Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 490
Hei, har planer om å kjøpe meg en god allround-laptop som først og fremst skal brukes til skolearbeid, film, musikk osv, men også noe spilling/bilderedigering osv. Krav:
  • Skal være rask og responsiv
  • Ikke være veldig stor (uten at jeg vil definere det noe tydeligere )
  • Brukbar batterilevetid
  • Helst HDMI-utgang
  • Bør helst se ok ut og ha litt "kvalitetsfølelse" over seg


Vil selvfølgelig bruke minst mulig, og er opptatt av å få mye for pengene. Typiske supertilbud/internetttilbud/åpningstilbud ol. er midt i blinken, men lave fastpriser er selvfølgelig også greit.

Datamaskiner som har fått gode resultater i tester, brukeromtaler osv er også en fordel. Jeg ser for meg en prisklasse på 6-8000 kr, men utelukker ikke å betale mer ved veldig gode tilbud. Bestiller innen to uker.

På forhånd takk!
Sitat av Lubbii Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...ed#ProductTabs hadde tenkt til å kjøpe den en god stund
Vis hele sitatet...
Nei. Det er en ok laptop for litt over 5 laken, men prosessoren er ikke i nærheten av kraftig nok for bilderedigering og andre tyngre oppgaver. Ca. på linje med en Pentium Dual Core. Billigprosessor, mao.

Asus har mange attraktive maskiner med god ytelse i dag. Jeg ville anbefalt deg å finne noe med en Core i5-prosessor hvis du vil ha god ytelse kombinert med god batterilevetid. Dedikert grafikk dreper batteriet, så se evt. også etter mulighet til å veksle mellom integrert og dedikert.