Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 75088
Har nettop tatt EN blå valium, for å roe nervene littegranne. Noen ondsinnede kompiser skremte vannet av meg igår med masse skumle ting som kan skje med meg når jeg har tatt kun èn valium, men hva kan jeg egentlig forvente?
Du kan forvente at nervene roer seg bitte litt, kanskje blir du litt trøtt...det er vell det eneste
Litt oftopic, men gadd ikke dra opp en gammel tråd bare for et lite spørsmål

Hvor mange blå valium må du ta for å få skikkelig rus og hva slags rus er det?
Du får ikke en så fantastisk rus av bare valium. Du blir fjern, men rusen i seg selv er ikke så mye å skryte av syns jeg. Det er først i kombinasjon med alkohol, hasj eller andre ned-dop benzodiazepinene kommer til sin rett.
de som har sagt dette om blå vet ikke hva de prater om det er som tidligere sagt her bare ved større menger sammen med noen bi-stoffer at det kan slå uheldig ut
Hvis du ikke har noe særlig toleranse burde en blåvalium roe nervene ganske greit
Du merker ikke en dritt på 1;p kanskje litt trøtt..

Ta 10-15 + røyking, da blir du på blosten..;P
Er du fjern eller? Du anbefaler ikke en nybegynner å spise 10-15 blå valium. 2-3 og litt røyking burde holde i massevis. Evt. kan man jo justere ned etterhvert, men det med å spise 10-15 med en gang er det dårligste rådet jeg har hørt på lenge.
Haha Første gangen jeg testa blå valium (ardin) drakk jeg ca 12 pils og spiste 5 stykk. Gikk vel omtrent 15 min så knakk jeg sammen i senga og der ble jeg liggende og sove til dagen etter. Så å starte med 10 - 15 stykk er nok littt i overkant. Hvertfall når det er første gangen hans.
Spiste 5 og en halv,ble helt på trynet ;p
Jeg skulle bare sove da, og sovne, det gjorde jeg! slokna som et lys=P

Har hørt at du blir ganske på tryne av å fyre og spise valium da, men har ikke prøvd det selv.
Holder meg til hasjen jeg <3
Hva med anhegighet på valium å andre benzoer? er ikke det veldig avhengighetsskapende?
Sitat av coolfantaman
Hva med anhegighet på valium å andre benzoer? er ikke det veldig avhengighetsskapende?
Vis hele sitatet...
Benzoer er veldig avhengighetsskapende ja, og det er et helvete å slutte med hvis du først er blitt avhengig.
da jeg tok EN blå valium fikk jeg INGEN efekt
Da var det ikke valium, ellers så tåler du mye?
En (ardin) holder i massevis for meg. Vent en time og røyk deg et trekk, da er iaff jeg kake.
Jeg ville anbefale 10 stk pluss 3-4 pils og et par trekk da er formen midt i blinken og prikken over i`en blir en liten justering
Hallo, ikke tolk dette feil men jeg har fått tak i noen valium piller. også kjent som blå... men jeg lurte på om blå fz slår ut på f.eks urinprøver?
Sitat av h4llik
Hallo, ikke tolk dette feil men jeg har fått tak i noen valium piller. også kjent som blå... men jeg lurte på om blå fz slår ut på f.eks urinprøver?
Vis hele sitatet...
Ja, sånne utvidete prøver (eller hva det heter) så. Men det er 1000 poster om det der da, søk :P
Sitat av h4llik
Hallo, ikke tolk dette feil men jeg har fått tak i noen valium piller. også kjent som blå... men jeg lurte på om blå fz slår ut på f.eks urinprøver?
Vis hele sitatet...


Ja de slår ut på pisseprøve!!

Har man ikke nerveproblemer ville jeg holdt meg langt unna benzo..
Det er få ting som får deg så hekta + den lange tiden det tar å komme seg ut av det.

