Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7482
Hei! Har en liten case her.
Bor i 8-manns, med seks andre atm. og mot jul flytter den ene hobbiten ut heldigvis. Problemet er at det er fortsatt igjen en godt mislikt person som skaper kvalme og alle vil bli kvitt. Vi vil ha inn tre nye kompiser og han tar plassen til en av dem.

Har sendt e-post til Sskipnaden og forhørt oss om å eventuelt flytte ut vi fire gutta, men det er nok litt vanskelig å finne 7 ledige plasser i samme kollektiv, vi har ikke fått noe som helst svar engang.

Vi har også sendt inn klage på oppførsel til vedkommende, men det hjelper ikke så mye, får ikke svar engang, men vi kan eventuelt fikse et møte hvis vi ikke får svar snart.

Det ene alternativet jeg sitter igjen med utenom flytting dvs. vi er 4 stykker som evakuerer og da blir det kun værende igjen 2 stykker, noe som sikkert ikke er greit mtp. at de vil ha folk i kollektivene.

Det er å melde weedsmoking, problemet er at jeg selv ikke har lyst til å ty til noe så kjipt. Jeg har ikke i mot at folk røyker weed, men akkurat han her er helt drøy. Lukta ligger igjen - ikke bare i kollektivet, men i en hel etasje, ja faktisk helt bort til inngangen til hele bygget, noe som er fantastisk irriterende og kvalmende.

Hvis jeg skal gjennomføre operasjon zeroweed (utenkelig, nødløsning frem til vi kommer på noe bedre) har jeg lyst til å gjøre det så anonymt som mulig, uten å bli mistenkt som snitcher, for jeg er ikke en snitcher, men akkurat nå ser jeg ingen andre muligheter med mindre skipnaden svarer for seg.

Uansett, har noen tips til hvordan man kan få fjernet vedkommende slik at han bytter etter semesteret? Fyren camper på rommet sitt i tillegg, og er veldig lite sosial av seg siden han ikke har venner.

Vi har tenkt på weedrøykingen, men det er douchebag da han ikke bare blir kastet ut av kollektivet, men mest sannsynlig av skolen også.

Det går forresten ikke an å la være å vaske/være generelt ufin på vask da han selv er den verste, noe som gjør det umulig.

Generelle tips taes i mot med takk.

Jeg er ikke ute etter en moralpreken, dere vet ikke hvordan det er å bo her og hvordan han er som person.
Kan ikke alle bare banke på døra, ta han med til kjøkkenet og fortelle om hva dere føler uten å være frekke? Hvis han er urimelig tilbake går alle til sitt og du snitcher på weedrøykinga anonymt. Da får han ta til takke med hvordan det er å være åpent om noe kriminelt og samtidig drite seg på leggen ved å være fæl mot de som vet om hemmeligheten. WOPS, der røyk visst skoleplassen også.
Altså, du beskriver jo en stoner som holder seg for seg selv.
Har du problemer med odøren fra rommet hans så håper jeg du er voksen nok til å gi beskjed til vedkommende enn å begynne å sladre.
Jeg mistenker at du har en agenda her.
Hvis du ikke har det så ønsker jeg at du går litt mer i dybden på problemene her.
Sist endret av eyecandy654; 17. november 2015 kl. 01:13.
Ja, gi han et ultimatum med tidsfrist. Det er rettferdig.
Sist endret av Oro; 17. november 2015 kl. 01:13.
Beast
Deximus's Avatar
Trådstarter
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Altså, du beskriver jo en stoner som holder seg for seg selv.
Har du problemer med odøren fra rommet hans så håper jeg du er voksen nok til å gi beskjed til vedkommende enn å begynne å sladre.
Jeg mistenker at du har en agenda her.
Hvis du ikke har det så ønsker jeg at du går litt mer i dybden på problemene her.
Vis hele sitatet...
Hm, han røyker ute, ruller joint på kjøkkenet og han har døra åpen 17/7. Haha, jeg har kompiser som røyker weed, men det lukter ikke weed av de hele tiden. Altså, det ooooser weed fordi han røyker hver dag, ofte flere ganger om dagen.
Han griser regelmessig, ting blir gjerne stående i noen dager og låner men gir aldri tilbake. Samtidig er han veldig på det at andre skal vaske etter seg.
I tillegg(!) så spiller han syremusikk hele dagen og halve natten, hver dag.

