i stand til å finne en partner å ha sex med, er noe helt annet. Men det er som sagt bare noe jeg ville ha funnet på om jeg var jente; gjør det du selv mener er best.

Ønsker deg uansett lykke til videre både med studiene og livet ellers, og ha en fortsatt fin høst, noe som også gjelder dere andre her i tråden; håper ikke min første kommentar her på Freak.no ble så lang at den kunne ha gitt en egyptisk katt halvlitterære traumer.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvorfor gjøre det da?
Vis hele sitatet...
Hvorfor begå noen egne feil overhodet? Hvorfor ikke bare lære av andres feil og aldri teste livets grenser selv?

Jeg synes spørsmålet ditt er tullete. De aller fleste vil være enige i at unge mennesker ofte begår en bråte "feil", som de senere muligens angrer på. Noen av disse er av alvolrig karakter, som når man skader noen, skader seg selv eller begår en eller annen form for alvorlig kriminalitet, slik at man havner i fengsel eller liknende. Som oftest er det imidlertid ikke så ille, og å ligge med folk man senere oppdager at ikke er så attraktive som man først trodde, er i de aller, aller fleste tilfeller blant de mindre alvorlige "feilene" man begår ila. livet. Om man får penger for det eller ikke, er i mine øyne likegyldig.

Jeg kan forøvrig nevne, til dem som sier at alle kunne hatt sex med hvem som helst for penger; jeg kunne ikke det. Jeg ser ikke noe vondt i at andre gjør det, men selv hadde jeg ikke klart å ha sex med en jeg ikke synes var tiltrekkende, uansett hvor stor sum som ble tilbudt meg.
Trådstarter
Sitat av Freakix Vis innlegg
jt89: Håper jeg ikke høres ut som en forkommen fransk pelikan når jeg nå skriver dette, men etter å ha lest svarene dine og resten av tråden, fikk jeg lyst til å komme med en liten kommentar.

Sant å si aner jeg ikke hvem du er, jt89, men skal man danne seg et bilde av deg som menneske på bakgrunn av det du skriver, har jeg inntrykk av at du er ei grei, intelligent jente, og selv om jeg forstår at tilbudet du har fått kan høres ut som en enkel måte å tjene 10.000 på i en rimelig presset økonomisk situasjon, og kanskje er du også litt smigret over interessen han har vist deg, lurer jeg på om du kanskje bør ta deg god tid til å tenke over dette - selv om man går ut fra at han er en vanlig mann, og ikke en potensiell kannibal eller vampyr.

Poenget er at hadde du vært en annen enn den du er nå - for eksempel ei bortskjemt jente som er villig til å selge halve vennegjengen sin bare prisen er den riktige, eller ukritisk gått inn for salg av sex som et alternativt yrkesvalg, hadde jeg ikke sagt et pip, men når du skriver at du ikke får økonomisk støtte fra familien din, men situasjonen snarere har vært motsatt helt fra du var 16 - da synes jeg du fortjener respekt for dette.

Samtidig burde man slutte å overdramatisere - å røre ved en hasjpipe er ikke synonymt med evig fortapelse som kronisk narkoman, ikke alle jenter som går til sengs med en ukjent type etter å ha fått spandert noen halvlitere har nødvendigvis solgt kroppen sin, og det er heller ikke forutbestemt at forslaget du har fått kan bli det første skrittet i en livsvarig karierre som prostituert. Spørsmålet man derimot bør stille seg, er muligens: "Er dette virkelig det eneste alternativet?"

Bevares - hadde det vært snakk om en del av et nyskapende kunstverk der du hadde fått en halv million for en natt, noe som heller ikke er all verden med tanke på dagens boligpriser her i Oslo; hadde det vært snakk om et selvironisk veddemål hvorvidt man tar sjansen på å delta i nakenløpet på Roskilde, eller hadde det vært snakk om en desperat stakkar i rullestol som vifter med tusenlapper fordi han ikke har fått anledning til å oppleve seksuelle kjærtegn de siste 12 årene, hadde jeg skjønt det bedre, men hva er det som egentlig er så kreativt eller grensesprengende med det å selge sex? På hvilken måte blir livet rikere, bortsett fra noen papirlapper med tall på og en opplevelse man i ettertid bør være forsiktig med å snakke om til kjente...?

