Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2792
Jeg skal bygge en pc til 21 000, skal brukes til Spilling og fremtidige spill aka høye systemkrav.
Trenger ikke skjerm, mus, tastatur osv.
Kan noen hjelpe meg med å sette sammen en pc? skal bygges sjæl.

//Jokkd
Æsj, det er for mye penger.....

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10286

Pimp that shit!
Glem den nevnt over her, sprøtt overprisa.
X58-hovedkort, en mid-level Core i7, litt RAM og 3 stk GTX 285, så er du good to go.
Han ville jeg bruke mye penger..
Og her blir folk sjalu fordi noen velger å bruke sine egne penger, ser jeg. Ikke uvanlig når prisen bikker over 20 lapper.


http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=123341

Konfigurer denne med:
GTX 295.
Lian Li kabinett, bare google og finn det du synes er penest.
Den prosessoren du har råd til.
Masse DDR3-minne.


Du får et VILT oppsett med denne konfiguratoren, pluss du får PCen i posten ferdig bygd, ekstremt bra innpakket og med 3 års garanti.
Nå ble jeg plutselig sykt sjalu. '
Lykke til med PCen.
Sitat av Astron Vis innlegg
Nå ble jeg plutselig sykt sjalu. '
Lykke til med PCen.
Vis hele sitatet...
Hehe, bra du er ærlig da, i stedet for å sitte som en jævla nisse og rakke ned på trådstarteren, slik som de over her.
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hehe, bra du er ærlig da, i stedet for å sitte som en jævla nisse og rakke ned på trådstarteren, slik som de over her.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, det er ikke sjalusi, det er ren logikk.
Det er folk på forumet her som sitter på hw verdt MYE mer enn 20k, men de har mer bruk for det.

Dette høres ut som en vanlig noob som tror han blir flink og kul fordi han har dyr hw.

Dog, skulle jeg brukt litt penger ville jeg gått for en i7(920 er NICE!), et fint hk med passende chipset, f.eks. et GTX295, 6GB DDR3-RAM, kanskje en SSD eller to, et fint kabinett(f.eks. antec p182) og en fin modulær PSU.
Sitat av prenix Vis innlegg
Buy a PS3 :-O
Vis hele sitatet...
LOL


Ahh, over 20k på en pc. Dæven døtte jeg skulle fråtset i kvalitet Lykke til, fortell gjerne hva du velger!
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hehe, bra du er ærlig da, i stedet for å sitte som en jævla nisse og rakke ned på trådstarteren, slik som de over her.
Vis hele sitatet...

Vell.... Jeg rakket ikke ned, men prøvde å si at det ikke er nødvendig med såå mye pæng..
Skal man kjøre spill over 2 skjermer blir det dyrt.
295 skalerer forresten ræv, så 285 triple-SLI er helt klart veien å gå.
Har planer om å kjøpe ny pc til 20 lapper snart.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...7-AF1B43B4E8DF

Hva synes dere? Evt. bytte skjerm/kabinett/hk osv
Det har ikke noe misunnelse å gjøre, men å bruke 21 laken på en datamaskin er rett og slett for mye. Det er ikke lurt å kjøpe det dyreste og beste. Man trenger ikke vente lenge for å få samme specs til en mye lavere pris. Man betaler MYE ekstra for å få det beste akuratt der og da. Man klarer lett de feteste spillene for godt under 10.
Denne tar lett spill under 10: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-C43225C7DC50

Men et år senere tar den ikke de nyeste spillene, og du må kanskje ut med 10 lapper igjen for å få en rimelig oppdatert pc. Hva er best?
Jeg kjøpte meg pc til 5000kr, den drar alle de nyeste spillene på nesten maks grafikk.
bruk gjerne 10k på en pc, og kjøp ny om to år igjen. mye bedre investering.
Beklager moralpreken, misunnelsen kicker litt inn (selv om jeg har råd er ikke HW prioritet nr.1)
Gass på dette kan bli tøft, post specs på det du kjøpte etterpå!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da var pcen bestillt! Det blir gøy å se hva som dukker opp i posten i slutten av uka.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...7-AF1B43B4E8DF
Skjønner hva folk mener at det er mye med 20k for en pc, og jeg personlig syns også det er ganske mye x)

Men må si jeg er sykt sjalu, og skulle mer enn gjerne hatt en lik pc lykke til med gaminga!
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Gratulerer.. antar jeg, litt synd egentlig, du kunne jo fått så mye annet fint for pengene dine.. :/ F.eks en heftig tur til syden samtidig som du fortsatt har råd til en maskin som vil kjøre alt som finnes på markedet av spill idag.
Marre92:
Haha! Takk, blir nok mye gaming nå, har trossalt hatt ett år med pause.

