Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 940
Det er grusomt rotete i kabinettet og tenkte jeg skulle rydde litt, men lurte på om det var noen gode guider med bilder og slikt.

Hadde vært kjekkt og fått det skikkelig ryddig :P


Noen som vet om noen guider, helst på norsk, men bare poste link om det er engelsk også. Bare bildene er på nynorsk.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Ingen som har noen guider?
Om det finnes guider? Gjør det sikkert.

Hvem som helst skal klare å rydde i litt kabler uten å trenge guide.
Kan lage guide for deg her jeg, uten bilder tho.

1. Dra til europris
2. Kjøp litt strips
3. Strips sammen kablene
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Jau, greit nok hvor jeg skal kjøpe stripsene, for strips har jeg.

Hørt det skal være bedre med kabel strømper, og har ikke noe særlig peiling på alle ledningene og slikt, så vet ikke hvor jeg skal stripse de

Stripse de sammen og bare feste de til ene siden av kabinettet da? Sånn at de ikke slenger inn i viftene osv.
Strips kablene der det passer. Du bestemmer selv om du vil at viftene skal kutte opp kablene eller ikke.
Kjøp deg modulær PSU er vel det enkleste.
Sitat av Ludolfn Vis innlegg
Du trenger ikke poste vis du ikke skal poste noe fornuftig.
Vis hele sitatet...
Vel, du fikk et svar, strips kablene dine. Da blir det ryddig, og ikke i veien for andre komponenter, om du stripser fint, oversiktlig og ryddig.

Nå var det DU som spurte etter en 'guide' om å få det ryddig, og dette er et flott tips.