Når man ser på andre studenter, kan man finne eksempler på hvordan folk har klart å tjene langt større beløp enn 10.000 simpelthen ved å bruke fantasien og gi skapergleden fritt spillerom; Steve Jobs med Apple, Zuckerberg med Facebook eller Alex Tew som i 2005 fikk idéen til milliondollarpage.com - idag har de fleste antagelig glemt hele opplegget, men 21-åringen fikk iallfall media med seg, og han fikk solgt pikslene på en enkel webside for den ikke ubetydelige sum av én million dollar. En solid porsjon lommepenger, uten at han av den grunn måtte legge ut jomfrudommen sin for salg.

Så skulle jeg gi deg et velment råd, jt89, ville jeg rett og slett si: Du er et fritt menneske, du har et fritt valg, og du har full rett til å bestemme over ditt eget liv. Men samtidig kan det være lurt å tenke grundig over valg man i fremtiden kan angre på - som sagt kjenner jeg deg ikke, og selv om det muligens kan virke en smule overdrevent å sammenligne deg med Einstein eller da Vinci, var de levende mennesker akkurat som du og jeg - verdifulle mennesker med en levende kropp og en like avansert hjerne som den vi alle har mellom ørene, og så lenge du har troen på deg selv og evnene dine, er det ingen grunn til at ikke også du skal lykkes i livet ditt, og i fremtiden tjene betydelig større beløp enn 10.000 i et yrke du trives i. Er de 10.000 da verdt det å ha sex med noen man ikke ville hatt sex med ellers?

Noen her i tråden påstår at alle har en pris - tja, jeg lurer på hvor langt man ville ha kommet med én eller tusen kofferter fulle av dollarsedler i møte med mennesker som Gandhi eller Nelson Mandela, eller mennesker som ble torturert til døde under 2. verdenskrig fordi de nektet å tyste på kompisene sine i møte med Gestapo; det spørs om ikke ekte karakter- og viljestyrke er mer verdt enn all verdens pengetrykkerier. For hva er vel penger annet enn et kunstig system som ikke tar utgangspunkt i de utallige ressursene jorden har å by på - naturligvis har det sine fordeler å gå til REMA eller KIWI uten å måtte slepe med seg en kurv med egg og en halv gris, men jeg tror neppe man ville ha kommet langt med et romskip fullt av pengesedler på en annen planet, bortsett fra at man i beste fall kunne bruke papirlappene som brensel.

Ærlig talt vet jeg ikke nøyaktig hva jeg hadde gjort om jeg var deg, jt89, men en løsning kunne være å avslå pengetilbudet, for i stedet lage en humoristisk blogg der jeg fortalte leserne om situasjonen som hadde oppstått; at jeg frivillig ga avkall på de 10.000 for én natts sex fordi jeg ikke ville selge kroppen min, og i stedet gikk inn for å tjene pengene på et alternativt vis. Som for eksempel ved å lage et kunstprosjekt der jeg solgte signerte svart-hvitt-fotografier i A4-format med menneskekroppen kledd i pengesedler som tema, eller noe annet som tar for seg forholdet mellom mennesket, kroppen og pengene - bare fantasien setter grensene i kunstens verden. I verste fall kunne jeg tjent mindre enn 10.000. I beste fall ville prosjektet føre til langt bedre resultater, sett både fra et økonomisk og samfunnskritisk synspunkt; å selge sex er klisjé - å lage kunst av det for å skape debatt og sette fokus på eksempelvis sexkjøpslovens overgrep mot funksjonshemmede som mentalt og fysisk ikke er i stand til å finne en partner å ha sex med, er noe helt annet. Men det er som sagt bare noe jeg ville ha funnet på om jeg var jente; gjør det du selv mener er best.

