Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2728
Nok et spørsmål om Logitech z-5500 gitt...

Trenger et nytt anlegg på rommet, og vurderer i den anledning å kjøpe et av de ovennevnte anleggene. Logitechen vet jeg spiller j*vla høyt, noe jeg setter pris på, men det der også kjent for å være det største drittanlegget noensinne produsert, etter hva jeg har lest om det her.

Bose-anlegget er jo mye mindre, og også mye dyrere. Det jeg lurer på er derfor hvilket anlegg som er lurest for meg å kjøpe når jeg først og fremst skal høre på metal/trance/dubstep/techno osv på gutterommet? Vil jeg få høy lyd med Bose?

http://store.apple.com/no/product/H0...ats-in-the-box

http://www.pixmania.com/no/no/59184/...1113&nopopup=1
Sist endret av Omnibenevolence; 23. februar 2011 kl. 20:23.
Har Logitech z-5500 og er fornøyd med det
z-5500 du kan jo nesten kjøpe 2 av for prisen av bose systemet. 5500 er helt klart det beste på et middels stort ungdoms rom.
z-906 tar over z-5500 snart det er så og si samme høyttalere som i z-5500 men skal tydeligvis være bedre lydprocessor etc

så jeg hadde venta på z-906
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624032 Denne du tenker på?

Er det ingen som har Companion 5 eller som har testa det og som kan si litt om det kontra Logitech?
Det er jo 2 helt forskjellige anlegg da.. Bose sitt har jo litt design, mens z-5500 tar seg meget dårlig ut stående i en stue foreksempel..

Du får nok garantert mest for pengene ved kjøp av det logitech anlegget
Sist endret av Plornt; 23. februar 2011 kl. 20:51.
Nå skal dere ikke avskrive Bose helt! Det er mye krutt i det anlegget der og ja du vil få så høy lyd at det er ubehaglig og setter det ned igjen :P. og bassen er nesten like sterk som logitech. Så Bose har veldig god lyd og fint design, men Logitech har god lyd det også, men er veldig stort, dårlig design, og begynner å bli utdatert. Det er det bare prisen det står på, der vinner jo logitech ganske klart, men etter å ha sammenlignet de noen ganger nå ville jeg gått for Bose hvis jeg var deg!
Sitat av Srbija Vis innlegg
z-906 tar over z-5500 snart det er så og si samme høyttalere som i z-5500 men skal tydeligvis være bedre lydprocessor etc

så jeg hadde venta på z-906
Vis hele sitatet...
å jeg som nettopp har kjøpt z5500 jaja, vil uansett anbefale logitechen, digg lyd, rå sub og mye mindre problemer enn folk skal ha det til. bare husk å ikke skru på hovedstrømbrytern bak på subwoofern før du er ferdig med å montere, kjipt å måtte bytte sikringer før du får prøvd det.
I og med at du beveger deg i prissjiktet rundt 4000 vil jeg på det sterkeste anbefale dette settet. Les testene på siden.
Bose anlegget fungerer sinnsykt bra, masse trøkk i og en god bass. Men nå er jo denne litt dyrere og da.
Du får nesten velge selv her, men jeg hadde gått for bose hvis du kan bruke litt penger
Jeg ville nok vurdert settet DonTomaso linker til. Det er en helt annen lydopplevelse enn z-5500, som egentlig bare egner seg hvis du ønsker høy lyd, mye bass og driter litt i hvor pent det spiller.

Når det kommer til settet fra Bose, så har jeg ikke fått testet det så ekstremt nøye, men har hørt litt musikk og sett en film hos en kompis som har det. Det jeg syntes, var at det spilte rent og klart opp til et visst volum, men så ble bassen helt flat. z-5500 har langt bedre bass ved høyere volum, men spiller også "dårligere" gjennom hele segmentet, bassen ekskludert. Så hvis du ønsker god lyd, og et anlegg som gir deg mye for pengene - så velger du ingen av delene. Blue Sky EXO MKII virket mye mer interessant.
Jeg har den forrige versjonen til EXO-settet og det er virkelig fantastisk, spesielt til den prisen.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har den forrige versjonen til EXO-settet og det er virkelig fantastisk, spesielt til den prisen.
Vis hele sitatet...
Er det mest egnet for å brukes i studioer i sammenheng med musikkproduksjon, eller er det mer egnet for å brukes hjemme?
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Er det mest egnet for å brukes i studioer i sammenheng med musikkproduksjon, eller er det mer egnet for å brukes hjemme?
Vis hele sitatet...
Både og. Det som er fordelen er at lyden er like rik og god både tjue cm og tre meter fra høyttalerene. Du kan altså både bruke dem som skrivebordshøyttalere og til å fylle et mindre rom.
Om du uansett skal så langt opp i pris, hvorfor ikke bare kjøpe en separat forsterker samt to kraftige høytalere?
Sitat av Srbija Vis innlegg
z-906 tar over z-5500 snart det er så og si samme høyttalere som i z-5500 men skal tydeligvis være bedre lydprocessor etc

så jeg hadde venta på z-906
Vis hele sitatet...
Tittet på det anlegget, virket interessant. Men jeg bare lurer, er det anlegget mye bedre enn Z-5500, eller er det bare en ny versjon laget av Logitech for å kutte produksjonskostnader og øke salget?