Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  160 15437
Sitat av alexanderb Vis innlegg
det gir ingen mening. mange band spiller på tvers av genrer. "post-hardcore" er en tullegenre hvor man for det meste plasserer band som spiller så ræva musikk at ingen vil forbinde de med andre genrer. hele konseptet "post-hardcore" gir null mening. hardcore er ikke ferdig. det kan dermed ikke være noe post.

grunnen til at jeg kaller de ræva popbanda som blir posta idenne tråden ufyselig er fordi det er rett og slett ufyselige popband som tilbes av fjortiser som kaster begreper i hytt og pine uten peiling på opprinnelsen til dem.

Bullet for My Valentine, Silverstein, etc er en *fornærmelse* mot emo, på samme vis som Erik & Kriss er en fornærmelse mot hip-hop.

jeg liker mye "mainstream" musikk. fullt av den. den har dog ingenting med emo å gjøre.



hahaha. det vel typisk slike som hører på Bullet for My Valentine og slike band, og kaller det emo. var iallfall det før.
Vis hele sitatet...
You sir are an idiot.

Du kan på ingen måte si at et band suger. Bare fordi du er trangsynt og bare liker "det og det" kan du ikke si at andre ting suger.
Det fins ikke dårlig musikk, bare dårlig smak.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du kan på ingen måte si at et band suger. Bare fordi du er trangsynt og bare liker "det og det" kan du ikke si at andre ting suger.
Det fins ikke dårlig musikk, bare dårlig smak.
Vis hele sitatet...
selvsagt kan han det. musikksmak og omtrent alt annet her i verden er subjektivt. hvis han sier at Silverstein suger så suger Silverstein... i hans mening. du kan være uenig, men det fører ikke til at Silverstein ikke suger... i hans mening.
@xenox
for det første motsier du deg ved å si at det ikke finnes dårlig musikk, bare dårlig smak. hva er dårlig smak ifølge deg, om ikke folk som liker det du definerer som dårlig musikk?

og selvsagt kan man kalle musikk dårlig. musikk er subjektivt. noe synes man er bra, noe synes man er dårlig.

det er forøvrig en ufattelig lite fruktbar diskusjon som har ingenting med emo å gjøre, så jeg ser ikke helt hvorfor du tar det opp.

håper forøvrig det gir deg mye respekt og kulhetspoeng å fornærme meg (på engelsk tilogmed), så det ikke var forgjeves.
Sist endret av Anonym57965; 6. februar 2011 kl. 23:36.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
Bullet for My Valentine, Silverstein, etc er en *fornærmelse* mot emo, på samme vis som Erik & Kriss er en fornærmelse mot hip-hop
Vis hele sitatet...
Med andre ord, du er en klassisk mainstream-hater, innenfor akkurat emo ihvertfall. Musikksjangre utvikler seg.. sånn er det bare. Hvorfor tror du det er mange som hater dagens metall, for eks, og elsker all 80-90 talls metall? Det er fordi sjangeren utviklet seg til noe de ikke liker. Høres ut som det er akkurat ditt tilfelle og. Men jeg aksepterer det faktum at man har forskjellige meninger. Det finnes egentlig ikke noe fasitsvar.

Edit:

Forøvrig så er musikk både subjektivt og objektivt. For eks. så tviler jeg ikke på at de banda du linka til i din første post er talentfulle, men jeg liker ikke den musikken. Du kan vel ærlig talt ikke si at Silverstein, Escape the Fate, osv ikke er talentfulle?
Sist endret av Tfan; 6. februar 2011 kl. 23:39.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Med andre ord, du er en klassisk mainstream-hater, innenfor akkurat emo ihvertfall. Musikksjangre utvikler seg.. sånn er det bare. Hvorfor tror du det er mange som hater dagens metall, for eks, og elsker all 80-90 talls metall? Det er fordi sjangeren utviklet seg til noe de ikke liker. Høres ut som det er akkurat ditt tilfelle og. Men jeg aksepterer det faktum at man har forskjellige meninger. Det finnes egentlig ikke noe fasitsvar.
Vis hele sitatet...
problemet med dette, er at det fortsatt lages emo (ekte emo) den dag i dag. man kan ikke ha ett sjangerbegrep på to helt forskjellige musikklyder.
Sist endret av Årolilja; 6. februar 2011 kl. 23:39.
@tfan
emo er ikke mainstream. emo er en DIY-bevegelse. den vil aldri bli mainstream, fordi den er av natur desentralisert og communitybasert. det er ingen store korporate plateselskap. det er ingen band som turneerer verden og spiller på stadion. det kan umulig bli mainstream.

