Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 853
det jeg skal ha er et program for å mikse litt lyd på pc'en. bare legge et par spor oppå hverandre: en sang, en beat (som er et helt spor fra før, skal ikke mikse i programmet) og kanskje noen ekstra lydsnutter.

men jeg trenger et program for å ta opp musikk fra mic også.
en billig mic rett inn i pc'en, ta opp og få en passe kvalititet. er det mulig? eller vil det bli så crappy at det ikke går å høre på? jeg er ikke kravstor på lyd, men vil ikke høre skurr og dritt.

noen tips?

ja, jeg vet det er noen tråder om noe lignende
o shit waddup
audacity høres for meg ut som det du leter etter. Ikke noe fancy greier, bare klipping, liming og volum så vidt jeg vet.
Trådstarter
ok, høres greit ut. men er det mulighet for innspilling?

ja, det funker å spille inn ja. litt googling hjelper. også er det gratis!
Sist endret av hakkon; 16. mai 2005 kl. 00:53.
Sitat av hakkon
det jeg skal ha er et program for å mikse litt lyd på pc'en. bare legge et par spor oppå hverandre: en sang, en beat (som er et helt spor fra før, skal ikke mikse i programmet) og kanskje noen ekstra lydsnutter.

men jeg trenger et program for å ta opp musikk fra mic også.
en billig mic rett inn i pc'en, ta opp og få en passe kvalititet. er det mulig? eller vil det bli så crappy at det ikke går å høre på? jeg er ikke kravstor på lyd, men vil ikke høre skurr og dritt.

noen tips?

ja, jeg vet det er noen tråder om noe lignende
Vis hele sitatet...
Da laster du den nyeste soundforge og henter crack. Dette er et meget godt program med massevis av finesser.
Eller cubase/nuendo. Kanskje litt for avansert enn det du trenger men.
usertitle import
bleh's Avatar
Eventuelt så går du for Acid 4, det er et genialt program! Akkurat samme grensesnitt som Vegas 4, bare uten videofunksjonene (ddahhh..) :P Skal du ha vekk skurring og drit, så vurder Adobe Audition, der er det masse fine verktøy for å gjøre lydbildet pent og rent!