De forskjellige benzo er som vin
Diazepam i nok mengder, ofte over terapautisk dose gir en euforisk rus(meget behagelig)
For meg personelig er det kun 1 benzo jeg gidder å ruse meg på, nemlig grønne.

Tok selv ca 7 mg flunitrazepam i litt over 2 år, så ble det slutt.
Var syk i nesten 1/2 år, det var såvidt jeg klarte meg igjennom helvete på jorda.
Tenker pr i dag hele tiden på benzodizepiner, det sier litt!

Så slapp ikke alt for mye av(ironi)
Oki det var det jeg var redd for. Jeg er alkis men har sluttet å drikke, så tenker på drikke hele tiden. skjønner sånn ca. åssen du har det :P
Herregud, du er 15 år.. åssen har du klart og bli alkoholiker? : p
delvis arvet av min pappa som også er det
Sitat av h4llik
delvis arvet av min pappa som også er det
Vis hele sitatet...
Slapp av.......... Dette er langt fra unormalt, men gunstig/behagelig er det ikke.


Vi er flere enn du tror!
bra jeg ikke er alene.. Litt off-topic innlegg dette,men hater at alle kaller folk som doper/drikker på hverdagen tapere osv.
Han har enda ikke fylt 15;p
Han har fylt 15, jo, men ikke 16. Fortsatt kjipt at du er så ute å kjøre i såpass ung alder. Hold deg unna benzoer og egentlig det meste av dop hvis du har anlegg for avhengighet (dvs anlegg for raskt å utvikle avhengighet)
har man mer sjangs(genetisk lissom) å bli alkoholiker/rusmisbruker viss en av foreldrene er det? sikkert dumt spm men bare lurer
Har alkoholisme på begge sider av familien, ikke fra foreldre men besteforeldre. Har blitt advart mot at jeg er "utsatt" for å bli alkoholiker,rusmisbruker pga gener osv.
▼ ... flere år senere ... ▼
Tvillingstudier har funnet at gener kraftig påvirker:
Schizofreni
Bipolaritet
Alkoholisme
Personlighetstrekk
Med mer...

Så ja, alkoholisme kan arves. Har ingen kilder akkurat nå, men dette er tatt fra en forelesning vi hadde i biologisk psykologi i dag.
Sist endret av Chassen; 12. januar 2010 kl. 22:15. Grunn: leif
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann første gang jeg tok valium tok jeg bare en og sovna på en krakk :P hehe dagen etterpå ønsket jeg samme efekten og tok bare en men det funka ikke så jeg fyrte på med to og fyrte litt etterpå ble helt på tryne
hallo, søsteren min var på besøk her forleden, da jeg oppdaget noe. i sekken fant jeg noe greier innpakket i aluminiumsfolie. blandt annet en kapsel med noe hvitt pulver oppi, og litt grått (småe gråe prikker) kapselen kunne åpnes på begge sider. noen som vet hva dette er?
Sitat av heya Vis innlegg
hallo, søsteren min var på besøk her forleden, da jeg oppdaget noe. i sekken fant jeg noe greier innpakket i aluminiumsfolie. blandt annet en kapsel med noe hvitt pulver oppi, og litt grått (småe gråe prikker) kapselen kunne åpnes på begge sider. noen som vet hva dette er?
Vis hele sitatet...
Er kapselen stor ? Kunne jo bare ha vært slikt kosttilskudd man får kjøpt så og si overalt, men det faktum at der var pakket inn i alu.folie gjør det en smule mistenksomt. Noe mer du kan si var sammen med kapselen ?
Ok, det er en liten kapsel som kan åpnes på begge sider. Kapselen er hvit på utsiden. Oppi kapselen på hver side er det et grått pulver og litt hvitt pulver ( hvite prikker. Er ganske sikker på at ikke er en form for vitamin. Pulveret er litt grusete, som bitte små korn med sukker.
Det er helt umulig for oss og vite hva det inneholder..Kan jo være alt fra salt til heroin!
Bare lest noen poster, og dette er ikke direkte rettet til noen.

