Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1168
Jeg har ett problem angående Sony Vegas, hvis jeg lager noe i HD kvalitet også laster den opp på youtube, så blir lyden skurret når den kjøres i 720i eller 1080i.

Dette er forøvrig mine rendering innstillinger;
Teamplate: 8 Mbps HD 1080-30p Video (*)
attributes: 192kbps, 48kHz, stereo (A/V) CBR
Mode: CBR
Format: windows media audio 9.2

Audio: 192 Kbps; 48000 Hz; 16 Bit; Stereo; WMA
Video: 29,970 fps; 1440x1080 Progressive; 8,4 Mbps
Pixel Aspect Ratio: 1,333
Vis hele sitatet...
Noe som vet hva jeg gjør feil?

http://www.youtube.com/watch?v=ShkMm94Ud4U
Sist endret av justastonedhuman; 4. mars 2012 kl. 01:50.
Har du gjort noen form for utjevning eller normalisering på lydsporet ditt? I f.eks. Audacity har jeg sett at lydsporet kan skrus høyere enn 0dB, som høres fint ut i master (før koding), men vrenger i sluttproduktet. Prøv å lete etter et filter som heter "Normaliser" eller "Normalize", og se om det er et alternativ der til å sette maksvolum til enten 0dB eller -3dB.
Gjør lydarbeidet i en DAW istedenfor Vegas, har hatt div prob me vegas å lyd før..!
Sitat av excubated Vis innlegg
Har du gjort noen form for utjevning eller normalisering på lydsporet ditt? I f.eks. Audacity har jeg sett at lydsporet kan skrus høyere enn 0dB, som høres fint ut i master (før koding), men vrenger i sluttproduktet. Prøv å lete etter et filter som heter "Normaliser" eller "Normalize", og se om det er et alternativ der til å sette maksvolum til enten 0dB eller -3dB.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvede å normalize alle audio trackene mine, men fungere fremdeles ikke... sliter enda med skur
Men jeg har noen 0db innstillinger på minus, feks -11,8db

http://oi40.tinypic.com/2md5g7q.jpg

Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Gjør lydarbeidet i en DAW istedenfor Vegas, har hatt div prob me vegas å lyd før..!
Vis hele sitatet...
Er helt unødvendig å lære seg et slikt software når dette kan gjøres i Sony Vegas

Ops, må nesten beklage litt her folkens, så ut som det er noe feil med lydkortet i datamaskin min, har ikke skurr på min laptop samt det har ikke kompisen min heller.
Sist endret av justastonedhuman; 4. mars 2012 kl. 02:48.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Ops, må nesten beklage litt her folkens, så ut som det er noe feil med lydkortet i datamaskin min, har ikke skurr på min laptop samt det har ikke kompisen min heller.
Vis hele sitatet...
Tilgitt Hvis du bruker et litt hardcore headset på et litt slitent lydkort (spesielt USB-lydkort!), vil det vrenge på max volum. Prøv å skru ned til 50% og hør om det vrenger like mye?
Sitat av KaiN Vis innlegg
Er helt unødvendig å lære seg et slikt software når dette kan gjøres i Sony Vegas
Vis hele sitatet...
De fleste slike programmer er slående like Vegas Var nå bare et tips om ting ikke funke..!
Sitat av excubated Vis innlegg
Tilgitt Hvis du bruker et litt hardcore headset på et litt slitent lydkort (spesielt USB-lydkort!), vil det vrenge på max volum. Prøv å skru ned til 50% og hør om det vrenger like mye?
Vis hele sitatet...
Haha, bruker en Philips Europris headsett som er masse år gammel, den er knekt på 3forskjellige steder men har teipet den med gaffateip.
Kjøre på en USB ekstern lydkort fordi jeg har XLR mikrofon
Men koblet direkte inn i minjack på datamaskin og knirkingen forsvant
Sist endret av justastonedhuman; 4. mars 2012 kl. 13:23.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Haha, bruker en Philips Europris headsett som er masse år gammel, den er knekt på 3forskjellige steder men har teipet den med gaffateip.
Kjøre på en USB ekstern lydkort fordi jeg har XLR mikrofon
Men koblet direkte inn i minjack på datamaskin og knirkingen forsvant
Vis hele sitatet...
Det knirker litt om du prøver å dra campingvogn med moped også