Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1414
Hei, jeg driver å ser litt på pc'er og skal kjøpe snart. Vet ikke helt om jeg burde kjøpe en sånn pakke som det her eller kjøpe alle delene separat.. men hvilken er best av disse to:

Intel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

AMD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601364

dataen skal brukes til gaming med høyeste mulig grafikk på de nyeste spillene. (cod black ops skal også brukes :P)
http://www.tomshardware.co.uk/forum/...10-1055t-1090t
http://www.overclock.net/general-pro...-x6-1055t.html
http://www.overclockers.com/forums/s...d.php?t=642020
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Ta en titt på desse, Jeg selv hadde valgt i7'en (Har denne på en boks, og den er rå.) Har desverre ingen erfaring med AMD sin, men i følge forums og div benchmarks (passmark mm.) så er i7'en det klare valget om PC'ene har samme pris.
Hadde nok også godt for Intel prosessor. Jeg vil si den største grunnen for det er varmen som AMD utgir er alt for høy enn det Intel prosessoren gjør. Jeg vet ikke hvem av dem som er raskest. Men jeg vil anta at varmen har mer og si på levetiden? Enn og hvor rask PC du har.
Med Intel pakken får du også 6gb ram og 1tb HDD, framfor 4gb ram og 500gb HDD som er med AMD pakken, så hadd nok gått for Intel ja.
ok, men er det noe jeg burde kjøpe i tillegg til denne pakken for at pc'en skal vare god å bruke? (untatt skjerm, tastatur, mus)

ser jo at det følger med cd/dvd rom..
Sitat av kvarburg Vis innlegg
ok, men er det noe jeg burde kjøpe i tillegg til denne pakken for at pc'en skal vare god å bruke? (untatt skjerm, tastatur, mus)

ser jo at det følger med cd/dvd rom..
Vis hele sitatet...
Du må nok kjøpe ett operativsystem også, 64 bit for å få full utnytte av minnet.
Sitat av Sicknature Vis innlegg
Du må nok kjøpe ett operativsystem også, 64 bit for å få full utnytte av minnet.
Vis hele sitatet...
jepp. Da burde jeg vel ta windows 7 med 64 bit?
Noe i den duren ja, såfremt du ikke har en ubrukt kopi liggende så. ^^
Jeg ville ha valgt den med 6 kjerne AMD prosessor..
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Jeg ville ha valgt den med 6 kjerne AMD prosessor..
Vis hele sitatet...
begrunnelse..?
Tror strengt tatt ikke at AMD prossessoren er så mye kjappere enn Intel sin, så er det visstnok noen problemer med AMD også, så ville selv ha vært på den sikre siden å valgt Intel.
Hardwaren er mer enn bra nok for de aller fleste nyere spillutgivelser uannsett.
selv har jeg aldri prøvd AMD, har altid brukt intel og har ikke hatt noen problemer med det :P
Sitat av Chang Vis innlegg
Hadde nok også godt for Intel prosessor. Jeg vil si den største grunnen for det er varmen som AMD utgir er alt for høy enn det Intel prosessoren gjør. Jeg vet ikke hvem av dem som er raskest. Men jeg vil anta at varmen har mer og si på levetiden? Enn og hvor rask PC du har.
Vis hele sitatet...
Jaha? Den nye X4 965 genererer veldig lite varme, og AMD CPU'ene er generelt veldig kalde.

Sitat av Sicknature Vis innlegg
Tror strengt tatt ikke at AMD prossessoren er så mye kjappere enn Intel sin, så er det visstnok noen problemer med AMD også, så ville selv ha vært på den sikre siden å valgt Intel.
Hardwaren er mer enn bra nok for de aller fleste nyere spillutgivelser uannsett.
Vis hele sitatet...
Mye problemer? Kan du si hvilke?