En ting som er litt skummelt med mange benzoer er at man lurer seg selv veldig lett i forhold til mange andre rusmidler.
Man tror man er mindre ruset\påvirket enn man i virkeligheten er, man merker det ikke så veldig selv men personer rundt deg kan se det veldig lett.
Brent meg på dette, men var større mengder og en vill periode for flere år siden. Uten å gå inn på hva jeg presterte å gjøre mens det stod på. xD
Kanskje det ikke alle som opplever dette, men er flere som opplever det samme som jeg har drøftet dette med.
En annen ting, ikke bland alkohol og piller. Det er veldig lite smart, dog farlig viss man ikke vet godt hvor grensene går. Det er ikke alltid like lett når man er på tryne på piller. Så fraråder dette på det sterkeste.
Piller og cannabis er tryggere, vil jeg tro. Har dog ikke kilder på dette, men alkohol og piller er som kjent farlig kombinasjon da de bygger hverandre veldig opp.
Ikke ta benzoer ofte, veldig sjipt å havne i situasjonen der man får abstinenser, den situasjonen man er psykisk sugen på piller. Eller man blir depressiv pga ett overforbruk. Det er individuelt hvordan man opplever dette, og selv om det ikke er det samme som å ligge å kaldsvette og er direkte syk pga abstinenser så er det ikke noe gøy, og gjør terskelen til å ta mer lavere viss man er av den type person.
Sier ikke dette for å moralisere noen, men heller tips og basert på noen få erfaringer jeg selv har hatt tidligere. Greit å være litt obs på slike ting, spesielt førnevnte da man virkelig kan brenne seg på dette. Smarteste er igrunnen ikke å bruke benzodiapiner og andre stoffer i pilleform (riktig skrevet?) som rusmiddel. Selv om det kan være morsomt, noe jeg ikke kan legge skjul på at jeg har hatt. Men har drite på draget noen ganger. Tviler på at jeg er den eneste. Heldigvis er jeg ikke så glad i piller, har ikke tatt det på veldig lenge, ha ingen planer om det heller...
Have fun, but take care of your self and friends.
Sist endret av sneipen; 22. januar 2010 kl. 18:21.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Bare lest noen poster, og dette er ikke direkte rettet til noen.

En ting som er litt skummelt med mange benzoer er at man lurer seg selv veldig lett i forhold til mange andre rusmidler.
Man tror man er mindre ruset\påvirket enn man i virkeligheten er, man merker det ikke så veldig selv men personer rundt deg kan se det veldig lett.
Brent meg på dette, men var større mengder og en vill periode for flere år siden. Uten å gå inn på hva jeg presterte å gjøre mens det stod på. xD
Kanskje det ikke alle som opplever dette, men er flere som opplever det samme som jeg har drøftet dette med.
En annen ting, ikke bland alkohol og piller. Det er veldig lite smart, dog farlig viss man ikke vet godt hvor grensene går. Det er ikke alltid like lett når man er på tryne på piller. Så fraråder dette på det sterkeste.
Piller og cannabis er tryggere, vil jeg tro. Har dog ikke kilder på dette, men alkohol og piller er som kjent farlig kombinasjon da de bygger hverandre veldig opp.
Ikke ta benzoer ofte, veldig sjipt å havne i situasjonen der man får abstinenser, den situasjonen man er psykisk sugen på piller. Eller man blir depressiv pga ett overforbruk. Det er individuelt hvordan man opplever dette, og selv om det ikke er det samme som å ligge å kaldsvette og er direkte syk pga abstinenser så er det ikke noe gøy, og gjør terskelen til å ta mer lavere viss man er av den type person.
Sier ikke dette for å moralisere noen, men heller tips og basert på noen få erfaringer jeg selv har hatt tidligere. Greit å være litt obs på slike ting, spesielt førnevnte da man virkelig kan brenne seg på dette. Smarteste er igrunnen ikke å bruke benzodiapiner og andre stoffer i pilleform (riktig skrevet?) som rusmiddel. Selv om det kan være morsomt, noe jeg ikke kan legge skjul på at jeg har hatt. Men har drite på draget noen ganger. Tviler på at jeg er den eneste. Heldigvis er jeg ikke så glad i piller, har ikke tatt det på veldig lenge, ha ingen planer om det heller...
Have fun, but take care of your self and friends.
Vis hele sitatet...