og Silverstein har fortsatt *ingenting* med emo å gjøre. tro meg.

hva gjør meg til en "mainstream-hater"? hører da på ekstremt mye mainstream-musikk. men mainstream og emo er ikke noe som går hånd i hånd. på samme måte som Silverstein ikke har noen tilhørlighet eller forståelse for emo, så har mitt andre eksempel Erik & Kriss ingen tilhørlighet eller forståelse for hip-hop.
Sist endret av Anonym57965; 6. februar 2011 kl. 23:41.
Sitat av Årolilja Vis innlegg
problemet med dette, er at det fortsatt lages emo (ekte emo) den dag i dag. man kan ikke ha ett sjangerbegrep på to helt forskjellige musikklyder.
Vis hele sitatet...
Visste noen kom til å si dette

Musikksjangre utvikler seg ikke bare over tid, de utvikler seg for hver enkelt person også. Det er ihvertfall min logikk.

Edit: Jeg mente at de mest kjente innenfor en sjanger er på en måte mainstream. Det må ikke være Rihanna eller Metallica for at det er mainstream

Edit 2: Sant, Årolilja - men tråden utviklet seg.. Men bra du minnet meg på det. Skal slutte nå
Sist endret av Tfan; 6. februar 2011 kl. 23:42.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Visste noen kom til å si dette

Musikksjangre utvikler seg ikke bare over tid, de utvikler seg for hver enkelt person også. Det er ihvertfall min logikk.
Vis hele sitatet...
uansett - hva er vitsen i å diskutere band som Bullet for My Valentine i en tråd som åpenbart ikke handler om den slags musikk?!
Sitat av Tfan Vis innlegg
Jeg mente at de mest kjente innenfor en sjanger er på en måte mainstream. Det må ikke være Rihanna eller Metallica for at det er mainstream
Vis hele sitatet...
per din logikk er disse tre eksemplene mainstream:

http://www.youtube.com/watch?v=JjrjfIgMOhs
http://www.youtube.com/watch?v=8seKE2ZzSjg
http://www.youtube.com/watch?v=DNbD1JIH344

håper det er åpenbart hvor feilaktig din logikk viser seg å være.
Sakset rett fra wikipedia: Emo (pronounced /ˈiːmoʊ/) is a style of rock music typically characterized by melodic musicianship and expressive, often confessional lyrics. It originated in the mid-1980s hardcore punk movement of Washington, D.C., where it was known as "emotional hardcore" or "emocore"...

http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

mye av det du linker til er faktisk emosjonelt så skjønner ikke hvordan du kan si at det ikke har noe med det og gjøre. Noe av det andre du poster er jo bare bråk, skjønneri kke hvordan det kan komme under denne sjangeren.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
per din logikk er disse tre eksemplene mainstream:

http://www.youtube.com/watch?v=JjrjfIgMOhs
http://www.youtube.com/watch?v=8seKE2ZzSjg
http://www.youtube.com/watch?v=DNbD1JIH344

håper det er åpenbart hvor feilaktig din logikk viser seg å være.
Vis hele sitatet...
Hæ? Make sense much?