Flexd:
Har fortsatt råd til en sydentur hvis det skulle behage, men det for nok vente til den dagen pcen står og støver ned på gutterommet og jeg er ferdig med videregående/universitet.
Hvis du først skal bruke 21k, så kan du vel kjøpe mer enn 1 tb harddisk
Ikke glem SSD "disker" da. Får mye fett for 20k
Sist endret av krolsen; 25. mai 2009 kl. 00:22.
Om du kjøper en PC til 10.000,- nå, får du en PC som drar absolutt _ALT_ på fullt. Så hvis du om f.x. to-tre år velger å oppgradere mesteparten med unntak av kabinett, og kanskje PSU for rundt 10.000,- til, så har du en PC som med rimelig grei sikkerhetsmargin holder tre år til.

Hvor vil jeg? Men denne måten å handle på vil du ha en god PC i kanskje seks år, mens PCen du kjøper nå vil være utvannet betraktlig før. Effektmessig er dette idioti imo. Men er du virkelig keen på å brenne bort så mye penger gå for et i7 oppsett (920 f.x.), et kabinett av grei klasse (Lian Li er alltids kos), DDR3 RAM starter å bli støttet så klin på med en 6GB, et hovedkort med x58 chipset. Der det gjelder skjermkort kan du gå for 3SLI som Goophy nevner med GTX 285, eller eventuelt QuadCF med to stykk HD 4870X2.

Du kan jo vurdere en SSD disk til OS og eventuelle spill også når du først skal kjøpe alt annet så heftig, ettersom HDD ofte er en flaskehals.
aiaiai, fint oppsett på den pcen.
Jeg kjenner ett kraftig stikk av misunnelse her jeg sitter, på en flere år gammel pc som ikke klarer crysis på mer en medium grafikk

Får håpe pcen funker fint, og at den var vel verdt det ^^
Man har en mye bedre pc på andreåret hvis man bruker ti lapper i året kontra 20 lapper hvert andre år. Dog litt dårligere på første året. Men hvis man planlegger og oppdatere en gang i året ville jeg splittet opp litt. Men klart har man 20 k å bruke så er det ingenting galt i det =)
Gratulerer med flott pc :+D Men alvorlig talt så var det sykt mye penger og bruke.
Sist endret av staM; 26. mai 2009 kl. 16:35.
Trådstarter
bruker nok ikke 21k, går for en pc til ca 10 lapper
Trådstarter
Noen som kan lage et opsett til ca 10 lapper? vil ha dette kabinettet -cooler master HAF 932

Takk
Sist endret av Jokkmeister; 26. mai 2009 kl. 16:50.

La da mannen bruke 20 k på en pc!
For endel personer er jo 20 k lommerusk!




Wish i was one of those
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har bare en ting å si til dette.

de 21k blir verdt ca 13k om 6mnd, og 7-8k om 1år.

Investering ? Nei, og de stakkarslige fps'ene du tjener akkurat når du kjøper maskinen forsvinner fort iløpet av et par måneder når nye spillmotorer kommer.
Trådstarter
Chill, Skrev jeg skulle bruke 10. Som jeg spurte om er det noen som kan lage et opsett til 10k med coolermaster HAF 932 ?
Tror det var meg de hakka på, Jokkmeister.
Men skjønner dere godt, og dere har jo rett. Men hva så? Tror dere jeg ikke tenkte på dette før jeg kjøpte pcen? Av og til vill man betale for det lille ekstra.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Du kan få min nesten 3 år gamle laptop for 21k om du vil O_o


Nei men seriøst, 10k er vel de gylne beløp å bruke på en gaming pc i disse dager.
Bruker du hele 21k så får du knapt installert maskinen før den har synke i pris :P

(ja, har lest hele tråden)
Gå for Komplett sitt i7 oppgraderingssett (fungerer fett)
Kjøpt GTX 285 eller 295, en grei PSU, og dvd-rom om du trenger

Så kan du kjøpe 2 samsung 1 TB disker til filer, og 1 Vertex SSD disk f.eks...

Og da er du oppe i ca 15k :P
Som er en grei pris å bruke på en pc synes jeg

i7 kommer til å vare i mange mange år så.
Yo!
Bra PC, men litt trist at du ikke utnytter mer av hovedkortet enn det du gjør nå.. =/
Mitt hovedkort støtter opptil 8 GB minne, og vet du hva? Jeg har 8 GB minne..

Hovedkortet ditt støtter TJUEFIRE GB minne, og du velger å ha usle 6? Stakkars undervurderte hovedkort =/
men jaja, det driter jeg i.

Bra PC som sagt!
Verdaling: Kom heller med en slik kommentar når man får minnebrikker som har 6 GB PER brikke istedet :P
Sånn som det er idag, så er ikke det varer man får kjøpt over disk uten vidre (Eller å gå opp 10k i pris per brikke sånn ca)
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Yo!
Bra PC, men litt trist at du ikke utnytter mer av hovedkortet enn det du gjør nå.. =/
Mitt hovedkort støtter opptil 8 GB minne, og vet du hva? Jeg har 8 GB minne..

Hovedkortet ditt støtter TJUEFIRE GB minne, og du velger å ha usle 6? Stakkars undervurderte hovedkort =/
men jaja, det driter jeg i.

Bra PC som sagt!
Vis hele sitatet...
Det å installere 24GB med minne på en "gaming maskin" er bare tull. Han får aldri bruk for 24GB minne og alt minne som ikke blir brukt er waste.