Ønsker deg uansett lykke til videre både med studiene og livet ellers, og ha en fortsatt fin høst, noe som også gjelder dere andre her i tråden; håper ikke min første kommentar her på Freak.no ble så lang at den kunne ha gitt en egyptisk katt halvlitterære traumer.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for utfyllende tilbakemelding. Setter stor pris på det.
Selger du kroppen din er du ei hore.

Kan du ha selvrespekt som hore så er det bare å kjøre på.

Med mindre man selger seg pga. at det er livsnødvendig så skjønner jeg ikke hvorfor man lete etter unnskyldninger for at det skal være greit. Man blir ikke en flinkere prostituert fordi potensielt flere andre driver med akkurat det samme.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Selger du kroppen din er du ei hore.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev tidligere; kaller du en som har tatt et trekk av en joint på en fest for narkoman? Eller en person som stjal en tyggis som fjortenåring for kjeltring?
Sitat av Smetown Vis innlegg
Man blir ikke en flinkere prostituert fordi potensielt flere andre driver med akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
hva menes med denne setningen?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Som jeg skrev tidligere; kaller du en som har tatt et trekk av en joint på en fest for narkoman? Eller en person som stjal en tyggis som fjortenåring for kjeltring?
Vis hele sitatet...
Nei og nei.

Jeg kaller fortsatt en person som selger kroppen sin for ei hore. Vil du ha et bedre svar må du få hostet opp en bedre sammenlikning. For meg er ikke et tilfelle av nasking og det å fyre seg en joint sammenliknbart med å prostituere seg for en eldre mann.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Nei og nei.

Jeg kaller fortsatt en person som selger kroppen sin for ei hore. Vil du ha et bedre svar må du få hostet opp en bedre sammenlikning. For meg er ikke et tilfelle av nasking og det å fyre seg en joint sammenliknbart med å prostituere seg for en eldre mann.
Vis hele sitatet...

Du får det jo til og nesten virke så dramatisk som at hvis du skyter noen er du en morder. Når sant skal sies er jeg veldig liberal når det gjelder nesten alt, inkludert dette, men jeg kjøper tildels argumentet ditt.

Men, jeg ser ihvertfall på prostitusjon som en gjentagende ting, prostituerte er i mine øyne lutfattige folk som kommer opp til deg på gata og spør om du vil kose deg. Ikke en jente (gutt for all del...) som har lyst til og teste seg ut litt ên gang, er ikke hore-materiale.
Vet at å bli spurt om sex er ikke akkurat det man forventer på byn, men hvis man får 10k for det og man er en eskorte og ikke en prostituert så ser jeg ikke helt problemet mm. det blir litt for ofte. Kanskje han tar deg med på middag? har lest om andre "lignende" situasjoner hvor han tar med deg på middag og så blir du med han hjem for litt "kos"

Etikk har jo noe også å si såklart, men hvis han var kjekk og du kunne kanskje hatt en one night stand gratis, så hvorfor ikke? Cash is king
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Men, jeg ser ihvertfall på prostitusjon som en gjentagende ting, prostituerte er i mine øyne lutfattige folk som kommer opp til deg på gata og spør om du vil kose deg. Ikke en jente (gutt for all del...) som har lyst til og teste seg ut litt ên gang, er ikke hore-materiale.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at en handling ikke definerer deg som en person. Det fremstår sikkert ikke som det i de forrige innleggene. Likevel så finnes det handlinger som man ikke burde ta like lett på etter min mening. Å pule andre for penger er en slik handling.

Problemet jeg har er at man ikke tar ansvaret for de handlingene man tar. Søker man heller etter unnskyldninger om hvorfor det skal være litt greit å ta i mot penger for å selge kroppen sin så blir det en smule patetisk. Det at man ikke løper rundt på gata og tilbyr kroppen sin forsvarer ikke det faktum at å selge seg er en ting det ikke ikke står respekt av. Å ha sex med andre på et slikt grunnlag viser mangel på selvrespekt. Det at man er blakk og ikke får penger av foreldrene er ingen unnskyldning som er god nok til å ofre den.