Uansett, jeg gidder ikke diskutere med arrogante individer, så jeg slutter her og nå mens leken er god. Takk for meg
Sist endret av Tfan; 6. februar 2011 kl. 23:48.
@tfan
jeg ser ikke hva du ikke skjønner? du sa at de banda som er mest kjent innenfor en genre er mainstream. da er de artistene jeg posta lenker til der mainstream per din logikk.

at du roper "arrogant" og trekker deg fra diskusjonen tar jeg egentlig bare som et tegn på at du har innsett din inkompetanse på temaet. good for you.

@closetotheedge
emo har ikke noe med "emosjonelt" å gjøre. emo er emotive hardcore (avogtil kalt emotional hardcore). dette refererte til konsertene til banda i Washington på midten av 80-tallet, som var meget følelsesladde og utadvendte, sammenlignet med de litt mer "barske" og nesten fiendtlige atmosfæren på hardcorekonserter.

det jeg har posta har vært band som er emoband. band som har tilhørlighet innenfor miljøer som stammer direkte fra Revolution Summer bevegelsen på midten av 80-tallet, og som spiller musikk som har de stilistiske særtrekka emo etterhvert fikk.

genren er etterhvert blitt ekstremt bred, men har på ingen måte noe å gjøre med de popbanda andre har posta her. emo er fortsatt en DIY-bevegelse.
Sist endret av Anonym57965; 6. februar 2011 kl. 23:53.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
@tfan
jeg ser ikke hva du ikke skjønner? du sa at de banda som er mest kjent innenfor en genre er mainstream. da er de artistene jeg posta lenker til der mainstream per din logikk.

at du roper "arrogant" og trekker deg fra diskusjonen tar jeg egentlig bare som et tegn på at du har innsett din inkompetanse på temaet. good for you.

@closetotheedge
emo har ikke noe med "emosjonelt" å gjøre. emo er emotive hardcore (avogtil kalt emotional hardcore). dette refererte til konsertene til banda i Washington på midten av 80-tallet, som var meget følelsesladde og utadvendte, sammenlignet med de litt mer "barske" og nesten fiendtlige atmosfæren på hardcorekonserter.

det jeg har posta har vært band som er emoband. band som har tilhørlighet innenfor miljøer som stammer direkte fra Revolution Summer bevegelsen på midten av 80-tallet, og som spiller musikk som har de stilistiske særtrekka emo etterhvert fikk.

genren er etterhvert blitt ekstremt bred, men har på ingen måte noe å gjøre med de popbanda andre har posta her. emo er fortsatt en DIY-bevegelse.
Vis hele sitatet...
If emotions are feelings, emotives are the expressions of those feelings through the use of language, specifically through constructions that explicitly describe emotional states or attitudes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Emotive_%28sociology%29

Nei vel?
Hva som er emo eller ikke er kaskje litt opp til individet?
Jeg kan godt høre på Paramore eller Green Day når jeg er deppa, like mye som MCR eller P!ATD.

Folk som kategoriserer bestemt provoserer meg, de blir faen aldri enige.
@closetotheedge
hva er poenget ditt? som jeg allerede har klargjort - begrepet emotive hardcore (emo) oppstod som konsekvens av de mer følelsesladde og positive konsertene banda som etterhvert ble gjort "ansvarlig" for genren hadde, kontra de mer voldelige og negative konsertene i det "vanlige" hardcoremiljøet.

@olapola
nei det har ikke noe med individed å gjøre. om individed skulle få definere alt som det selv ønsker, da ville ting fort blitt kaotiske.