Kunne ikek sagt det bedre selv. Tingen er du føler deg mindre ruset enn du er. og tror ikke andre legger merke til det. Bra skrevet, for mange som driter seg ut slik..
▼ ... over en uke senere ... ▼
etter min mening, bør du kun forvente deg å føle deg "littegranne-mere-enn-drita" dersom du får en skikkelig feeling på blåvaliumen. første og andre syns jeg føltes ut som om å drikke en liten haug pils,men når du begynner å knaske nedpå blå i litt større kvanta blir formen så uberegnelig at man oppfører seg nesten like bra etter en liter med noe hælvetes god tequila. kort summert etter MIN mening ; blåvalium gir deg en slags full-følelse, og det er svært fort gjort å glemme hele kvelden dersom man har fått i seg et par (for mye?..)
Sitat av nevermiiind Vis innlegg
Har alkoholisme på begge sider av familien, ikke fra foreldre men besteforeldre. Har blitt advart mot at jeg er "utsatt" for å bli alkoholiker,rusmisbruker pga gener osv.
Vis hele sitatet...
Dessverre, ja.... gått i samme fella selv, men er på vei ut nå. Alkohol er for meg mye verre enn speed, piller og nikotin og det sier litt! Det verste er når du ser det selv og allikevel ikke gjør noe med det, det er nedtur ass. Så skål for å gi leveren en pause i hvertfall noen dager i uka. *sukk*
▼ ... over et år senere ... ▼
Gammel tråd, men gidder ikke lage ny.
Så spørsmålet mitt;
Hvor lenge varer rusen?
Verdt og prøve?
Jeg er erfaren benzobruker, og jeg må ærlig innrømme at Diazepam er den mest kjedeligste benzoen der ute, men folk reagerer forskjellig på drugs.
Jeg tar heller 50mg Sobril enn 20mg Valium, og om jeg vil kaste hatten tar jeg 8mg Rivotril.

Likte kun Valium/diazepam når jeg drakk alkohol, noe jeg sluttet med for godt over et år siden, men alkohol og diazepam var en veldig fin combo, ble ikke mongorusa slik som man blir på Rivotril og alkohol.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Gammel tråd, men gidder ikke lage ny.
Så spørsmålet mitt;
Hvor lenge varer rusen?
Verdt og prøve?
Vis hele sitatet...


Kommer litt an på. Har du noen toleranse på benzo?
Hvis ikke du har vært noe særlig borti det før, så burde du bli fin i formen av ett par stk. Du burde ikke blande med alkohol hvis du ikke er vandt med benzo.
Som sagt, litt vanskelig å svare på uten å vite noe om hva du har putta i deg før.
Også er det greit å ikke kjøpe en hel haug hvis du ikke kjenner personen, da det er mye bøff med dem der.
Sitat av hypp542 Vis innlegg
Kommer litt an på. Har du noen toleranse på benzo?
Hvis ikke du har vært noe særlig borti det før, så burde du bli fin i formen av ett par stk. Du burde ikke blande med alkohol hvis du ikke er vandt med benzo.
Som sagt, litt vanskelig å svare på uten å vite noe om hva du har putta i deg før.
Også er det greit å ikke kjøpe en hel haug hvis du ikke kjenner personen, da det er mye bøff med dem der.
Vis hele sitatet...
Har bare vert borti Hasj.
Hadde tenkt og bruke det samtidig som alkohol og hasj inntak.