Men som sagt, jeg er ikke ute etter en moralpreken, jeg har ikke i mot at folk smoker, men det er grenser når det første folk komplimenterer når de går i korridoren er weed-lukten. En korridor med inngang til flere andre hybler og kollektiver. Så det er faktisk en ganske stor case.

Til resten, takk for svar. Det noteres!
Skal du virkelig få klagd så er det bedre å møte opp hos SiO sine lokaler og trekke kølapp, og legg frem alt så saklig som mulig.

Dere kommer aldri til å få flyttet sammen til et nytt kollektiv ved hjelp av SiO om det ikke er svært spesielle omstendigheter.
Jeg var i en veldig lik situasjon i fjor. Vi var like mange som dere, en hadde alvorlige problemer. Var helt umulig å få SiO til å si eller gjøre noe som helst, selv etter at væpna politi hadde storma kollektivet på grunn av oppførselen hans.

Løsningen min var å flytte, det gjorde også såvidt jeg vet alle andre som bodde der på slutten.

Ut ifra det du sier, så ville jeg ha prøvd å rapportere den høye musikken om natta og rotinga på kjøkkenet hver gang det skjer. Jeg vet at en av de jeg bodde med etter mange klager fikk en advarsel for at han aldri vaska etter seg. Får man mange nok sånne, er det nok rett ut.
Ring securitas hver gang han røyker.
Husk at kredibiliteten på klagene deres synker drastisk når SiO får meldinger om at dere ønsker han ut og en kompis inn. Hvis jeg satt på SiO sin side ville jeg anta at klagene var høyst overdrevet og mer et spill for å gi plass til en kompis.

Og når det er sagt, det er ingen automatikk at dere kan velge hvem som skal flytte inn med dere. SiO har ventelister på folk som søker internflytting og bolig.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Det er ikke bare han som virker umoden, men dere også. Det virker ikke som dere en gang har prøvd å ta problemene opp med han?
Sitat av Deximus Vis innlegg
Vi har tenkt på weedrøykingen, men det er douchebag da han ikke bare blir kastet ut av kollektivet, men mest sannsynlig av skolen også.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke jurist, og det er lenge siden jeg leste reglementet til SiO, men jeg er veldig sikker på at studentsamskipnaden ikke har rett til å kaste han ut fordi dere sier han røyker hasj utendørs. Jeg er faktisk ikke sikker på om de har lov til å kaste han ut på grunnlag av at han ruser seg i det hele tatt. Hvorfor skoleplassen står på spill forstår jeg heller ikke.

Sitat av Deximus Vis innlegg
Fyren camper på rommet sitt i tillegg, og er veldig lite sosial av seg siden han ikke har venner.
Vis hele sitatet...
Uff, det høres jo heeelt grusomt ut.
Sist endret av Olympic; 17. november 2015 kl. 10:02.
Jeg skjønner heller ikke hvorfor husvære og skoleplass skal stå på spill for denne fyren. Det er jo i høyden snakk om en straffesak, og det i seg selv er ikke nok til utkastelse eller tap av skoleplass.