Paramore, Green Day, My Chemical Romance og Panic at the Disco! har ingenting med emo å gjøre.

folk som faktisk hører på og har en viss tilhørlighet eller forståelse for det de kategoriserer er forholdsvis enige om alt, og det de ikke er enige i tar de en pragmatisk stilling til. problemet blir når folk som ikke har noen forståelse for emnet på død og liv må uttale seg, på tross av sin manglende forståelse.
Sist endret av Anonym57965; 7. februar 2011 kl. 00:02.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
emo er fortsatt en DIY-bevegelse.
Vis hele sitatet...
folkens; les setninga over før dere poster band som Bullet for My Valentine (som har kontrakt med Columbia Records, som er et underselskap av Sony BMG Music Entertainment - altså ikke noe DIY i den gården) eller Silverstein (som har kontrakt med Universal Music, med andre ord: ikke så veldig DIY i den gården heller).
Sist endret av Årolilja; 7. februar 2011 kl. 00:01.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
@closetotheedge
hva er poenget ditt? som jeg allerede har klargjort - begrepet emotive hardcore (emo) oppstod som konsekvens av de mer følelsesladde og positive konsertene banda som etterhvert ble gjort "ansvarlig" for genren hadde, kontra de mer voldelige og negative konsertene i det "vanlige" hardcoremiljøet.

@olapola
nei det har ikke noe med individed å gjøre. om individed skulle få definere alt som det selv ønsker, da ville ting fort blitt kaotiske.

Paramore, Green Day, My Chemical Romance og Panic at the Disco! har ingenting med emo å gjøre.

folk som faktisk hører på og har en viss tilhørlighet eller forståelse for det de kategoriserer er forholdsvis enige om alt, og det de ikke er enige i tar de en pragmatisk stilling til.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at "Emo" har alt og gjøre med emosjonell, i motsetning av hva du tydligvis innbiller deg. Du kan ikke si at noe ingenting av det du linker der ikke er emosjonelt?
Sist endret av ClosetotheEdge; 7. februar 2011 kl. 00:04.
jeg vet ikke hvordan jeg kan gjøre dette mer tydelig for deg. begrepet "emo" oppstod som respons til konsertopplevelsene, ikke tekst- eller musikkinnhold.

ja, emo er emosjonelt. på lik linje med at *all* musikk er emosjonell på et eller annet nivå. det er en direkte konsekvens av at musikk er skapt av mennesker. (ja, jeg vet at det er forskning på datamaskiner som kan lage musikk nesten helt fra grunnen, men det er vél utenfor poenget.)
Sist endret av Anonym57965; 7. februar 2011 kl. 00:07.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Poenget mitt er at "Emo" har alt og gjøre med emosjonell, i motsetning av hva du tydligvis innbiller deg. Du kan ikke si at noe av det du linker der ikke er emosjonelt?
Vis hele sitatet...
snakker du om lenkene i første post eller lenker han har posta senere? du må ikke glemme elementet av hardcore.
Eneste jeg stussa på var at han sa at Emo ikke hadde noe med emosjonell og gjøre. Hvis vi er enige at det faktisk har mye med det og gjøre, kan vi legge den død.

Edit: vil bare si at jeg på ingen måte prøver å rakke ned på musikksjangeren sånn som andre her i tråden. Jeg elsker emosjonell musikk, bare så det er sagt.
Sist endret av ClosetotheEdge; 7. februar 2011 kl. 00:09.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
at du roper "arrogant" og trekker deg fra diskusjonen tar jeg egentlig bare som et tegn på at du har innsett din inkompetanse på temaet. good for you.
Vis hele sitatet...
Arroganse rår... Fint du beviser poenget mitt. Jeg trakk meg fordi det begynte å bli latterlig. Men nå trekker jeg meg for godt, og er du smart, så trekker du deg du også.
takk for tipset, men jeg vet faktisk hva jeg snakker om. hade.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
takk for tipset, men jeg vet faktisk hva jeg snakker om. hade.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal dette kunne bidra til diskusjonen?