Trådstarter: Det er egentlig null forskjell på de to PCene så det er smakssak hva du velger, men AMD PCen har SSD. Hvorvidt du trenger dette er det bare du selv som vet, men det utgjør litt på spillytelse og mye på oppstartstid av OS og programmer.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Trådstarter: Det er egentlig null forskjell på de to PCene så det er smakssak hva du velger, men AMD PCen har SSD. Hvorvidt du trenger dette er det bare du selv som vet, men det utgjør litt på spillytelse og mye på oppstartstid av OS og programmer.
Vis hele sitatet...
Null forskjell var kanskje litt voldsomt da, det er forskjell både på harddisk og ram.
Sist endret av staM; 6. juli 2010 kl. 14:35.
Sitat av staM Vis innlegg
Null forskjell var kanskje litt voldsomt da, det er forskjell både på harddisk og ram.
Vis hele sitatet...
Ja, men tenkte på ytelse, det er ikke den store forskjellen.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Ja, men tenkte på ytelse, det er ikke den store forskjellen.
Vis hele sitatet...
Slik ja Ellers så har Intel-maskinen USB 3.0, mens jeg ikke ser at dette står noen plass på AMD-maskinen. Dette kan kanskje noen andre bekrefte eller avkrefte?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Mye problemer? Kan du si hvilke?
Vis hele sitatet...
Sorry, brukte vel feil ord til å beskrive hva jeg ville få fram, mente at jeg hadde hørt om noen problemer som kunne oppstå, så for å være på den sikre siden så ville jeg personlig ha gått for Intel, ekstra minne og lagringsplass hjelper jo også.
Men må nok si meg enig i at begge er så og si ganske like når det kommer til å kjøre alt av spill uannsett.
Sitat av staM Vis innlegg
Slik ja Ellers så har Intel-maskinen USB 3.0, mens jeg ikke ser at dette står noen plass på AMD-maskinen. Dette kan kanskje noen andre bekrefte eller avkrefte?
Vis hele sitatet...
Mangler USB3.

Sitat av Sicknature Vis innlegg
Sorry, brukte vel feil ord til å beskrive hva jeg ville få fram, mente at jeg hadde hørt om noen problemer som kunne oppstå, så for å være på den sikre siden så ville jeg personlig ha gått for Intel, ekstra minne og lagringsplass hjelper jo også.
Men må nok si meg enig i at begge er så og si ganske like når det kommer til å kjøre alt av spill uannsett.
Vis hele sitatet...
Problemer? Er ikke lengre levetid på Intel iforhold til AMD så det der var et meningsløst argument.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Problemer? Er ikke lengre levetid på Intel iforhold til AMD så det der var et meningsløst argument.
Vis hele sitatet...
Var ikke et argument heller, jeg ville få fram hva jeg ville gått for og hvorfor, ikke argumentere. Ingen vits i å starte en diskusjon pga. at du misforsto poenget mitt fordi jeg fikk det fram feil.
dersom jeg ikke bruker andre program enn skype og steam i tillegg til et spill, vil jeg trenge mer enn 4 gb ram da? også liker jeg å filme litt med fraps og mekke video i sony vegas. vet ikke om jeg trenger mye ram jeg..

bruker ikke så stor lagringsplass heller. avinstallerer unødvendige ting.
Sitat av Sicknature Vis innlegg
Med Intel pakken får du også 6gb ram og 1tb HDD, framfor 4gb ram og 500gb HDD som er med AMD pakken, så hadd nok gått for Intel ja.
Vis hele sitatet...
Vel, du får med 64GB SSD på AMD-maskinen såvidt jeg ser. Det gjør virkelig underverker å ha 64GB som OS-disk med programmer og det mest brukte spillet ditt på.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Vel, du får med 64GB SSD på AMD-maskinen såvidt jeg ser. Det gjør virkelig underverker å ha 64GB som OS-disk med programmer og det mest brukte spillet ditt på.
Vis hele sitatet...
så hvis jeg kjører OS + COD black ops på SSD'en så blir det sikkert nice :P:P

tror dere det kommer til å komme flere slike ''bygg selv'' pakker fra komplett til neste sommer?
Sist endret av kvarburg; 6. juli 2010 kl. 23:07.
Kommer alltid nye "bygg selv" pakker fra Komplett. Bare å følge med det.