Slutter meg til de her inne som råder deg til å innkalle fyren til et møte og legge frem synspunktene deres tydelig, men saklig. Det går an å si det som det er, at dere ønsker plass til deres egne folk, og at det kombinert med adferden hans gjør at dere vil ha en løsning. Og ikke still fire mot én, da får du bare en defensiv motpart som er mer opptatt av å forsvare seg enn å finne løsninger. Hvis det ikke funker ville jeg gått til skolen og bedt om råd.
Dere som bruker ordet sladre. Hvor gamle er dere? 14?
det skal ikke være vanskeligere enn at dere planlegger et fellesmøte en søndag kveld hvor alle er tilgjengelig. så tar dere opp alt som skulle være av vaske/ryddeproblemer, musikk, røyking og alt...
og da er det bare å slenge på at hvis ting ikke endrer seg så kan dere vifte med "tyster-korta". kanskje blir han såpass utilpass med det at han flytter på egen maskin.. men ikke vær rasshøl da. tenk på karma.
Be fyren om å dempe musikken og lufte når han fyrer, bortsett fra det så virker det som problemet er dere som vil ha han kastet ut!
Skinner greit igjennom her at poenget deres er å lage plass til flere kompiser, la nå ikke det gå utover han som stort sett holder seg for seg selv på rommet som du skriver.
Sånne folk som skal true med tysting osv for å få viljen sin fortjener en mitt på trynet, det er dere som er møkkafolka her!
For meg virker det som at du/dere ønsker du å kaste ut en til fordel for en kompis.
Hva med at dere som ønsker å bo sammen leier en leilighet / hus sammen ?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Er dere 14 år gamle eller? Om dere faktisk går rundt og irriterer dere over oppførselen hans men ikke engang har prøvd å si ifra til han så kan dere nesten takke dere selv. Om ingen sier ifra, hvordan skal han da vite at han oppfører seg på en måte dere ikke liker?

Hvorfor er det viktig for dere å bo med kamerater? Det har vel ikke spesielt mye å si akkurat, man kan jo alltids dra på besøk til hverandre.

EDIT: Dggr har jo et ekstremt godt forslag også.
Sist endret av Dongerino; 17. november 2015 kl. 17:46.
har dere prøvd å sagt ifra til vedkommende? høres jo ut som at dere bare går å irritere dere over han fyren uten å fortelle han hva dere mener.

og jeg syns egentlig ikke han fortjener å bli kastet ut bare for at dere har lyst å få inn kompiser.
Gi han en "wet willey" og truse røsk hver gang dere møtes.. drar han nok til slutt.. ellers hvordan kan dere misslike en som bare er på rommet sitt
Dette høres ikke legitimt ut i det heletatt. Virker heller som du/dere er interessert i at kompisene deres flytter inn. La duden leve sitt eget liv, virker jo bare som han stuer for seg selv uansett. At du ikke liker musikken han hører på er jo bare synd for deg, men det er faen ikke et grunnlag for å jage han på dør.
Virker heller ikke som dere har tatt tak i saken selv, men det at tanken om å tyste for og få kastet han ut sier mer om dere en han.
Folk som deg er rotter imo.
Sist endret av Pyromanic; 17. november 2015 kl. 19:36.
Dere blir ikke å få han ut. Å tyste på han fordi han røyker blir kun å ende med ransaking og evt. en straffesak mot han. Han mister verken boplass eller skoleplass.

Legg kløpulver i senga hans og sperm i shampoflaska, det burde hjelpe på irritasjonen deres.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Dere blir ikke å få han ut. Å tyste på han fordi han røyker blir kun å ende med ransaking og evt. en straffesak mot han. Han mister verken boplass eller skoleplass.
Vis hele sitatet...
Vel, dersom det har vært ransaking og straffesak i en narkotikasak er det sterk grunn for å tro at de andre beboerne får medhold i klagen innsendt til utleier.

Sitat av Molekyl Vis innlegg
Legg kløpulver i senga hans og sperm i shampoflaska, det burde hjelpe på irritasjonen deres.
Vis hele sitatet...
Det vil medføre større krangler. Denne gangen har jo også ''the bad guy'' retten på sin side. Virkelig ulurt, dog fristende. Anbefales ikke. Trolig vil dette resultere i mer negativt en positivt.
Seriøst: Ta det opp med han!! Synes det er usmakelig av deg og spør om råd her "Hvordan få han kastet ut", når dere ikke engang tar det opp med han???
Og når dere da evt. har ett møte med de som styrer sjappa der: De kommer til og spørr om DERE har tatt det opp med han, eller de tar det opp med han selv. Så da blir det ord-mot-ord, eller at han skjerper seg. Men seriøst: PRØV OG TA DET OPP MED HAN OM DERE VIRKELIG HAR PROBLEMER!!! Skulle tro at det var leirskole dere var på!!!
Har selv vært borti en lignende situasjon hvor vi ønsket å få inn en kompis. Da hørte vi med fyren som bodde der, og han gikk med på å bytte rom med kompisen vår som søkte seg inn i samme studentby. Bare si dere er venner og har lyst til å bo sammen.