Emo er mye forskjellig f.eks klesstil og musikksjanger. Hva er det du referer til med emo?
klesstil har ingenting med emo å gjøre. hva jeg "refererer til" kan du se i f.eks åpningsposten. det kommer greit frem av alle andre postene jeg har gjort, men du kan jo begynne der, da den er rett på sak.
Jeg ser forsåvidt hva du skriver, men jeg har litt problemer med å svelge noe som står i kontrast til alt annet jeg har hørt uten at du har noen konkrete kilder å henvise til? Youtube-linker er ingen nevneverdig troverdig kilde. Hvis meg kilder, så skal jeg tro deg.
Sitat av Villemo Vis innlegg
Jeg ser forsåvidt hva du skriver, men jeg har litt problemer med å svelge noe som står i kontrast til alt annet jeg har hørt uten at du har noen konkrete kilder å henvise til? Youtube-linker er ingen nevneverdig troverdig kilde. Hvis meg kilder, så skal jeg tro deg.
Vis hele sitatet...
du kan jo google litt rundt på f.eks. "revolution summer". les her for starters.

det finnes neppe så mange kilder om akkurat dette emnet, da emo fortsatt er ganske underground, og ikke en særlig stor bevegelse. de mest troverdige kildene er antageligvis folk som spiller i band og som var tilstede under revolution summer og i de banda og scenene som det resulterte i. da er faktisk alexanderb your man, han har såvidt jeg vet kontakt med folk fra 1.6 Band og Indian Summer, og ikke minst Chris Simpson fra Mineral. det dumme er bare at de fleste av disse folka ikke har peiling på hvordan de bruker internett.
Sist endret av Årolilja; 7. februar 2011 kl. 01:27.
Så ingen vet nøyaktig hva det er, allikevell er det en diskusjon om hva det er. I'm out..
Sitat av Villemo Vis innlegg
Så ingen vet nøyaktig hva det er, allikevell er det en diskusjon om hva det er. I'm out..
Vis hele sitatet...
det er overhodet ikke det jeg skrev.

men hvis du og alle andre som ikke har peiling forlater denne tråden, kanskje den once again kan handle om det den faktisk handler om?

http://www.youtube.com/watch?v=TOemj...eature=related = perfekt moderne emo.
Sist endret av Årolilja; 7. februar 2011 kl. 01:35.
folk som driver med emo eller har kontakt med folk som driver med emo vet fint hva det er. bandene iåpningsposten er alle fine eksempler på emo.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
SDRE er starten på og hovedinspirasjonen til "MTV-emo". ville ikke akkurat kalle de nevneverdige innenfor genren. de to første platene hadde dog noe for seg, og må vel kunne gå innenfor emogenren. de er dog langt ifra det beste bandet, spør du meg.

Jawbreaker har ingenting med emo å gjøre. de har noen røtter i emo og punk rock, men var i all hovedsak et "major label punk rock" band. d.v.s. et alternative rock band med punkrøtter.

om du liker SDRE anbefaler jeg deg å sjekke ut Mineral, som et litt "renere" emoband, som er ekstremt mye bedre. http://www.youtube.com/watch?v=vxq0tQRfvNs. de er også innen den litt mykere varianten av emo, som tar innflytelse fra den crescendosentrenrte stilen Moss Icon og Indian Summer introduserte; samt Cap'n Jazz sin tilgjengelighet og 80/90-talls alternative (Sugar, The Replacements, etc) sin komposisjonsstil, som fører til en mer "vanlig" rock-tilnærmelse enn typisk emo, med røttene i hardcore heller enn alternative..


.
Vis hele sitatet...
Har god kjennskap til bandene du nevner, spesielt Mineral, nydelig band. Men jeg syns fortsatt SDRE er bedre.



Og til du som kallte Bullet for My Valentine Screamo; Neinei. Dette er screamo; Saetia - Venus and Bacchus

Og alexanderb; Forøvrig snakket jeg om de to bandene JEG syns var bra, ikke hva DU ser på som nevneverdig. Hver sin smak. At Du mener Jawbreaker ikke passer inn skal du få lov til, de var kanskje ikke 100% inni sjangeren, men du kan ikke nekte for at de hadde sterk innflytelse på emo-bevegelsen på tidlig 90-tallet?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg gidder ikke å blande meg inn i diskusjonen om hva emo er og ikke er, men hvis du oppretter en tråd på et diskusjonsforum må du nesten forvente litt diskusjon, alexanderb, og ikke rakke ned på folk som har et annet syn enn deg.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
takk for tipset, men jeg vet faktisk hva jeg snakker om. hade.
Vis hele sitatet...
Beklager på forhånd dette meget usmakelige innlegget, men:
You sir, are an idiot!