Har man fortsatt respekt for seg selv etter å ha leid ut seg selv som et sexlektøy så har man en tøsementalitet. Det samme blir å sammenlikne å ha one night stand med en dame/mann du liker med å selge seg selv

IN MY OPINION
Sist endret av Mofse; 12. november 2012 kl. 17:29.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Som jeg skrev tidligere; kaller du en som har tatt et trekk av en joint på en fest for narkoman? Eller en person som stjal en tyggis som fjortenåring for kjeltring?

hva menes med denne setningen?
Vis hele sitatet...

Til sammenligning, hvis du dreper noen i kaldt blod, så er du en morder/drapsmann, selvom du kun har gjort det én gang, sånn føler jeg det er litt med prostitusjon og...
Egentlig er vi jo horer de fleste av oss. Lønnsslaver som selger tiden vår for småpenger til en arbeidsgiver
Vil vel tro at det å selge kroppen sin til en annen person en gang er noe som hos veldig mange vil sette større spor i psyken, selvfølelsen e.l. enn det å puffe litt på en joint en gang eller stjele en snickers i barndommen.
Iom at trådstarter åpner med å fortelle at hun ble støtt av forespørselen, og senere i tråden sier at hun hadde slått det fra seg med gang hvis det ikke var for behov for pengene, virker det som hun har såpass kvaler med dette at det ikke er verdt det.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Egentlig er vi jo horer de fleste av oss. Lønnsslaver som selger tiden vår for småpenger til en arbeidsgiver
Vis hele sitatet...
Jæææ, cash is king.


Sitat av Smetown Vis innlegg
Jeg kaller fortsatt en person som selger kroppen sin for ei hore.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på en som selger kroppen sin, og en som har solgt sex tidligere. Når du jobber som postmann er du postmann, når du slutter er du ikke lenger postmann.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Vil du ha et bedre svar må du få hostet opp en bedre sammenlikning. For meg er ikke et tilfelle av nasking og det å fyre seg en joint sammenliknbart med å prostituere seg for en eldre mann.
Vis hele sitatet...
Jeg synes sammenlikningen er grei nok. Faktisk er jo både nasking og narkotika verre enn prostituasjon, juridisk sett.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Til sammenligning, hvis du dreper noen i kaldt blod, så er du en morder/drapsmann, selvom du kun har gjort det én gang, sånn føler jeg det er litt med prostitusjon og...
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig. Å drepe noen er en alvorlig, ulovlig og ireversibel forbrytelse. Du fratar noen livet. Når du selger sex skader du ingen andre enn deg selv, i aller verste fall. De to er ikke sammenliknbare. Småkriminalitet som nasking og cannabisbruk passer bedre, slik jeg ser det. Selv om de som nevnt faktisk begge er verre enn prostituasjon, juridisk sett.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er forskjell på en som selger kroppen sin, og en som har solgt sex tidligere. Når du jobber som postmann er du postmann, når du slutter er du ikke lenger postmann.

Jeg synes sammenlikningen er grei nok. Faktisk er jo både nasking og narkotika verre enn prostituasjon, juridisk sett.

Jeg er ikke enig. Å drepe noen er en alvorlig, ulovlig og ireversibel forbrytelse. Du fratar noen livet. Når du selger sex skader du ingen andre enn deg selv, i aller verste fall. De to er ikke sammenliknbare. Småkriminalitet som nasking og cannabisbruk passer bedre, slik jeg ser det. Selv om de som nevnt faktisk begge er verre enn prostituasjon, juridisk sett.
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke at prostitusjon er en alvorlig hendelse som skader noen (uten om muligens deg selv), men bare at har du tatt betalt for sex, så har du bedrevet prostitusjon. Skal faktisk si meg enig i at man ikke ER prostituert faktisk, men har bedrevet prostitusjon.
Jeg syns det er trist at du i det hele tatt vurderer å ta i mot penger for sex, det har med indre-verdier og grenser og gjøre. Å la noen "kjøpe deg" på den måten er noe jeg tar avstand fra og hvis jeg hadde hatt en kjæreste som fortalte meg at hun hadde takket ja til tilbudet, så ville det faktisk vært en deal-breaker for meg.
Sitat av Mycoplasma Vis innlegg
Jeg syns det er trist at du i det hele tatt vurderer å ta i mot penger for sex, det har med indre-verdier og grenser og gjøre. Å la noen "kjøpe deg" på den måten er noe jeg tar avstand fra og hvis jeg hadde hatt en kjæreste som fortalte meg at hun hadde takket ja til tilbudet, så ville det faktisk vært en deal-breaker for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg elsker når folk prøver å dømme andre ut ifra sine egne skrudde verdier og grenser.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg elsker når folk prøver å dømme andre ut ifra sine egne skrudde verdier og grenser.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med fyren. Det handler ikke bare om å direkte dømme og peke finger. Det handler mer om å ha moral og forstå litt etikk, stå med rak rygg og ikke la seg kjøpe. Være et godt forbilde. Man skal ikke kunne kjøpe folk for penger, da gjør man noe man egentlig ikke burde.