Er kompiser som selger, så er ikke bøff.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Har bare vert borti Hasj.
Hadde tenkt og bruke det samtidig som alkohol og hasj inntak.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg anbefaler dette men det går helt fint så lenge du ikke drikker deg dritings.
Sist endret av Naturgrønn; 15. august 2012 kl. 07:03.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Ikke at jeg anbefaler dette men det går helt fint så lenge du ikke drikker deg dritings.
Vis hele sitatet...
Vil jeg kubbe fort eller vil jeg klare og holde meg våken?
Skal ikke ta mange.
Tar gjerne 0,5g hasj, 3 pils og 2 blå.
Ja, hvis det er snakk om ett par pils så burde det gå fint, men du burde ikke gå på byen/fest når du ikke har vært borti piller før.
Sitat av hypp542 Vis innlegg
Ja, hvis det er snakk om ett par pils så burde det gå fint, men du burde ikke gå på byen/fest når du ikke har vært borti piller før.
Vis hele sitatet...
Takker for svar alle sammen!
Folk reagerer veldig forskjellig, men dem virker rimelig kjapt, så du kan jo se hvordan du blir etter 1 først
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Gammel tråd, men gidder ikke lage ny.
Så spørsmålet mitt;
Hvor lenge varer rusen?
Verdt og prøve?
Vis hele sitatet...
Jeg må være "den personen" i enda en tråd.

Om du sliter med suicidale tanker og depresjoner fraråder jeg deg på det sterkeste å bruke hasj og diazepam.
Enig med fetter i dette. Det er utrolig lett å misbruke legemidler, og det er svært avhengighetsskapende. I 2011 "våknet" jeg til meg selv på et nachspiel med Rødhette, Snøhvit og The Joker. Jeg og eksen min hadde kjøpt fjorten dråper med syre (dette husker jeg nada av), en haug av blåvalium, Rivotril, kokain for ti tusen og partykapsler med 2C-B og masse annet. Jeg har en god del hull i hukommelsen, for å si det slik. Bedre ble det ikke av at mamma spurte meg rett ut om jeg "var på piller". Hvis man ikke er forsiktig med piller kan det fort bli mye kluss eller det som verre er.
Sist endret av Lucy In The Sky; 15. august 2012 kl. 20:51.
▼ ... over en uke senere ... ▼
2 stk og røykings er greit men man og man sover som en unge, blir kanskje litt mye stuking på nettet om du først setter deg ned, men alikevel etterpå så sovner du som ett barn.

Ser bare mange sier ta 5-15 stk, noe som er totaaaalt waste og kan fort ende i blackout. Så jeg tar selv max 2-3 med litt røykings nå til dags, etter at jeg nesten kjørte meg sjøl ihjel i fylla uten lappen på 5.

Så skal du kombinere med røykings, ta 1...fyr en feit en.. vent 45 min, se ann formen..så kan du vurdere om du vil ta en hel til eller dele den i to. Bedre å ta seg tid til å bli kjent med hvilken type rus denne gir på deg da alt kan være veldig individuelt. Så tenkter jeg det holder egentlig for å være helt ærlig. Men en trist fakta om alle benzoer er at dersom man først begynner å slenge innpå 1 til etter de 2, så spiser man gjerne opp alle sammen uten å huske det >.<

Og ikke spis flere dager på rad, tommelfingerregelen ligger på 14 dager selvfølgelig før de fleste begynner å kjenne noe tegn til abstinens, men selv velger å ta de kun EN gang, så vente en 2-3 uker minimum før neste gang. Da er jeg LANGT på den sikre siden. Veldig avhengighetsskapende og forferdelige abstinenser som varer i flere måneder.
Sist endret av Coffern; 25. august 2012 kl. 00:06.