Du starter en tråd der du spør om andre også liker en musikksjanger som du liker, men ender opp med å rakke ned på og forsøke å latterliggjøre både de som er enige og de som er uenige. Jeg misliker sterkt din bruk av hersketeknikker, og jeg finner dine "alt du vet er feil"-kommentarer svært usmakelig.

Du sier tidligere i posten her at mange personer som tar feil, ikke kan ha rett. Jo, det er på mange måter godt sagt det, men når det kommer til dette emnet, så er jeg uenig. En sjanger skal jo presentere en musikktype for folket, og om storparten av folket mener det er en bestemt type, så ville det jo vært det beste og si det sånn.

Din elskede emo sjanger har også blitt en kles-/livsstil, enten du vil det eller ikke.

Nå er jeg ganske sikker på at jeg vil få føle vreden av dine hersketeknikker, så kom igjen.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Og alexanderb; Forøvrig snakket jeg om de to bandene JEG syns var bra, ikke hva DU ser på som nevneverdig. Hver sin smak. At Du mener Jawbreaker ikke passer inn skal du få lov til, de var kanskje ikke 100% inni sjangeren, men du kan ikke nekte for at de hadde sterk innflytelse på emo-bevegelsen på tidlig 90-tallet?
Vis hele sitatet...
det var unektelig fullt av emoband som tok innflytelse fra Jawbreaker. dette gjør dog ikke Jawbreaker til et emoband. Jawbreaker sammen med Shudder to Think endte begge opp på major labels, og distanserte seg fra alt DIY. forøvrig var begge disse banda veldig innflytelsesrik - men særdeles lite emo.


Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Jeg gidder ikke å blande meg inn i diskusjonen om hva emo er og ikke er, men hvis du oppretter en tråd på et diskusjonsforum må du nesten forvente litt diskusjon, alexanderb, og ikke rakke ned på folk som har et annet syn enn deg.
Vis hele sitatet...
jeg rakker ikke ned på folk som har et annet syn. jeg forklarer folk som tar feil hvorfor de tar feil.

Sitat av Fickledick Vis innlegg
Beklager på forhånd dette meget usmakelige innlegget, men:
You sir, are an idiot!

Du starter en tråd der du spør om andre også liker en musikksjanger som du liker, men ender opp med å rakke ned på og forsøke å latterliggjøre både de som er enige og de som er uenige. Jeg misliker sterkt din bruk av hersketeknikker, og jeg finner dine "alt du vet er feil"-kommentarer svært usmakelig.

Du sier tidligere i posten her at mange personer som tar feil, ikke kan ha rett. Jo, det er på mange måter godt sagt det, men når det kommer til dette emnet, så er jeg uenig. En sjanger skal jo presentere en musikktype for folket, og om storparten av folket mener det er en bestemt type, så ville det jo vært det beste og si det sånn.

Din elskede emo sjanger har også blitt en kles-/livsstil, enten du vil det eller ikke.

Nå er jeg ganske sikker på at jeg vil få føle vreden av dine hersketeknikker, så kom igjen.
Vis hele sitatet...
jeg spør om folk liker emo, ja. og så blir jeg bombadert med band som har absolutt ingenting med emokulturen å gjøre på noe slags vis. jeg går så videre og forklarer hvorfor de banda faktisk ikke er emo. det er ikke noe verre enn det.

at en hel haug med latterlige MTV-trend-band og deres respektive fans har stjålet begrepet gjør ikke dette til emo. dette er noe som skjer hele tiden. at folk flest ikke vet hva emo er, gjør ikke emo til det de tror det er. folk flest tror at anarki betyr kaos. det blir ikke en mer korrekt definisjon av den grunn.

fakta er at Bullet for My Valentine er like mye emo som Whitesnake, Eminem og Lady GaGa. det blir bare så helt på jordet at det er umulig å tilnærme seg uten å få latterkrampetendenser.