Mener du virkelig det er en skrudd verdi å være motstander av prostitusjon? Også at det er en skrudd grense å ikke prostituere seg? Da er det du som er skrudd.

Prøv å tenk om det var din egen datter det dreide seg om.

Må også si at jeg er lettere sjokkert over hvor mange som støtter ts i dette valget. Mange mener også at de ville gjort det samme. Det har jeg svært vanskelig for å tro.

Det er vanskelig å komme på èn enkelt grunn til å overbevise folk om det her, bare så det er sagt. Men det er en interessant diskusjon.
Sist endret av Taurean; 12. november 2012 kl. 22:25.
Synes det er litt viktig å se at å selge sex ikke er noe man er, men det er noe man evt. gjør.

Jeg kan ikke tenke meg at det er noen spesielt hyggelig måte å forsørge seg på, for da vil du jo nødvendigvis møte på mye rart etterhvert.

Men det er ikke det det er snakk om her, det er snakk om å selge sex en gang, til en meget god pris. Man kan velge å være kresen og se an mannen med tilbudet. Kanskje han er en man synes det er helt ok å ha sex med for sin egen del? Kanskje man til og med tenner litt på å "leke hore" innimellom?

Det er veldig mange hvis og om og kanskjer her, og å si at å selge sex alltid er skadelig uansett er tull. Det kan faktisk være en spennende opplevelse uten at man trenger å kaste hele livet sitt på båten og bli psykisk skadd eller fulltidsprostituert og narkoman av den grunn.
Sist endret av Susa; 13. november 2012 kl. 00:02.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg er enig med fyren. Det handler ikke bare om å direkte dømme og peke finger. Det handler mer om å ha moral og forstå litt etikk, stå med rak rygg og ikke la seg kjøpe. Være et godt forbilde. Man skal ikke kunne kjøpe folk for penger, da gjør man noe man egentlig ikke burde.

Mener du virkelig det er en skrudd verdi å være motstander av prostitusjon? Også at det er en skrudd grense å ikke prostituere seg? Da er det du som er skrudd.

Prøv å tenk om det var din egen datter det dreide seg om.

Må også si at jeg er lettere sjokkert over hvor mange som støtter ts i dette valget. Mange mener også at de ville gjort det samme. Det har jeg svært vanskelig for å tro.

Det er vanskelig å komme på èn enkelt grunn til å overbevise folk om det her, bare så det er sagt. Men det er en interessant diskusjon.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor dere opphøyer, nærmest helliger sex på denne måten.

Vi ble født med genitalia. Deretter var vi smarte nok til å oppfinne prevensjon, noe som betyr sex uten konsekvenser. Alle liker sex. Alle liker sex, så hvorfor ikke bare nyte sexen for nytelsen i seg selv? Hvorfor skal sex være en livsendrende handling? Folk har da stadig vekk sex, kun for å leve der og da; nyte livet for det det er verdt. Hvorfor skal unødvendige, sosiale normer hindre deg fra å oppleve flere sider av livet?

Som tidligere nevnt i tråden, om du får penger i form av alkohol, mat, taxituren hjem eller i cash, hva er egentlig forskjellen?

Følg din egen etikk, din egen moral og dine egne verdier.