Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2612
Har sett på noen nettsider at de selger såkalte "herbal legal highs", hvor du visstnok får en tilnærmet effekt de ekte sakene. Blant annet en pille som skal være ganske lik ecstasy, uten de helseskadelige effektene.
Her er et eksempel

http://www.irishheadstores.com/produ...egal_High/8627

Er det noen som har erfaring med disse produktene, og som vet om de er helt ufarlige eller ikke?

Hvilken ruseffekt vil de gi i forhold til ekte stoffer?
Når ting virker for gode til å være sann, er de som oftest det. Det du linket til der ville jeg ikke engang rørt med lang tang. Ellers ville jeg vært ytterst forsiktig med "Herbal legal highs" eller Research chemicals, som det også går for
Det er som oftest nye stoffer eller stoffer som ligner på "ekte vare" og har derfor liten eller ingen fakta på seg. Det kommer nye stoffer hele tiden for å snike seg under radaren til forskjellige land. I England selges herbals ofte som "badesalt" f.eks. Det er garantert ikke uskadelig, om det er mer eller mindre skadelig enn f.eks ecstacy er ikke noe vi kan svare på desverre.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Euforia Vis innlegg
Blant annet en pille som skal være ganske lik ecstasy, uten de helseskadelige effektene.

Er det noen som har erfaring med disse produktene, og som vet om de er helt ufarlige eller ikke?
Vis hele sitatet...
hvilke helseskadelige effekter er det du henviser til? sier ikke at de ikke eksisterer, men det er relativt lite konkret forskning som er gjort mtp. langvarige bivirkninger ved MDMA inntak.

for å si det slik, jeg hadde heller brukt MDMA istedetfor noe RC (sannsynligvis) som du linker til som ikke er testet ut på noe vis, ingen vet bivirkninger av, og igrunn ikke aner hva inneholder heller.

om du tror de er tryggere bare fordi de kan kjøpes "lovlig", tar du grundig feil.
jeg brukt en god del sånnne bzp piller fra editor og den irske nett shoppen.og jeg har ikke hatt noe nedtur eller noe bi virkninger av avnoen av di forskjelldige pillene .
fikk du noe effekt av disse pillene da?

Syns forøvrig det er feil og kalle det RC, det er jo bare urter som er blandet sammen, eller tar jeg feil?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av zevz Vis innlegg
fikk du noe effekt av disse pillene da?

Syns forøvrig det er feil og kalle det RC, det er jo bare urter som er blandet sammen, eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
du tar feil.

99% av alle disse partypillene, "fake extacy" etc., er tilsatt RC'er, BZP eller lignende.
noen er direkte ulovlige (selv om de hevder annet), mens andre er i grenseland .

fellestrekk for disse er at de ikke oppgir produktinnhold, og/eller har så vag beskrivelse av innhold at det er umulig å tyde hva det faktisk er du pakker i deg... da burde det allerede ringe en alarm i hodet ditt..

EDIT: anbefaler deg å lese denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php...ighlight=fatty
Sist endret av somnium; 30. oktober 2010 kl. 22:59.
Sitat av zevz Vis innlegg
fikk du noe effekt av disse pillene da?

Syns forøvrig det er feil og kalle det RC, det er jo bare urter som er blandet sammen, eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
jepp fått god rus på sånne bzp piller(hummer funker bra di og), men da har da som regel røyka forskjeldige røyk mixer fra editor i tillegg å da blir man meget skakk.men disse party pulver greierne fra den irske nett shoppen holder jeg meg unna
ok, takker for svar. Skal hvertfall holde meg langt unna disse pillene nå.

Somnium: Tenkte vel på helseskadelige effekter i form av at MDMA ofte kan utløse en kortvarig depresjon etter inntak, og at det kan være farlig for væskebalansen i hjernen. Men har jo skjønt at disse fake pillene kan fort være langt farligere.

Hva sier dere om dette herbal-produktet da?
http://greenpartypills.us/cok-n-party-pills.html
Her står hvertfall ingrediensene!
Hadde vært flott om noen med erfaring kunne ha sagt litt om ingrediensene i disse pillene, og om de virker like safe som de utgir seg for å være.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Euforia Vis innlegg
Somnium: Tenkte vel på helseskadelige effekter i form av at MDMA ofte kan utløse en kortvarig depresjon etter inntak, og at det kan være farlig for væskebalansen i hjernen. Men har jo skjønt at disse fake pillene kan fort være langt farligere.
Vis hele sitatet...
farlig for væskebalansen? den må du utdype litt nærmere..

MDMA har ofte en "nedtur" når effekten begynner å avta, dette er fordi hjernen din ikke produserer like mye serotonin som den vanligvis gjør, ettersom MDMA'an stimulerer til økt produksjon selv.

når da effekten begynner å avta, og det ikke er nok virkestoff igjen som "tvinger" hjernen til å produsere serotonin, vil du ha en periode der hjernen må starte igang serotonin-produksjonen sin igjen.

frem til denne går for fullt og som normalt igjen, vil du ha et serotonin-underskudd som kan forårsake depresjon, aggresjon, hodepine, etc.

når jeg sier hjernen mener jeg mer spesifikt pineal-kjertelen (bl.a).
Sist endret av somnium; 1. november 2010 kl. 17:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Euforia Vis innlegg
Hva sier dere om dette herbal-produktet da?
http://greenpartypills.us/cok-n-party-pills.html
Her står hvertfall ingrediensene!
Hadde vært flott om noen med erfaring kunne ha sagt litt om ingrediensene i disse pillene, og om de virker like safe som de utgir seg for å være.
Vis hele sitatet...
Det som vil gi deg en ruseffekt, med unntak av noe sentralstimulerende effekt av guarana, koffein etc., er HBWR-førene. Disse inneholder ergot-alkaloider og vil kunne gi en psykedelisk effekt (samt en rekke ubehagelige bivirkninger, som kvalme og smerter i beina).

Det kan også være greit å huske at disse produktene ikke er underlagt noen kontroller, og i praksis kan inneholde nesten hva som helst. Mange inneholder research chemicals i tillegg til, eller istedenfor, urtene og frøene som oppgis i ingredienslisten. Sjekk denne tråden for eksempler på hva jeg mener.
Sist endret av felix_poker; 12. november 2010 kl. 13:38.
Jeg har tatt såkallte " Happy Caps" og Herbal Extacy.
Det skal sies at jeg tok mer en anbefalt men fikk en ufattelig ekkel high og nesten 2 uker med ettereffekt.
Ville ikke anbefalt det til min værste fiende!

Det skal også sies at jeg har røykt noen av disse " fake weed" mixene og blitt godfjern uten noe særlig ettereffekt!
Sist endret av Scabby_Gabby; 12. november 2010 kl. 13:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvd experience produktene noe som også er et ligal high beståennde av forkjellige urter.
Ikke et eneste av produktene funket i det heletatt og førte til at jeg begynnte og hoste blod noen dager etterpå.