å rope "hersketeknikk" er forøvrig en hersketeknikk. likeså er mesteparten av posten din forøvrig.
Ifølge wikipedia (som jeg forøvrig alltid bruker helt ukritisk som eneste faktakilde)
er Owl City et emo-pop band.
Jeg synes owl city - fireflies er ganske fin.
Jeg bruker ikke mascara og stramme band tskjorter og hører vell egentlig mest på hiphop.

Vaya con dios
Owl City er etter min mening forferderlig, hehe. men det er ved siden av poenget. de har nok ikke noe med emo å gjøre nei. det Wikipedia bruker som kilder for at de er "emo" er de massemedier som har initialisert forvirrelsen iutgangspunktet.

jeg bruker heller ikke mascara eller stramme t-skjorter, og hører en del på hip-hop selv, hehe.
Sitat av alexanderb Vis innlegg


jeg rakker ikke ned på folk som har et annet syn. jeg forklarer folk som tar feil hvorfor de tar feil.



jeg spør om folk liker emo, ja. og så blir jeg bombadert med band som har absolutt ingenting med emokulturen å gjøre på noe slags vis. jeg går så videre og forklarer hvorfor de banda faktisk ikke er emo. det er ikke noe verre enn det.

at en hel haug med latterlige MTV-trend-band og deres respektive fans har stjålet begrepet gjør ikke dette til emo. dette er noe som skjer hele tiden. at folk flest ikke vet hva emo er, gjør ikke emo til det de tror det er. folk flest tror at anarki betyr kaos. det blir ikke en mer korrekt definisjon av den grunn.

fakta er at Bullet for My Valentine er like mye emo som Whitesnake, Eminem og Lady GaGa. det blir bare så helt på jordet at det er umulig å tilnærme seg uten å få latterkrampetendenser.

å rope "hersketeknikk" er forøvrig en hersketeknikk. likeså er mesteparten av posten din forøvrig.
Vis hele sitatet...
Jeg sier på ingen måte at du har feil, på lik linje med at jeg ikke sier at noen andre i denne tråden har feil, men du virker å påstå at alle som ikke mener det samme som deg har feil. Har du monopol på viten om emosjangeren eller?

Men, nå har jeg fått ytret mine meninger, og jeg ser at du er i en forsvarsmodus som er umulig å bryte gjennom. Derfor ønsker jeg ikke å diskutere, hade.
jeg har ikke monopol på det overhodet. finnes mange som hører på emo. tydligvis ikke på dette forumet, men det for være så. jeg poengterer bare hva som er emo.

forøvrig var du uutholdelig glad ihersketeknikker til å være en poster som nettopp konstruerte et personangrep basert på den logikken at det er greit med personangrep dersom din motdebattant benytter hersketeknikk (noe jeg forøvrig ikke gjenkjenner å ha gjort). hade.
Emostilen syns eg fint lite om. Det er ungdommar som er på leitning etter ein indentitet. Samme som med fjortis gangsterane!
Eg har sett meg fint lei av emoar o.l så det mangler meg ikkje ein cm å slå ned ein på fest, evt kjære over han med traktoren minj.
Sitat av Mr.Big-T Vis innlegg
Emoer er bare et ubrukerlig vesen/virus fra en annen planet.
desverre er det 1 av 10 som blir smittet av denne sykdommen ved fødsel.
Forskere har besvis at emoer dør i 12-13 års alderen på grunn av for lite blod i kroppen og store blodtap.
Vis hele sitatet...
Må seie meg heilt enig.

