Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2227
Hei, kjapt spørsmål.

Har googlet litt for og prøve og finne ut hva som er "galt" med øynene mine, men det eneste jeg finner er folk som får "leamus" på øyet og det er ikke helt det samme jeg har..

Siden så tidlig som ungdomsskolen har jeg "slitt" med at jeg blunker veldig hyppig og om jeg prøve og holde meg føles det ut som øynene tørker som om man har en stirrekonkuranse.

Om jeg blir stresset eller engasjert blir det værre, og av og til kjenner jeg det blir "slitsom" så jeg må lukke øynene og "roe" meg ned for at det skal bli bedre, jeg har time hos fastlegen på onsdag når jeg skal ta en generell helsesjekk og tenkte jeg skulle nevne dette da. Men tenkte og spørre her om noen vet hva det kan være for og få lest meg opp litt selv også.

PS. Jeg tok synstest på ungdomskolen når jeg begynte med dette, men var ikke noe galt med synet mitt heller.
Det finnes veldig mange former for epilepsi.. Jeg er dog langt fra helsepersonell, men var første tanken som slo meg...

En kompis f.eks fra barndommen fikk i en bestemt leggmuskel.
Det er kanskje bare tics?

Ellers så har du jo faktisk tørre øyne.
Sitat av NHI
Tørre øyne, keratoconjunctivitis sicca, skyldes nedsatt tåreproduksjon eller økt fordamping fra øyets overflate. Resultatet blir at øynene føles tørre.

Enkelte har følelsen av å ha rusk på øyet, svie, eller øyet kjennes ut som sandpapir. Noen får slimtråder i øyet, som kan gjøre at øyet blir sammenklistret om morgenen. Øyet kan være rødt slik at det ligner øyekatarr.
Vis hele sitatet...
Ganske mye info her: https://nhi.no/sykdommer/oye/diverse/torre-oyne/

Ingen kan si noe over nettet. Legen din har best forutsetning for å gi deg et svar.
Sitat av Topkek Vis innlegg
Det finnes veldig mange former for epilepsi.. Jeg er dog langt fra helsepersonell, men var første tanken som slo meg...

En kompis f.eks fra barndommen fikk i en bestemt leggmuskel.
Vis hele sitatet...
Epelepsi kommer vel og går mer? Og blir ofte trigget av noe? vet ikke selv.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er kanskje bare tics?

Ellers så har du jo faktisk tørre øyne.

Ganske mye info her: https://nhi.no/sykdommer/oye/diverse/torre-oyne/

Ingen kan si noe over nettet. Legen din har best forutsetning for å gi deg et svar.
Vis hele sitatet...
Har vurdert tanken av tørre øyne, for det føles ut som det. Husker jeg prøvde øyedråper men jeg taklet ikke helt og dryppe på øyet så tror det var dårlig sukse. Husker foreldrene mine satt ut sånn dampmaskin for og øke luftfuktigheten også, men tror ikke det hjalp.
All the way up
tja.. jeg har det slik selv. Har fått diagnosen tourettes syndrom.
er ikke umulig at du har en nevrologisk sykdom.

slikt finner man ofte ut av ved å måle hjerneaktivitet i de forskjellige områdene i hjernen mens man utfører ulike tester. hør med legen. du får sikkert time på sykehus

lykke til
Høres ut som det du beskriver er en form for dystoni der ufrivillige muskelkontraksjoner typisk forekommer rundt øyne, tunge, hender eller føtter. Det finnes dessverre ingen diagnostiske undersøkelser, men fastlegen din vil kanskje henvise til MR og gjennomføre orienterende biokjemi for å utelukke andre forklaringer. Om du er kandidat for behandling med botox-injeksjoner er vanskelig å si med sikkerhet.
Sist endret av jaduneidu; 18. mars 2018 kl. 03:35.
Høres ut som tørre øyne. Vanlig å få i konjuksjon med tørr munn.