Du kan ikkje like emoar. Det går ikkje å like emonosjoelt. Folk seier at emoar er verd like mykje som oss, dette er eg heiklt uenig i. Kan ikkje seie at dei e like mykje verd som oss andre. Måtte eg velje skulle heller en emo mista livet en nso eller ivionyar f.eks
Sist endret av traktor94; 7. februar 2011 kl. 11:38.
helt fantastisk.
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Må seie meg heilt enig.

Du kan ikkje like emoar. Det går ikkje å like emonosjoelt. Folk seier at emoar er verd like mykje som oss, dette er eg heiklt uenig i. Kan ikkje seie at dei e like mykje verd som oss andre. Måtte eg velje skulle heller en emo mista livet en nso eller ivionyar f.eks
Vis hele sitatet...
Dude, really...?
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Dude, really...?
Vis hele sitatet...
ja, det er mi fulle og heile meining
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Du kan ikkje like emoar. Det går ikkje å like emonosjoelt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor går ikke dette?
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Folk seier at emoar er verd like mykje som oss, dette er eg heiklt uenig i. Kan ikkje seie at dei e like mykje verd som oss andre.
Vis hele sitatet...
Hva gjør emoer til mindreverdige i forhold til alle andre?
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Måtte eg velje skulle heller en emo mista livet en nso eller ivionyar f.eks
Vis hele sitatet...
Det er ekstremt skjelden at folk er i den situasjonen at de får velge hvem som skal leve og hvem som skal dø, så hvorfor tar du i det hele tatt opp dette? Du bør også komme med noen gode begrunnelser og argumenter når du kommer med slike utsagn hvis du ønsker å bli tatt seriøst
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Emostilen syns eg fint lite om. Det er ungdommar som er på leitning etter ein indentitet. Samme som med fjortis gangsterane!
Eg har sett meg fint lei av emoar o.l så det mangler meg ikkje ein cm å slå ned ein på fest, evt kjære over han med traktoren minj.
Vis hele sitatet...
oi, snakker om å være åpen for alle mulige folk.
Det er virkelig den mest usympatiske meningen jeg har lest på lenge.

Er du pro apartheid også eller?
Syntes det var veldig mane offtopic innlegg her, denne posten ligger under musikk, altså musikk sjangeren emo

Kom med fler emo band please!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
skrev denne lista med de ti beste screamobanda fra Europa. chk it.
http://www.stuffyouwillhate.com/2011...ro-skram-list/
Eneste jeg tenker på uansett om du tenker på musikk eller fjortisser med oppmerksomhetsproblemer, så er og blir svaret mitt følgende: Metal er bedre. Og sånne små tullinger som oppfører seg som hippier kledd i svart og har alle regnbuens farger i hodet gir oss Metal-entusiaster ett dårlig rykte.
DETTE er det JEG mener er emo: http://www.youtube.com/watch?v=1a4C_SxvITk Tenker da både på klestilen til bandet på den tiden og musikken Vokalisten der er btw dagens Skrillex
Når det kommer til HVA som er emo så mener jeg at emo (klestilen) har med både personligheten og klærne Går du i bare svart og har svart hår, hører på det som ses på som emomusikk og er en veldig hyggelig person, så vil jeg si at du er emo. Mens går du i svart og har svart hår, hører på såkalt emo musikk og er en sånn "tøffing" så er du mer en punker
Men dette er jo bare hva jeg mener er emo
Mange mener jo også at emo er at du synes synd på deg selv, kutter deg for oppmerksomhet og alt det sørgelige der. Men dette er bare utvitne drittunger som ikke engang har satt seg inn i temaet, og bare hørt rykter om hva emo er, som mener, etter hva jeg har erfart
Sist endret av knutmoore; 25. april 2011 kl. 04:29.
Jeg trodde emo bare var en ny, teit måte å prøve å få oppmerksomhet på. Er det en musikksjanger også plutselig?